آیا پیلاتس در دوران بارداری بی خطر است؟

بله – در واقع این یکی از بهترین ورزش هایی است که می توانید در دوران بارداری انجام دهید. یک برنامه پیلاتس متناسب با زنان باردار، عضلاتی را که در دوران بارداری مشکل ساز هستند، یعنی کف لگن، پشت و معده را هدف قرار می دهد.

کف لگن

داشتن کف لگن قوی به حمایت از روده، مثانه و رحم شما (و کودک در حال رشد در آن) کمک می کند. این به کاهش نشت ادرار کمک می کند که بسیاری از زنان در دوران بارداری تجربه می کنند، به خصوص در سه ماهه آخر.

بازگشت

با تقویت عضلات بالا و پایین کمر از طریق پیلاتس، می توانید کمردرد را کاهش دهید. با افزایش وزنی که در جلو قرار می گیرد، این می تواند فشار زیادی را به کمر وارد کند.

معده

از آنجایی که بارداری بافت ها و رباط های شما را انعطاف پذیرتر می کند، آسیب دیدگی آسان تر است. ماهیچه‌های قوی معده کمک می‌کند تا کودک را از جابه‌جایی هرچه بیشتر در هنگام حرکت بازدارد. همین تغییر وزن است که می تواند تعادل شما را از بین ببرد و در نهایت با آسیب (یا بدتر از آن، آسیب رساندن به نوزادتان) تمام شود.

این ماهیچه ها را تقویت کنید و نه تنها یک هسته با ثبات خوب برای حمایت از کودک در حال رشد خود خواهید داشت، بلکه وضعیت بدنی، تعادل و قدرت خود را نیز بهبود می بخشید.

چند مزیت اضافی انجام پیلاتس در دوران بارداری عبارتند از:

  • همچنین به شما کمک می کند تا آرام شوید و تنفس خود را کنترل کنید که به شما در زایمان کمک می کند.
  • از آنجایی که شما برای بسیاری از حرکات روی دست و زانو هستید، پیلاتس می تواند به موقعیت صحیح نوزاد برای تولد در هنگام نزدیک شدن به پایان بارداری کمک کند.

هنگام انتخاب یک استودیوی پیلاتس، حتما از آنها بپرسید که آیا تجربه ای با زنان باردار دارند یا خیر. بسیاری از استودیوها دارای برنامه ها و مربیان معتبر هستند که برای کمک به این گروه بسیار خاص از زنان آموزش دیده اند.

تا زمانی که یک برنامه پیلاتس را شروع کنید، باید قبل از باردار شدن به عنوان بخشی از برنامه ورزشی منظم خود آن را از هم اکنون انجام دهید. سپس هنگامی که متوجه شدید باردار هستید، به برنامه ای برای مادران باردار بروید.

دلیل این امر این است که اگر قبل از باردار شدن، عضلات مرکزی قوی داشته باشید، پس از بارداری زمان راحت تری برای حفظ این ماهیچه ها و بارداری راحت تری خواهید داشت. شروع پیلاتس پس از باردار شدن همچنان مفید است. فقط کمی بیشتر از زمانی که قبل از باردار شدن پیلاتس انجام می‌دادید، طول می‌کشد تا ماهیچه‌هایتان به حالت طبیعی درآیند.

قبل از شروع هر برنامه ورزشی، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا از سلامت کافی مطمئن شوید. این امر مخصوصاً اگر باردار هستید و می خواهید پیلاتس را شروع کنید بسیار مهم است.

رژیم لاغری سریع