آیا ورزش های هوازی بهترین راه برای چربی سوزی هستند؟

هوازی یعنی در حضور اکسیژن. تمرینات هوازی سیستم قلبی عروقی شما را تقویت می کند که اجازه می دهد اکسیژن به طور موثر به ماهیچه ها برسد. با بهبود نحوه مصرف اکسیژن بدن، ورزش هوازی توانایی عضلات را برای متابولیسم چربی افزایش می دهد. ورزش هوازی علاوه بر سوزاندن کالری، فواید بسیاری نیز دارد. با افزایش تعداد میتوکندری ها در سلول ها انرژی بدن را تامین می کند، گردش خون را افزایش می دهد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهد، کیفیت خواب را بهبود می بخشد، استرس را کاهش می دهد و طول عمر را افزایش می دهد. با تطبیق بدن با تمرینات هوازی، تعداد مویرگ‌های ماهیچه‌ها افزایش می‌یابد و اجازه می‌دهد تا اکسیژن به ماهیچه‌ها برسد و دی‌اکسید کربن به روشی کارآمدتر خارج شود.

بسیاری از افراد بر روی ورزش های هوازی تمرکز می کنند زیرا کالری ها را با سرعت زیادی می سوزاند، بنابراین فکر می کنند بهترین راه برای کاهش چربی است. برای سوزاندن 1 پوند چربی باید 3500 کالری بسوزانید. شرکت در ورزش های هوازی بسته به نوع و شدت ورزش می تواند تا 1000 کالری در ساعت بسوزاند. ورزش هوازی با رژیم غذایی کم کالری کمک چندانی به کاهش چربی برای همیشه نخواهد داشت. تغذیه کافی بسیار مهم است زیرا زمانی که ذخایر درشت مغذی کم است می توان از پروتئین های بدن استفاده کرد که منجر به از دست دادن توده عضلانی و کاهش سرعت متابولیسم می شود. برای افزایش اندازه فیبرهای عضلانی باید کالری و پروتئین کافی در دسترس باشد. تمرینات ایروبیک باید با تمرینات قدرتی ترکیب شوند تا بیشترین فایده را داشته باشند. تمرینات قدرتی فواید زیادی دارند، ترکیب بدن را بهبود می بخشند، توده عضلانی را افزایش می دهند، تراکم استخوان را بهبود می بخشند و سیستم اسکلتی عضلانی را تقویت می کنند. با افزایش توده عضلانی، سوخت و ساز بدن حتی در حالت استراحت نیز افزایش می‌یابد و به بدن اجازه می‌دهد تا چربی‌ها را به طور موثرتری بسوزاند.

تمرینات اینتروال بسیار محبوب شده است، با متناوب دوره‌های فعالیت شدید با فواصل فعالیت سبک‌تر، می‌توانید هم ورزش هوازی و هم بی‌هوازی را انجام دهید. مزایای تمرین اینتروال این است که می تواند کالری بیشتری را در زمان کمتری بسوزاند و در عین حال تناسب اندام و استقامت را بهبود بخشد. تمرینات اینتروال می‌تواند تمرینات شما را کم‌کم نگه دارد زیرا از یک تمرین به تمرین دیگر تغییر می‌دهید. می توانید دوی سرعت را با دویدن یا پیاده روی، دوچرخه ثابت یا تردمیل با اسکات جایگزین کنید. ترکیبات بی پایان هستند.

هنگامی که نیاز بدن به انرژی افزایش می یابد، تحرک چربی (تجزیه و آزاد شدن اسیدهای چرب در خون) انجام می شود. در طول ورزش، بدن ما هورمون‌هایی تولید می‌کند که سیگنال‌هایی را به سلول‌های چربی می‌فرستند و به آن‌ها اجازه می‌دهند بدانند که ماهیچه‌ها به انرژی نیاز دارند و چربی را برای سوزاندن در دسترس قرار می‌دهند.
فواید ورزش برای سلامتی بی پایان است. ورزش ضربان قلب و فشار خون در حالت استراحت را کاهش می دهد، با بهبود حساسیت به انسولین، خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد، اندورفین تولید می کند که به شما احساس خوشبختی می دهد، از پوکی استخوان جلوگیری می کند و عملکرد جنسی را بهبود می بخشد.

با رعایت یک برنامه غذایی سالم و ترکیب تمرینات هوازی و قدرتی می‌توانید عضله بسازید، کالری بیشتری بسوزانید و برای همیشه چربی‌ها را از دست بدهید.

رژیم لاغری سریع