اصول رژیم کتوژنیک: کدام برنامه منوی رژیم غذایی برای شما بهتر است

آیا شما عاشق گوشت هستید اما نیاز به کاهش وزن دارید؟ بنابراین ممکن است خود را در یک معضل قرار دهید ، زیرا اکثر رژیم های غذایی به دلیل محتوای چربی و کالری زیاد ، مصرف گوشت و سایر غذاهای چرب را محدود می کنند. با این وجود ، افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند دیگر مجبور نیستند از خوردن چوب هویج یا کاهو راضی باشند ، زیرا شما می توانید از بیکن و تخم مرغ مورد علاقه خود در حالی که هنوز وزن کم می کنید لذت ببرید. رژیم کتوژنیک ، که زمانی به عنوان یک برنامه پیشگیری از صرع عمل می کرد ، اکنون توسط افرادی که نیاز به کاهش وزن دارند استفاده می شود. 2 نوع تری گلیسیرید با زنجیره بلند (LCT) و تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​(MCT) وجود دارد.

شرح کلی رژیم کتوژنیک

در رژیم غذایی معمولی ، انسان باید مقادیر بیشتری کربوهیدرات مصرف کند زیرا آنها به عنوان یک منبع انرژی برای عملکرد خوب بدن عمل می کنند و چربی کمتری نیز وجود دارد زیرا چربی ها تنها به عنوان ذخیره ای برای بدن برای سوخت بیشتر ذخیره می شوند. به از آنجا که بدن به کربوهیدرات بیشتری احتیاج دارد ، ابتدا گروه غذایی را پردازش می کند و بنابراین فرد بعد از مدتی گرسنه می شود ، این امر در مورد تجزیه غذاهای پرچرب صدق نمی کند.

در رژیم کتوژنیک ، این نظریه معکوس است. شما باید چربی بیشتری مصرف کنید و بدن را فریب دهید تا متوجه شود که گلوکز کافی برای تجزیه چربی ها و تبدیل آنها به انرژی را ندارد. اولین رژیم غذایی ، LCT ، مربوط به کربوهیدرات های پرچرب و کم پروتئین است. کالری محدود شده و مصرف مایعات نیز می تواند در نظر گرفته شود. رژیم غذایی سخت معمولاً با در نظر گرفتن نیاز روزانه به کالری و پروتئین رژیم غذایی ، از برنامه های غذایی دقیق استفاده می کند. سپس آنها به چندین وعده غذایی در روز تقسیم می شوند که توسط متخصصان تغذیه طراحی شده است.

در رژیم های رسانه ای یا MCT ، برنامه های غذایی سختگیرانه تر و ساختار یافته تر نیستند ، به ویژه هنگامی که صحبت از تجویز کالری می شود. با این حال ، رژیم گیرندگان باید برنامه غذایی را دنبال کنند و در صورت نیاز جایگزین لازم را تهیه کنند. بر خلاف LCT که از چربی های پیچیده استفاده می کند ، MCT از چربی هایی استفاده می کند که دارای کتون های بالاتری هستند ، محبوب ترین روغن نارگیل. برخی از رژیم گیرندگان عدم تحمل رژیم MCT را دارند. بنابراین ، متخصصان رژیم غذایی از رژیم جان ردکلیف استفاده می کنند. رژیم غذایی جان رادکلیف ترکیبی از جیره LCT (30)) و MCT (30)) است و بقیه از پروتئین و کربوهیدرات ها تامین می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *