بدنسازی موثر، تمرینات قلبی-تمرینی

تمام تمرینات و تمرینات بدنسازی به طور خاص با هدف تقویت عضلات و سوزاندن چربی بیش از حد بدن انجام می شود. با این حال، برخی از روش‌های تمرینی در کاهش چربی موثرتر از سایر روش‌ها هستند.

تمرینات کاهش چربی از طریق تمرینات و تمریناتی مانند تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT)، تمرینات تناوبی با شدت متوسط ​​(MIIT)، تمرینات تناوبی با شدت کم (LIIT) و تمرینات قلبی استاندارد انجام می شود. این تمرینات بدن را وارد منطقه چربی سوزی با شدت کم می کند، به طوری که چربی های انباشته شده در بدن با الگوی اندازه گیری شده سوزانده می شود.

بسیاری از مربیان متخصص بدن معتقدند که تمرینات قلبی سنتی و استاندارد منجر به چربی سوزی طبیعی می شود، اما بهترین نتایج چربی سوزی و بدن سازی تنها از طریق تمرینات و تمرینات HIIT به دست می آید.

با وجود مزیت فوق، بسیاری از افراد به دلیل سهولت انجام تمرینات قلبی ملایم تر، در مقایسه با تمرینات HIIT که سخت تر هستند و باید به طور منظم و بدون وقفه انجام شوند، ترجیح می دهند. تفاوت های زیر بین تمرینات قلبی منظم و تمرینات HIIT اثربخشی بیشتر تمرینات HIIT را برجسته می کند.

  • منطقه چربی سوزی آهسته که از طریق تمرینات قلبی سنتی به دست می آید، نمی تواند شدت لازم را برای مدیریت موثر وزن بدن، تناسب اندام و سطوح عملکردی فراهم کند، به طوری که کاهش وزن و چربی به سطوح مورد نیاز حاصل شود. HIIT نتایج برتر را در این زمینه های خاص ارائه می دهد.
  • هنگامی که تمرین در منطقه چربی سوزی آهسته باقی می ماند، حتی اگر بیشتر انرژی از سوزاندن چربی دریافت می شود، هرگز برای نیازهای بهینه چربی و کاهش وزن کافی نیست. سوزاندن چربی با تمرینات HIIT بسیار بیشتر است، زیرا مقدار کل انرژی صرف شده از طریق این تمرینات بسیار بیشتر است.
  • افراد معمولاً تمایل به کاهش وزن از طریق فرآیندهای تعادل انرژی منفی دارند، اما متوجه نیستند که مهمترین عامل در بدن سازی و کاهش چربی، کل انرژی مصرف شده در طول تمرینات است. این هزینه بیشتر انرژی تنها از طریق تمرینات HIIT انجام می شود.
  • یکی از نکات مهم در تمرینات و تمرینات ناحیه چربی سوزی کم این است که انرژی صرف شده در طول تمرین قطعاً بیشتر است اما پس از اتمام تمرین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. از سوی دیگر، در تمرینات HIIT، سطح انرژی مصرف شده توسط بدن در طول و بعد از تمرین بسیار بالا باقی می‌ماند و در نتیجه کاهش چربی اندازه‌گیری شده، کاهش وزن و تقویت ماهیچه‌ها انجام می‌شود.
  • تمرینات قلبی با شدت متوسط ​​قادر به حفظ یا ایجاد مقادیر طولانی اکسیژن پس از اتمام تمرین نیستند. HIIT تضمین می کند که مصرف اکسیژن در طول و بعد از تمرین به طور طولانی مدت بالا باقی می ماند.

از این رو، تمرینات و تمرینات تناوبی با شدت بالا برای بدنسازان و وزنه‌سازان مؤثرترین هستند، زیرا در مدت زمان کوتاه‌تری به دستاوردهای بیشتری می‌رسند.

رژیم لاغری سریع