افسانه های کاهش وزن از بین رفت – به علاوه راه واقعی برای کاهش وزن سریع

شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید و تحقیقاتی در مورد روش های مختلف کاهش وزن انجام داده اید. احتمالاً با چند راه حل معجزه آسا برای کاهش وزن سریع برخورد کرده اید، اما هیچ کدام در واقع برای شما مفید نیستند. رژیم های غذایی و ترفندهای مد روز راه پیش رو نیستند، و من می خواهم چند افسانه بسیار محبوب در مورد کاهش وزن را در حال حاضر از بین ببرم.

افسانه کاهش وزن شماره 1 – رژیم های کم کالری

رژیم های کم کالری در واقع راه اشتباهی برای کاهش وزن هستند. اگرچه در ابتدا ممکن است این امر غیر شهودی به نظر برسد: شما کمتر غذا می خورید، بنابراین باید وزن کمتری داشته باشید، درست است؟ درست نیست. مسئله این است که وقتی کمتر غذا می خورید، بدن شما به «حالت زنده ماندن» می رود و شروع به ذخیره غذا (به عنوان چربی) می کند، زیرا نمی داند وعده غذایی بعدی کی می آید.

اگر در طول روز انرژی و غذای کافی برای بدن خود تامین نکنید، کاهش وزن شما متوقف خواهد شد. شما همیشه احساس گرسنگی خواهید کرد اما وزن کم نمی کنید و این اصلاً جالب نیست.

افسانه 2 کاهش وزن – رژیم های کم چرب

رژیم های کم چرب مشابه رژیم های کم کالری هستند. کارشناسان می گویند که با حذف غذاهای پرچرب، به سرعت وزن کم می کنید. باز هم، این کاملاً درست نیست. بدن شما همه انواع غذاها را برای ذخیره به چربی تبدیل می کند، بنابراین چه در حال خوردن یک کیک خامه ای یا یک تکه کاهو باشید، هر دو در دسترس هستند تا به عنوان چربی ذخیره شوند.

کاهش مصرف غذاهای پرچرب در درازمدت به شما کمک می کند، اما به هیچ وجه راه حلی برای کاهش سریع وزن نیست. کم چرب و کم قند تنها یک تکه از این پازل است، و اگر می خواهید سریع وزن کم کنید، باید همه چیز را درست انجام دهید وگرنه ممکن است اذیت نکنید.

افسانه 3 کاهش وزن – رژیم های کم کربوهیدرات

رژیم‌های کم کربوهیدرات (کربوهیدرات) شامل حذف غذاهای مضر مانند نان، سیب‌زمینی، ماکارونی و برنج است. با این حال، کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی ما در طول روز هستند و نداشتن انرژی به این معنی است که شما خسته، بی حال، بدخلق و به طور کلی ناراضی خواهید بود، حتی اگر در حال کاهش وزن باشید. و البته اگر شروع به حذف بیش از حد کربوهیدرات کنید، به سمت یک رژیم غذایی کم کالری می روید (همانطور که در بالا ذکر شد)، و این چرخه دوباره شروع می شود، بدون اینکه کاهش وزن در چشم باشد.

بنابراین اکنون که چند افسانه کاهش وزن را از بین برده ایم و می توانید زمان خود را تلف نکنید، واقعاً برای کاهش وزن سریع چه کاری می توانید انجام دهید؟

پاسخ در واقع بسیار ساده است. بیشتر غذا بخورید کاهش وزن به معنای خوردن غذاهای مناسب در زمان مناسب روز است، بنابراین شما به معنای واقعی کلمه بدن خود را مجبور به سوزاندن چربی می کنید. کارشناسان توصیه می کنند که برای کاهش وزن موثر باید حداقل 3 بار در روز و ترجیحا بیشتر از 6 بار غذا بخورید. رژیم غذایی خود را به 6 وعده غذایی کوچک و متعادل تغییر دهید و شگفت زده خواهید شد.