آیا برایتان سخت است که به بدن خود احترام بگذارید؟


زمان خواندن: 5 دقایق

این هشتمین مقاله از یک مجموعه 10 قسمتی است که به اصول غذا خوردن شهودی می پردازد. پست هفته گذشته در مورد اصل 7 بود: با احساسات خود با مهربانی رفتار کنید.


سخت است که با غذا، نشانه های افتخار گرسنگی و سیری، و همه چیزهایی که باقی می ماند کنار بیایید، اگر با بدن خود در جنگ باشید. به همین دلیل است که هشتمین اصل غذا خوردن شهودی «به بدن خود احترام بگذارید».

این اصل از شما می خواهد طرح ژنتیکی خود را بپذیرید. به هر حال، ما راه نمی‌رویم و سعی نمی‌کنیم پاهایمان را کوچک‌تر کنیم تا بتوانیم کفش‌های کوچک‌تری بپوشیم، بنابراین چرا باید انتظار داشته باشیم که بتوانیم بدن خود را مجبور کنیم کوچکتر از آنچه باید باشد؟

وقتی به بدن خود احترام می گذارید (و نه، این لزوما به این معنا نیست با محبت بدن شما)، می توانید احساس بهتری نسبت به آنچه که هستید داشته باشید. سخت است که طرز فکر رژیم غذایی را نادیده بگیرید اگر غیرواقع بین باشید یا به اندازه و شکل خود انتقاد کنید. همه بدنها شایسته کرامت هستند.

چرا احترام به بدن مهم است؟

  • اگر با بدن خود در جنگ هستید، سخت است که با خودتان و با غذا در صلح باشید.
  • هوشیاری فیزیکی باعث ایجاد اضطراب در بدن می شود که منجر به اضطراب در مورد غذا می شود و چرخه رژیم غذایی را تقویت می کند.

نویسندگان کتاب شهودی خوردن می گویند که وقتی بدن خود را مورد انتقاد قرار می دهیم، ما اصولا خودمان را با گاز روشن می کنیم. به طور خاص، وقتی دیگران بدن ما را قضاوت می کنند یا چیزهای ناخوشایندی در مورد بدن ما می گویند، و ما به جای سرزنش افرادی که قضاوت کننده یا بی ادب هستند، بدن خود را سرزنش می کنیم، سرزنش را در جای اشتباه قرار می دهیم.

مشکل در بدن ما نیست، بلکه در فرهنگ ترس از چربی است که هم فرهنگ رژیم غذایی و هم بدنام را به دنبال دارد.

نگاهی سریع به انگ وزن

تعصب وزنی و انگ وزن گاهی به جای هم استفاده می شوند، اما بین این دو اصطلاح تفاوت هایی وجود دارد.

  • تعصب وزن اینها نگرش ها و باورهای منفی و مغرضانه در مورد وزن هستند. این ممکن است به شکل کلیشه هایی مانند تنبلی، بی انگیزگی یا عدم نظم و انضباط باشد.
  • انگ وزن این سوگیری را به سمت افراد بر اساس وزن آنها هدایت می کند. این می تواند در سراسر طیف وزن اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، فردی که BMI در محدوده “طبیعی” دارد، اگر خانواده یا گروه همسالانش برای داشتن اندامی بسیار لاغر ایده آل باشند، می توانند مورد انگ قرار بگیرند. این می تواند در ورزش های به اصطلاح مبتنی بر وزن مانند ژیمناستیک، کشتی و اسکیت نیز رخ دهد.

هنگامی که انگ وزن توسط دیگران از جمله دوستان، خانواده، همکاران یا غریبه ها ادامه یابد، به آن می گویند انگ بیرونی هنگامی که انگ وزن به خودی خود هدایت می شود، به آن می گویند ننگ درونی، که می تواند به خصوص مضر باشد.

صرف نظر از منبع، نیروی محرکه انگ وزنه انگیزه دادن به افرادی است که ایده‌آل‌های شخصی یا اجتماعی اندازه بدن را برآورده نمی‌کنند تا رفتار خود را تغییر دهند تا از این عدم انطباق اجتناب کنند و همچنین از خود انگ جلوگیری کنند. با این حال، این چیزی نیست که معمولا اتفاق می افتد.

لکه وزن داخلی

تحقیقات نشان می دهد که یک انگ درونی برای وزن یک قوی ترین شاخص سلامت جسمی و روانی ضعیف است فقط از احساس شرمندگی

وقتی کسی ننگ مربوط به وزن را درونی می کند، احتمال بیشتری دارد که افسردگی، تصویر بدنی ضعیف، ارزش خود پایین تر و تمایل بیشتری به لاغری را تجربه کند. می تواند منجر به رفتارهای غذایی ناسالم شوداز جمله اختلال پرخوری

با نگاهی به سلامت جسمانی، زمانی که افراد انگ مرتبط با وزن را تجربه می‌کنند و به نوبه خود شروع به انگ زدن به خود می‌کنند، تحقیقات نشان می‌دهد که این به افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و شرایط بهداشتی مرتبط تبدیل می‌شود.

دلایل این امر پیچیده است. اما محرک اصلی اثرات منفی ننگ وزن بر سلامتی، افزایش استرس است که به نوبه خود می تواند باعث التهاب مزمن در بدن شود. و افزایش ذخیره چربی در اطراف اندام های شکمی. اگر انگ وزن داخلی منجر به خوردن استرس‌زا، روش‌های رژیم غذایی پرخطر و عادات ضعیف مراقبت از خود شود، این نیز می‌تواند به خطرات سلامتی کمک کند.

در اینجا نکته مهم دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. وقتی افراد سعی می کنند وزن کم کنند و شکست می خورند، به خصوص اگر برای وزن و فرم بدن ارزش بسیار زیادی قائل شوند، این می تواند انگ درونی آنها را تقویت کند. ولی حتی با کاهش وزن “موفق”، تحقیقات نشان می دهد که ننگ داخلی ممکن است کاهش نیابد.

همچنین این ایده وجود دارد که اگر شخصی نسبت به بدن یا وزن خود احساس بدی داشته باشد، منجر به تغییرات مثبت خواهد شد – با کاهش وزن، تغییر مثبت فرضی. اما این چیزی نیست که اتفاق می افتد. انگ و ننگ اصلاً کاتالیزور مؤثری برای تغییرات مثبت نیستند. میدونی چیه؟ حیف مخصوصا

تصویر بدن در مقابل آواتار

صحبت های زیادی در مورد چگونگی ایجاد تصویر بهتر از بدن وجود دارد، اما من اصطلاح شخصیت پردازی را ترجیح می دهم. چرا؟ زیرا تصور بدن اغلب به معنای نگاه کردن به خودمان از بیرون به درون است، انگار که بدن ما چیزهایی است.

شخصیت پردازی به نحوه سکونت ما در بدن می پردازد، بنابراین بدن خود را مطیع می بینیمآر. (سال گذشته یک پست کامل در وبلاگ درباره این مفهوم نوشتم.) من فکر می‌کنم مفهوم تجسم نه فقط با غذا خوردن شهودی، که شامل تنظیم نشانه‌های گرسنگی و سیری و همچنین حالات احساسی ما است، بلکه در مورد احساس حرکت بدن‌مان، که در پست وبلاگ هفته آینده در مورد آن صحبت خواهم کرد، همزمان است. .

همانطور که فکر می کنم اصطلاح شخصیت پردازی قوی تر و تاکیدی تر از تصویر بدن است، فکر می کنم ایده احترام گذاشتن به بدن، که اصطلاحی است که برای غذا خوردن بصری استفاده می شود، عملی تر از مثبت بودن بدن است.

حتی افرادی که نسبت به بدن خود احساس خوبی دارند، همیشه نسبت به آنها احساس مثبتی ندارند. به همین دلیل است که اغلب آسان‌تر است که به بدن خود و کارهایی که در هر لحظه از روز برای ما انجام می‌دهند، مانند نفس کشیدن و تپش قلبمان احترام بگذاریم. اصول اصلی احترام به بدن نیز تا حد زیادی با تجسم مطابقت دارد:

  • بدن شما مستحق تغذیه است.
  • بدن شما شایسته این است که با وقار با او رفتار شود.
  • بدن شما سزاوار این است که لباس راحت و آنطور که دوست دارید بپوشید.
  • بدن شما سزاوار آن است که با رضایت و احترام شما با محبت لمس شود.
  • بدن شما شایسته این است که تا حد امکان راحت حرکت کند.
پذیرش طرح ژنتیکی شما

اگر تغییر اندازه و شکل بدن شما هدف اصلی باقی بماند، مانع از انجام اقدامات و ایجاد رفتارهای مورد نیاز برای مراقبت از سلامت جسمی و روانی به روش‌های معتبر می‌شود. به عبارت دیگر، به روش هایی که تحقیقات بهبود سلامت را حتی در غیاب تغییرات وزن نشان می دهد و به روش هایی که با شما طنین انداز می شود.

نکته اصلی این است که احترام به بدن به معنای مراقبت از سلامتی است، اما این به معنای کوچک کردن بدن شما نیست.

همانطور که در ابتدای این پست اشاره کردم، بخشی از احترام به بدن برقراری صلح با ژن های شماست. وزن تعیین شده ژنتیکی شما محدوده وزنی است که بدن شما از طریق غذا خوردن “عادی”، شهودی و حرکت “طبیعی” حفظ می کند.

متأسفانه، به دلیل سال ها رژیم غذایی و وزن، نحوه غذا خوردن بسیاری از افراد عادی نیست بسیاری از مردم وزن ایده آل را وزنی می دانند که (اگر اصلاً بتوان به آن دست یافت) تنها در شرایط استرس شدید می توان به آن دست یافت. به عبارت دیگر، از طریق محدود کردن غذا و ورزش بیشتر از آنچه برای سلامتی لازم است.

وزن تعیین شده ژنتیکی شما ممکن است وزنی که فکر می کنید نباشد، و اینجاست که یاد بگیرید به بدن خود احترام بگذارید و مثبت‌تر شوید می‌تواند به پر کردن شکاف بین وزنی که می‌خواهید و وزنی که در واقع بدن شما باید باشد کمک کند.

هفته آینده، در مورد آن صحبت خواهم کرد اصل 9: حرکت – تفاوت را احساس کنید.

این پست حاوی لینک های وابسته به آمازون است. به عنوان یک شریک آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت او یک متخصص تغذیه ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام، نویسنده مستقل، مشاور مواد غذایی بصری، نویسنده و سخنران است. از جمله قدرت های فوق العاده اسطوره های تغذیه ای درهم شکسته و توانمندسازی زنان برای اینکه در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و انتخاب های غذایی را انجام دهند که از سرگرمی، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

رژیم لاغری سریع