آیا ویتامین B می تواند به شما کمک کند رویاهای واضح تر و واضح تر داشته باشید؟

بسیاری از مردم ویتامین B را آزمایش کرده اند تا به آنها کمک کند رویاهای خود را به خاطر بسپارند و شانس خود را برای آگاهی از خواب دیدنشان افزایش دهند. این فرصتی را برای وارد شدن به رویا و داشتن سرگرمی ناشناخته ارائه می دهد! این خواب شفاف نامیده می شود – اما آیا ویتامین B واقعا کمک می کند؟ و برای لذت بردن بدون ضرر چقدر باید مصرف کنید؟

ابتدا، اجازه دهید نگاهی به فواید ویتامین B (غیر مرتبط با خواب شفاف) بیندازیم:

طبق دایره المعارف ویکی پدیا:

ویتامین های B به عنوان یک کل اغلب با هم کار می کنند تا تعدادی از مزایای سلامتی را برای بدن به ارمغان بیاورند. ویتامین های B نشان داده شده است:

=> متابولیسم را تقویت کنید

=> پوست و تن ماهیچه ای سالم را حفظ کنید

=> عملکرد سیستم ایمنی و عصبی را تقویت می کند

=> رشد و تقسیم سلولی را تقویت می کند – از جمله گلبول های قرمز خون که به جلوگیری از کم خونی کمک می کند.

آنها با هم به مبارزه با علائم و علل استرس، افسردگی و بیماری های قلبی عروقی نیز کمک می کنند.

با این حال، آزمایش با ویتامین B نمی تواند همه چیز بد باشد. با این حال، ویتامین های B محلول در آب هستند، به این معنی که پس از پراکندگی آنها در بدن، هر چیزی که استفاده نمی شود دفع می شود. بنابراین، اگر پول خود را به تاخیر بیندازید، ممکن است هدر دهید.

اکثر مردم با ویتامین B6 (یا زیر زبانی B6، نوعی که در دهان حل می شود) شروع می کنند. حداقل یک مطالعه اولیه نشان داده است که این ویتامین ممکن است وضوح رویا یا توانایی یادآوری رویاها را افزایش دهد. آزمایش‌کنندگان این ویتامین مصرف حدود 75 میلی‌گرم در شب (یا کمتر) را پیشنهاد می‌کنند و ادعا می‌کنند که این دوز باید برای افزایش رویاهای شما کافی باشد. ویتامین B6 به عنوان ویتامین “جادویی” معرفی شده است، اما دوباره، برخی از افراد آن را با ملاتونین (که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند) و/یا سنبل الطیب (که یک آرام بخش است) مخلوط می کنند و می گویند که مخلوط کردن به آنها کمک می کند تا بیشتر مصرف کنند. رویاهای شفاف شدید به نظر می رسد این دو مخلوط اضافی برای کمک به خوابیدن فرد ساخته شده اند و ربطی به جنبه رویاپردازی ندارند. مخلوط کردن و تطبیق ویتامین ها در مقادیر مختلف قبل از خواب در شب می تواند خطرناک باشد و توصیه نمی شود.

متأسفانه، از آنجایی که بیشتر مولتی ویتامین‌های ویتامین B6 در دوزهای 2 میلی‌گرمی فروخته می‌شوند، برای رسیدن به 75 میلی‌گرم باید قرص‌های زیادی مصرف کنید، اما مراقب باشید، مصرف بیش از حد B6 می‌تواند باعث مرگ موقت برخی اعصاب مانند اعصاب حس عمقی شود. باعث ایجاد احساس عدم تجسم اگر تعجب می کنید، این چیز خوبی نیست!

ویتامین B5 چطور؟

دوباره به ویکی پدیا برگردیم: “پانتوتنیک اسید، که ویتامین B5 نیز نامیده می شود، یک ویتامین محلول در آب است که برای حفظ زندگی لازم است. اسید پانتوتنیک برای تشکیل کوآنزیم A (CoA) مورد نیاز است و بنابراین در متابولیسم و ​​سنتز کربوهیدرات ها حیاتی است. پروتئین ها و چربی ها نام آن از کلمه یونانی pantothen به معنای “از همه جا” گرفته شده است و مقادیر کمی اسید پانتوتنیک تقریباً در هر غذایی یافت می شود و مقادیر زیادی در غلات کامل، حبوبات، تخم مرغ، گوشت و ژل رویال وجود دارد. معمولاً به عنوان آنالوگ الکل آن، پروویتامین پانتنول و پانتوتنات کلسیم یافت می شود.

بنابراین، ویتامین B5 برای شما خوب است، اما آیا به شما کمک می‌کند تا رویاهای شفاف داشته باشید؟ برخلاف ویتامین B6، هیچ مدرکی برای تایید این نظریه وجود ندارد. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دوزهای پایین عصاره گیاهی گالانتامین (Reminyl/Razadyne) با موفقیت برای بهبود تفکر و حافظه استفاده شده است. از آنجایی که این بخشی از حافظه مغز است که ما سعی در کنترل آن داریم، به نظر می رسد که گالانتامین می تواند کلیدی برای افزایش چشمگیر فعالیت رویاپردازی، وضوح و وضوح باشد. ترکیب با ویتامین B5، به شما کمک می کند رویاهای هیجان انگیزی داشته باشید که به یاد خواهید آورد، و سپس زمانی که حافظه شما در شب شروع به افزایش می کند و بیشتر متوجه می شوید که خواب می بینید، می توانید تجربه رویای شفاف را شروع کنید.

باز هم، آزمایش با دوزهای مختلف این ویتامین ها خوب نیست. بهترین انتخاب خرید چیزی است که حاوی مواد مورد نظر شما در دوز تایید شده و توصیه شده باشد.