افسانه های تمرین قدرتی، قسمت 1

1. تمرینات قدرتی عضلات من را بزرگ و حجیم می کند – تمرینات قدرتی منجر به افزایش جزئی در کل توده عضلانی می شود. با این حال، افزایش بزرگ در اندازه عضلات نتیجه نخواهد داد زیرا سطح تستوسترون زنانه پایین است: به نظر می رسد این هورمون برای ایجاد افزایش عضلانی بزرگ ضروری است. به دلیل ژنتیک و تفاوت‌های فردی، برخی از زنان توده عضلانی را بیش از دیگران افزایش می‌دهند، اما در مردان هیچ‌جا اندازه عضله افزایش نمی‌یابد.

2. اگر ورزش را متوقف کنید، ماهیچه های شما به چربی تبدیل می شوند – به سیب و پرتقال فکر کنید. چربی و ماهیچه دو ماده متفاوت هستند و یکی نمی تواند، نمی تواند و هرگز تبدیل به دیگری نشده است. کمتر در یکی به معنای فضای بیشتر برای دیگری است. هنگامی که استفاده از ماهیچه های خود را متوقف می کنید، بدن شما به طور قابل توجهی در سوزاندن کالری کمتر کارآمد می شود، که به پوندها به شکل فوت اجازه می دهد تا دوباره به حالت اول بروند. اگر 150 پوند خانمی دیگر ورزش نمی‌کند، ممکن است وقتی روی ترازو می‌رود همان عدد را ببیند، اما نسبت چربی به عضله او به‌طور چشمگیری تغییر می‌کند. زنانی که در تمرینات قدرتی شرکت می‌کنند می‌توانند کاهش ۱۰ درصدی قدرت در هر دهه را که در زنانی که تمرین قدرتی انجام نمی‌دهند، کاهش دهند.

3. زنان نمی توانند به سرعت مردان قدرت کسب کنند- مطالعه پس از مطالعه تایید کرده است که تمرینات قدرتی حداقل به اندازه مردان مشاهده شده به افزایش قدرت منجر می شود. در برخی موارد، افزایش قدرت نسبی در زنان بیشتر از مردان بود، زیرا سطح قدرت اولیه زنان کمتر بود و پتانسیل بهبود را بیشتر می‌کرد.

4. زنان مسن نباید در تمرینات قدرتی شرکت کنند – زنان مسن باید در فعالیت هایی شرکت کنند که به طور خاص برای تقویت تمام گروه های عضلانی طراحی شده اند، اگر می خواهند حداکثر سلامتی و عملکرد سبک زندگی را حفظ کنند. فواید سلامتی دریافتی از این نوع ورزش برای حفظ سبک زندگی فعال بسیار مهم و حیاتی است.

5. کاهش لکه به سادگی این ایده است که اگر با یک گروه عضلانی خاص کار کنید، میزان چربی آن ناحیه را کاهش خواهید داد. در واقعیت، چیزی به نام کاهش نقطه وجود ندارد. شما هرگز فقط با انجام تمرینات شکمی به شکمی صاف نخواهید رسید. دلیل این امر ساده است، ماهیچه مالک چربی اطراف آن نیست. به عنوان مثال، دراز و نشست قطعا عضلات شکم شما را تقویت می کند، اما دراز و نشست به تنهایی از شر لایه ای از چربی که عضله را پوشانده است خلاص نمی شود. برای از دست دادن چربی در هر نقطه از بدن، باید با پیروی از برنامه ای که شامل تمرینات قلبی عروقی و مقاومتی است، کالری بسوزانید. با انجام این کار، ذخایر چربی را در کل بدن، از جمله نواحی مشکل دار، کاهش خواهید داد.

ممکن است متوجه شوید که گاهی اوقات چربی در برخی از نواحی را سریعتر از سایرین از دست می دهید، این فقط به دلیل یک الگوی انتخابی ژنتیکی است و نه یک نوع خاص ورزش. با بدن خود صبور باشید و درک کنید که در نهایت مسئول این است که از کجا چربی از دست می دهید.

شکست دادن این اسطوره های تمرین قدرتی گامی در مسیر درست در سفر شما به سوی سلامتی است. پایدار و صبور باشید. به یاد داشته باشید که تغییر چیزی به پیچیدگی بدن انسان به زمان نیاز دارد. به کار عالی ادامه دهید و به زودی نتایج را خواهید دید.