آموزش نقطه ای – مزایا و معایب

تمرین نقطه ای به تلاش متمرکز تلاش برای کاهش چربی در قسمت خاصی از بدن اشاره دارد. مناطقی که تجمع چربی در آنها بیشتر است نسبت به سایر نواحی بدن نیاز به تقویت و کاهش بیشتری دارند. بیشتر افراد از چاق شدن ناگهانی در نواحی خاصی از بدن شکایت دارند. به نظر می رسد که بدن شما برنامه هایی برای خودش دارد. در کمال ناراحتی شما، تصمیم می گیرد در جاهایی که می خواهید لاغرتر و صاف تر به نظر برسد، در مناطقی که برایتان مهم نیست یک برآمدگی جزئی وجود ندارد. و دقیقاً برای چنین مشکلاتی در قسمت های بدن، تمرین نقطه ای در زمان های اخیر شایع بوده است. با این حال، بحث های زیادی در دنیای تناسب اندام وجود دارد که آیا تمرین نقطه ای واقعاً کار می کند یا خیر.

آموزش نقطه ای قطعا جواب می دهد

برخی از متخصصان استدلال می کنند که اگر به درستی تحقیق شده و مجموعه تمرینات برنامه ریزی شده برای قسمت های خاص بدن دنبال شود، تمرین نقطه ای قطعا کارساز است. دراز و نشست به کاهش قسمت میانی بدن شما کمک می کند، به ویژه تمرینات باسن، باسن و ساق پا، شلی را از ران ها خارج می کند.

آموزش نقطه ای قطعا جواب نمی دهد

برخی دیگر به شدت استدلال می کنند که تمرین نقطه ای نمی تواند و نمی تواند مؤثر باشد. توضیح کاملا ساده است. چربی بدن مانند پیاز است که چربی آن به صورت لایه لایه است و نمی توان آن را تنها از یک ناحیه خاص پاک کرد. چربی را می توان تنها به صورت یک لایه به طور کلی از بدن خارج کرد. حفظ یک رژیم ورزشی سخت، ثبت نام در کمپ های بوت و تغذیه سالم راه های بسیار بهتری برای کاهش چربی بدن است تا محدود کردن حوزه فعالیت بدنی فقط به تمرینات خاص برای قسمت های خاص بدن.

بهترین مدل تناسب اندام

با این حال، با نگاهی به هر دو طرف استدلال، به نظر می رسد که در هر دو عنصر حقیقت وجود دارد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تمرین نقطه‌ای یک اتلاف کامل نیست، اگرچه ممکن است لزوماً چربی‌های نواحی مورد نظر را کاهش ندهد. ورزش نقطه ای می تواند به عنوان بخشی از سایر تمرینات و رژیم های تناسب اندام عمل کند تا به افزایش متابولیسم، ساخت عضلات و کاهش چربی کمک کند. با این حال، روش های اصلی توصیه شده توسط متخصصان برای کاهش چربی عبارتند از:

1. تمرینات قلبی: دویدن، دویدن، دوچرخه سواری ورزش هایی هستند که ضربان قلب را افزایش می دهند و به سوزاندن کالری کمک می کنند. این یک راه عالی نه تنها برای کاهش چربی، بلکه کمک به حفظ تناسب اندام است.

2. رژیم غذایی سالم: خوردن غذاهای سالم و مغذی بهترین راه برای داشتن اندامی عالی است. اگر غذای ناسالم و چاق کننده می خورید، مطمئناً وزن خود را افزایش داده و نتایج نامطلوبی خواهید گرفت.

3. رویکرد کلی سالم برای مراقبت با بدن: این شامل شرکت در کمپ های بوت، حفظ روال ثابت تمرینات، فعالیت بدنی در تمام طول روز و اجتناب از استرس است.

تمرین نقطه ای به تنهایی ممکن است بهترین راه برای کاهش چربی در نواحی خاص نباشد. با این حال، هنگامی که همراه با سایر تکنیک‌های کاهش چربی، مانند تمرینات قلبی و رژیم غذایی سالم، تمرین کنید، به سرعت متابولیسم می‌افزاید و به سوزاندن کالری کمک می‌کند. در عین حال، به تقویت عضلات کمک می کند، که در نهایت نشان می دهد که تمام چربی ها از بین می روند.

چیزی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که صبر، سخت کوشی و رویکرد معقول نسبت به بدن شما بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.