آیا زود بیدار شدن شما را خوشحال تر می کند؟

آیا زود بیدار شدن شما را خوشحال تر می کند؟


شما زود می خوابید ، زود بیدار می شوید! آیا این گفته می تواند درست باشد؟ آیا افراد صبحگاهی شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. چه پرنده اولیه باشید و چه جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید زمان بیدار شدن صبح چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد!

علم درباره زود بیدار شدن چه می گوید؟

به تازگی مطالعه ای در سال 2021 در JAMA Psychiatry منتشر شد مشخص شد کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار شدند 23٪ کمتر در معرض علائم افسردگی بودند. این کاهش خطر ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برای شروع ، کسانی که زود بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند و نور طبیعی خورشید به تنظیم مجدد و ایجاد تعادل در ما کمک می کند. ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری همزمان شود ، ما هم در خواب و هم در خلق و خوی خود فایده ای را مشاهده می کنیم – دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارند! بنابراین واقعاً ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و بنابراین ، شادتر خواهید بود!

ثانیاً ، کسانی که زود از خواب بیدار می شوند ، در صبح احساس عجله و عصبانیت می کنند. به هر حال ، زود بیدار شدن به شما زمان بیشتری می دهد تا قهوه صبح خود را (امیدوارم) در آرامش و سکوت میل کنید ، ناهار خود را آماده کنید ، و شاید حتی یک عرق سریع. مهم نیست که چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، آن ساعت اضافی سعادت محض است! به علاوه ، شما از احساس نگران کننده دیر و آماده نبودن دوری می کنید.

بنابراین – آیا صبح بخیر شادتر است؟ تنها بر اساس این عوامل ، ما بله رای می دهیم! اما ارزش این را دارد که ببینید آیا زود بیدار شدن به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. زیرا در نهایت ، هر کس متفاوت است. این در مورد یافتن چیزی است که برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است!

مربوط: 9 نکته برای بازگرداندن ریتم شبانه روزی

آدم صبحگاهی نیستی؟ این هک ها را امتحان کنید

همه افراد صبحگاهی نیستند و اشکالی ندارد! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این ترفندها برای تربیت بدن خود برای سازگاری با برنامه صبحگاهی بیشتر استفاده کنید. قبل از اینکه بدانید زود بیدار خواهید شد!

شماره 1 با آن قهوه بعد از ظهر خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، این بدان معناست که قهوه بعد از ظهر باید از بین برود. اگر عاشق تمام روز قهوه هستید ، خودتان را به چالش بکشید تا آخرین فنجان خود را حداکثر تا ساعت 1 یا 2 بعد از ظهر میل کنید! در حالت ایده آل ، آخرین تاریخ خود را ظهر قرار دهید! به این ترتیب ، تا ساعت 8-10 شب ، بدن شما در بهترین حالت برای یک خواب آرام است.

اگر به تقویت انرژی در بعدازظهر نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده انرژی زا داشته باشید یا برای ورزش های سبک وقت بگذارید!

شماره 2 شب قبل آماده شوید

وقتی می خواهید عادات جدیدی را ایجاد کنید ، آمادگی مهم است! شب قبل ، همه چیز مورد نیاز برای بیدار شدن زودهنگام را آماده کنید که به نوبه خود به خواب راحت تری کمک می کند.

  • زنگ هشدار خود را تنظیم کنید
  • لباساتو بپوش
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه خود را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان دقیق بیدار شدن آماده شود
  • زود بخوابید تا حداقل 7 ساعت بخوابید!

بردن؟ اطمینان حاصل کنید که اقدامات پیشگیرانه ای را برای آماده سازی خود برای یک خواب آرام انجام می دهید. به ما اعتماد کنید ، وقتی این هک های ساده را دنبال می کنید ، بیدار شدن در صبح آسان تر و آسان تر می شود!

شماره 3 به زمان ثابت پایبند باشید

خواب شما بر اساس ثبات رشد می کند. هر شب راس ساعت مشخصی بخوابید و هر روز صبح راس ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، سازگاری بدن شما راحت تر خواهد بود. نتیجه؟ وقتی از خواب بیدار می شوید شادترین هستید!

و بهترین راه برای سازگاری با زمان خواب خاص چیست؟ یک برنامه عصرانه بسازید! با خاموش کردن تلفن ، چند نفس عمیق شروع کنید و واقعاً برای بیدار شدن از خواب در شب قبل از پریدن در رختخواب تلاش کنید.

شاید مدیتیشن کنید ، مقداری چای آرام بخش بنوشید یا بنوشید – آنچه را که برای شما طنین انداز است پیدا کنید. یک برنامه عصرانه نه تنها خواب زود را تشویق می کند بلکه به بدن شما کمک می کند تا سریعتر بخوابد!

مربوط: باید و نباید ها برای داشتن بهترین خواب شبانه به گفته یک متخصص خواب

شماره 4 از کوچک شروع کنید

لازم نیست بلافاصله شروع به بیدار شدن کنید. در حقیقت ، کمک به بدن برای تنظیم عادی خواب راحت تر است تا اینکه یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید. به عنوان مثال ، می توانید به سادگی 15 دقیقه قبل از فردا از خواب بیدار شوید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه قبل و غیره. با صبر به آنچه می خواهید می رسید! ما می خواهیم سعی کنیم بیدار شدن زودهنگام را در بلند مدت اجرا کنیم تا واقعاً از مزایای آن استفاده کنیم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح شادتر هستند؟ پرندگان اولیه اغلب یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به موفقیت روز آنها کمک می کند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، روی لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بیدار شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، شما می توانید یک برنامه روزانه صبحانه پر از چیزهایی که اهداف شما را پشتیبانی می کند و به شما در بهترین حالت ممکن کمک می کند ، ایجاد کنید ، مانند:

  • یک صبحانه مقوی بخورید
  • سلامت روحی و جسمی را با ورزش صبحگاهی سرگرم کننده در اولویت قرار دهید
  • ذهن آگاهی را با مدیتیشن آرام بخش تمرین کنید
  • برای آرام کردن ذهن خود یک دفتر خاطرات بخوانید یا بنویسید
  • با سگ خود قدم بزنید تا از هوای تازه در حالی که قدم های صبحگاهی بر می دارید لذت ببرید
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی پیش رو آماده شوید. 🙂

مربوط: من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی آغاز کردم و در اینجا آنچه برای سلامتی خود انجام دادم آمده است

شماره 6 روحیه و انرژی خود را پیگیری کنید

حتی اگر مردم صبح شادتر باشند ، آیا شما صبح شادتر هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک شما باشد! عادت کنید که هنگام بیدار شدن از خواب سطح و سطح انرژی خود را بنویسید. به این ترتیب می توانید پیگیری کنید که آیا زود بیدار شدن به احساس بهتر شما کمک می کند یا خیر! علاوه بر این ، همیشه خوب است که خودتان فکر کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را ارتقا دهید.

صبح شادتر است؟؟ زود بیدار شدن را شروع کنید تا ببینید چه احساسی دارید!

در پایان روز ، هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که به شما بهترین احساس را می دهد. با این اوصاف ، تلاش هیچ ضرری ندارد! زنگ ساعت را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – ممکن است بالاخره یک فرد صبح باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *