این که یک متخصص تغذیه هستم، من را پلیس غذا نمی کند


زمان خواندن: 3 دقایق

این جملاتی است که اغلب می‌شنوم: «فقط به کسی نیاز دارم که به من بگوید چه بخورم. وقتی مجبورم خودم تصمیم بگیرم عملکرد خوبی ندارم.»

در عصر سردرگمی گسترده تغذیه امروز، من به نوعی آن را دریافت می‌کنم – اما در سطحی دیگر، اصلاً متوجه نمی‌شوم. من رئیس شما نیستم، من مادر شما نیستم و قطعا پلیس غذا نیستم. به عنوان بزرگسال، ما باید مهارت های لازم را برای تصمیم گیری در مورد چیزهایی که برای سلامتی و شادی ما مهم هستند، توسعه دهیم. چرا؟ زیرا…

  • هیچ کس به اندازه شما روی سلامتی شما سرمایه گذاری نخواهد کرد.
  • هیچکس شما را به اندازه خودتان نمی شناسد.

بگذار رازی را با تو در میان بگذارم. متخصصان تغذیه (به هر حال اکثر ما) از اینکه از ما خواسته می شود یک برنامه غذایی تهیه کنند متنفریم، بیشتر به این دلیل که می دانیم احتمالاً عادت نخواهند کرد. اگر حتی یک ذره کوچکی از شورشی در تو، در نهایت با “قوانین غذایی” که برنامه غذایی نشان می دهد مخالفت خواهید کرد، یا به این دلیل که این چیزی است که شما دوست دارید غذا بخورید یا به این دلیل که واقعیت های برنامه شما پیروی از آن را دشوار می کند.

خودت را بشناس

من می توانم خیلی سریع برای خودم یک برنامه غذایی عالی درست کنم، اما برنامه غذایی که برای هر کس دیگری درست می کنم احتمالاً نتیجه را از دست می دهد. چرا؟ چون من خودم را بهتر از دیگران می شناسم. میدانم:

  • چیزی که در آن هفته دوست دارم بخورم.
  • چه موادی در انباری، یخچال و فریزر دارم.
  • چقدر زمان برای آشپزی و خرید در آن هفته دارم.
  • چقدر باقیمانده می خواهم دم دست داشته باشم.
  • چه اتفاقاتی در آن هفته دارم که به این معنی است که در خانه غذا نخواهم خورد.

من این چیزها را در مورد بیمارانم نمی دانم، حداقل نه با جزئیات. حتی اگر من یک حس کلی از مجموعه مهارت های آشپزی آنها، سطح کلی مشغله آنها و اندازه انبار آنها داشته باشم، اینها تنها بخشی از تصویر هستند.

روی خودت سرمایه گذاری کن

مطمئنم این ضرب المثل را شنیده اید: «اگر به مردی ماهی بدهید و یک روز به او غذا بدهید. به یک مرد ماهیگیری یاد بده تا یک عمر به او غذا بدهی.» خوب، اگر به شما یک برنامه غذایی بدهم، و شما آن را رعایت کنید، تا یک هفته مغذی می خورید (این که آیا غذای برنامه را دوست دارید یا نه، مسئله دیگری است). با این حال، اگر به شما یاد بدهم برنامه های غذایی خود را ایجاد کنید (مهم، زیرا ما تمایل داریم زمانی که در کنار صندلی شلوارمان پرواز نمی کنیم بهتر غذا بخوریم) و مهارت های غذایی شهودی و آگاهانه که به شما کمک می کند مطابق با نشانه های گرسنگی و سیری بدن خود غذا بخورید، سپس می توانید برای یک عمر خوب غذا بخورید.

در حالی که یک برنامه غذایی می تواند برای مثالی از اینکه یک هفته غذای مغذی به نظر می رسد مفید باشد، یک برنامه غذایی به تنهایی پاسخگو نیست.

  • اگر در مورد اینکه چه بخورید سردرگم هستید، من می توانم به شما کمک کنم که کدام غذاها را بیشتر بخورید (آنهایی که از آنها لذت می برید و به شما کمک می کنند تا در جهت هدف سلامتی خود کار کنید)، کدام غذاها را کمتر بخورید (آنهایی که از آنها لذت می برید اما ممکن است بر خلاف اهداف سلامتی شما عمل کنند) و کدام غذاها را اجتناب کنید (غذاهایی که فاقد مواد مغذی هستند و در حالی که ممکن است آنها را بی خیال مصرف کنید، در واقع از آنها لذت نمی برید).
  • اگر با چند بار خوردن دست و پنجه نرم می کنید، همچنین می‌توانم به شما کمک کنم تا ریتم غذا خوردن روزانه (3 وعده غذایی؟ 3 وعده غذایی به اضافه میان‌وعده؟) را راهنمایی کنم که شما را پرانرژی نگه می‌دارد و از گرسنگی اولیه شما جلوگیری می‌کند.
  • اگر اهل هیجان یا استرس هستید (یا پرخوری)، یک برنامه غذایی نیز نمی تواند شما را از این تمایلات “نجات دهد” – غلبه بر آنها زمان می برد. و وقت من بهتر است برای کمک به شما در این زمینه صرف شود تا اینکه یک برنامه غذایی برای شما تهیه کنم!
منابع مرتبط:

کری دنت یک متخصص تغذیه، نویسنده مستقل، مشاور تغذیه بصری، نویسنده و سخنران ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است. ابرقدرت های او عبارتند از شکست افسانه های تغذیه و توانمندسازی زنان تا احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و انتخاب های غذایی را انجام دهند که از لذت، تغذیه و سلامتی حمایت می کند.

چاپ این پست چاپ این پست