آیا بدون مدرک برای من مناسب است؟

رژیم پالئو؟ بدون مدرک؟ فاقد گلوتن؟ کم کربوهیدرات؟

نظرات زیادی در مورد رژیم غذایی و تغذیه در مورد مزایای رژیم های کم کربوهیدرات وجود دارد. کتابهایی مانند رژیم اتکینز ، مغز دانه و شکم گندم مکالمه بسیار جالبی در مورد مکانی که برخی از غذاهای مورد علاقه ما ممکن است در ایجاد بیماریهای مزمن داشته باشند به ارمغان آورده است.

نیویورک تایمز حتی مقاله ای در این هفته منتشر کرد که در آن درباره مطالعه ای که توسط موسسه ملی بهداشت انجام شده بود ، بحث شده بود که می گوید جنگ چربی برای دهه ها در تمام مدت بد بوده است.

اما اگر شما مانند اکثر مردم هستید ، به احتمال زیاد فکر می کنید بدون گلوتن است و هر شباهت مشابه دیگری یک مد است.

چرا بدون غلات؟

به گفته دکتر دیوید پرماتر ، متخصص مغز و اعصاب و نویسنده مغز دانه، رژیم غذایی غنی از غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند غلات و شکر فرآوری شده تأثیر مخربی بر مغز ما دارد. دکتر پرماتر توضیح می دهد که چگونه می توان بیماری آلزایمر را به عنوان نوعی از دیابت نوع سوم طبقه بندی کرد و رژیم غذایی استاندارد آمریکایی با دانه در غلات تا حد زیادی مسئول افزایش زوال عقل است. اما آیا تغییر رژیم غذایی می تواند عملکرد مغز شما را بهبود بخشد و از اختلالات عصبی رهایی یابد؟

در دنیای صرع با استفاده از رژیم فوق العاده کم کربوهیدرات به نام رژیم کتو وعده های زیادی وجود دارد. اساساً ، فردی که رژیم کتوژنیک دارد تقریباً از رژیم غذایی حاوی چربی و پروتئین استفاده می کند. نتیجه این است که بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات تشنجی بهبود چشمگیری در عملکرد مغز و کاهش / حذف تشنج مشاهده کرده اند.

مطالعات موردی و خودآزمایی؟

در عمل ، می توانم افراد زیادی را مشاهده کنم که با اختلالات عصبی مزمن وارد می شوند ، به ویژه افرادی که سردرد دارند. سردردها به عنوان یک وضعیت ثانویه رایج در مجتمع جابجایی اطلس هستند ، که همیشه هنگامی که بیمار مبتلا به سردرد پس از اصلاح گردن بهبود نمی یابد ، من را بسیار شگفت زده می کند.

با این حال ، چند بار در ماه گذشته بیمارانی داشته ام که وضعیت سردرد آنها به مدت یک ماه پس از اصلاح گردن کاهش یافته است. این مدت بیش از یک ماه طول کشید ، جایی که گردن در موقعیت صحیح خود قرار داشت و نیازی به تنظیم نداشت ، اما وضعیت سردردها تغییر نمی کند. می دانستم که باید خارج از چارچوب فکر کنم. وقتی روی یک چیز در دفتر کار خود تمرکز می کنید ، کوته بینایی آسان است و فکر می کنید که هر میخ به چکش شما نیاز دارد.

اگرچه من متخصص تغذیه نیستم ، اما با بسیاری از گرایشها و تحقیقات انجام شده در زمینه بهینه سازی سلامت آشنا هستم. از بیماران پرسیدم که آنها روزانه چه می خورند و متوجه شدم که همه آنها روزانه مقدار زیادی نان ، ماکارونی و غلات مصرف می کردند.

من به آنها دستور دادم که نان ، غلات ، ماکارونی ، برنج و همه غلات را به مدت دو هفته کنار بگذارند و در مورد آن یک دفتر خاطرات بنویسند تا ببینند چه احساسی دارند. مانند بسیاری از رژیم های غذایی حذف شده ، اکثر مردم نمی توانند بوقلمون سرد را از یک ماده قوی مانند قند / کربوهیدرات ها عبور دهند. انرژی او کاهش یافت ، سردردها هنوز وجود داشتند و احساس کندی می کردند. او آنها را تشویق کرد که چند روز دیگر نزد او بمانند.

در هفته دوم ، همه بیماران بدون سردرد بودند و انرژی بهتری نسبت به سالهای گذشته داشتند.

من حتی این رویکرد را امتحان کردم. در حالی که احساس بیماری یا چاقی نمی کردم ، متوجه شده بودم که نان ، برنج و رشته فرنگی در رژیم غذایی من بیش از حد معمول شده است. بعد از دو هفته استراحت از خوردن غلات ، 8 کیلو وزن کم کردم و دوباره در تمرین سریعتر احساس کردم. عالی بود!

آیا برای من صادق است؟

حالا آن را با یک دانه نمک مصرف کنید زیرا من متخصص تغذیه یا مربی بهداشت نیستم. اگر شما دارای یک بیماری عصبی پیچیده ، بدون چربی / بدون قند هستید ، می تواند یک راه طبیعی عالی برای کمک به سلامت مغز شما باشد و احتمالاً باید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

اما ، اگر شما جو متوسط ​​هستید فقط می خواهید وزن خود را کاهش دهید یا احساس بهتری داشته باشید؟

به نظر من ، تقریباً همه می توانند از حذف این نوع کربوهیدرات از رژیم غذایی خود سود ببرند. در زندگی روزمره ما بسیار زیاد است و ما IDEA نداریم زیرا در زندگی عادی روزانه ما گرفتار شده است.

اگر شما یک ورزشکار هستید و به آن محلول کربوهیدرات نیاز دارید ، منابع غذایی کامل مانند میوه ها ، سیب زمینی شیرین ، سیب زمینی کامل و کدو تنبل وجود دارد که می تواند این راه حل را بدون کیفیت اعتیادآور نان و ماکارونی به شما ارائه دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *