برای سالم ماندن، چه غذاهای فوق العاده ای باید بخورید؟

چرا هرکسی برای سالم ماندن باید غذاهای فوق العاده بخورد، چه غذاهایی هستند و چرا به آنها سوپر غذا می گویند؟

با غذاهای فوق العاده، مقادیر غیرعادی زیادی از مواد مغذی با کالری نسبتاً کمتر در هر ماده مغذی دریافت می کنید. به عنوان مثال، گاومیش دو برابر پروتئین در یک کالری به عنوان استیک بدون چربی دریافت می کند. این به شما این امکان را می دهد که مواد غذایی بیشتری را در محدودیت کالری خود برای هر وعده غذایی قرار دهید – به حفظ سلامتی کمک زیادی می کند.

اساساً سه دسته از سوپر غذاها وجود دارد که سلامتی را آسان تر می کند:

o غذاهای بسیار مغذی

o غذاهای غیرعادی سالم اضافی که همیشه باید از آن استفاده کنید

o مکمل هایی که باید برای سالم ماندن مصرف شوند. (برخلاف مکمل های کمکی برای غلبه بر بیماری)

سوپر غذاها با مواد مغذی بالا برای سالم ماندن عبارتند از:

o کینوا

ای گوجی بری

o اسپیرولینا

o پروتئین کنف

o شهد آگاو

o استویا

o علف گندم

o آکای بری

غذاهای رایجی که برای سالم ماندن سرشار از مواد مغذی هستند عبارتند از:

o گردو

o گاومیش کوهان دار امریکایی – بوفالو

o کدو تنبل

o بلغور جو دوسر

o اسفناج

o لوبیا و حبوبات

o زغال اخته

o بروکلی

o ماهی قزل آلا وحشی

o گوجه فرنگی

o سینه بوقلمون بدون پوست

مکمل هایی که برای سالم ماندن باید در نظر گرفت باید شامل موارد زیر باشد:

o Co آنزیم Q 10

o کراتین

o اسید لینولئیک مزدوج (CLA)

o گرده زنبور عسل

o پروتئین آب پنیر

o اسیدهای چرب امگا 3

o بذر کتان تازه آسیاب شده

در اینجا یک لیست فوق العاده پودری از 17 مکمل وجود دارد که عملاً شما را ضد گلوله می کند!

شناخت، حافظه، آگاهی و قدرت مغز

o عصاره زغال اخته با انار – جذب رادیکال های آزاد زغال اخته را بهبود می بخشد.

o Dmae/Ginko

o Vinpocetone جذب اکسیژن را بهبود می بخشد

o مطالعات آشواگاندا نشان می دهد که این پلاک بتا آمیلوئید در مغز را که عامل ایجاد کننده بیماری آلزایمر است، از بین می برد.

o بنفوتیامین محلول در چربی به راحتی به داخل سلول های ما نفوذ می کند و قند خون را عادی می کند، آسیب عروق خونی و شرایط التهابی ناشی از گلیکوزاسیون را مسدود می کند.

چربی سوزی و سلامت خون

o امگا 3s-EPA/DHA – این به میتوکندری های کبد کمک می کند تا اسیدهای چرب را به درستی بسوزانند تا از تجمع مقادیر خطرناک تری گلیسیرید در خون جلوگیری کنند – و به جلوگیری از انسداد شریان کمک می کند.

o عصاره چای سبز 25 تا 100 برابر قوی تر از ویتامین C یا E است. نیازی به نوشیدن 18 فنجان چای سبز در روز نیست.

کروم سطح قند خون را تنظیم می کند – به جلوگیری از مقاومت به انسولین کمک می کند.

خواب

o ملاتونین

o تریپتوفان

سلامت کبد

o سیلیبینین

o سیلیمارین

عضله سازی

o آمینو اسیدهای شاخه دار

o کارنوزین با افزایش سن کاهش می‌یابد (همانطور که بسیاری از چیزها انجام می‌دهند) که منجر به کاهش توده عضلانی و کاهش عملکرد و همچنین اتصال متقابل پروتئین‌ها و قندها می‌شود که ساختارهای غیرعملکردی را در بدن ما تشکیل می‌دهند.

o کراتین

مکمل های اضافی

o سلنیوم نقش عمده ای در ترمیم DNA و سم زدایی فلزات سنگین دارد. با دوزهای بالای ویتامین C می توانید جذب سلنیوم خود را کاهش دهید.

o عصاره دانه انگور به همراه رسوراترول جزء اصلی این پارادوکس فرانسوی است.

چهار غذای عالی که در تمام طول سال در دسترس هستند و به صورت خام مصرف می شوند عبارتند از:

o آووکادو

o میوه خشک

o لیمو

o پرتقال

به یاد داشته باشید که پانکراس ما حدود نیمی از آنزیم های شفابخش و گوارشی ما را تولید می کند که بدن ما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. نصف دیگر باید از آنچه می خوریم باشد. از آنجایی که پختن و گرم کردن غذا همیشه تمام آنزیم‌های آن را از بین می‌برد، برای سالم ماندن، باید برای بخشی از وعده‌های غذایی‌مان، آجیل، میوه‌ها و سبزیجات خام مصرف کنیم تا مطمئن شویم آنزیم‌های کافی را تامین می‌کنیم.

از بسیاری جهات، شما حتی می توانید غذای خام را نوعی غذای فوق العاده بنامید. البته، برای سالم ماندن، مصرف برخی مکمل های آنزیمی از منابع گیاهی نیز عاقلانه است. به دلیل قدرت مغذی مواد غذایی خام، همه ما باید سعی کنیم روزانه حدود 1/3 آن را خام بخوریم تا سالم بمانیم.

دیو مالگ

رژیم لاغری سریع