برخی از مزایای علمی میزهای ایستاده

افرادی که زیاد می نشینند قطعا با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و مرگ زودرس مواجه خواهند شد. علاوه بر این، نشستن برای مدت طولانی کالری زیادی نمی سوزاند. در واقع، بسیاری از مطالعات آن را با چاقی و افزایش وزن مرتبط می دانند. امروزه این مشکل اصلی کارمندان اداری است زیرا اغلب در طول روز می نشینند. خوب است که این روزها میزهای ایستاده وجود دارد.

میزهای ایستاده – چه هستند؟

میزهای ایستاده که به عنوان میزهای ایستاده نیز شناخته می شوند، میزهایی هستند که به افراد اجازه می دهند در حین کار با رایانه خود به راحتی بایستند. بسیاری از نسخه های مدرن اکنون قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید به راحتی ارتفاع میز را تغییر دهید و بین ایستادن و نشستن به طور متناوب تغییر دهید.

دیگران ممکن است این میزهای قابل تنظیم ارتفاع را بنامند. اگرچه هنوز مطالعات کمی وجود دارد که مزایای این اقلام اداری را نشان دهد، بسیاری از متخصصان سلامت معتقدند که می تواند تا حدی اثرات مضر نشستن زیاد را خنثی کند.

مزایای میز ایستاده

کمردرد را کاهش داد – تعداد بیشتری از کارکنان اداری از کمردرد شکایت دارند. کسانی که از میزهای ایستاده استفاده می کردند ادعا کردند که پس از چند هفته بهبود قابل توجهی در کمردرد وجود دارد. کمردرد مزمن ناشی از نشستن های طولانی را قطعا می توان با استفاده از این کالای اداری پیشرفته کاهش داد.

سطح انرژی و خلق و خوی بهبود یافته است – ادعاهایی مبنی بر تأثیر مثبت این میز بر روی رفاه کلی فرد وجود داشته است. در واقع یک مطالعه مشخص وجود داشت که نشان می داد احساس استرس و خستگی را کاهش می دهد و در عین حال سطح خلق و خو و انرژی را بهبود می بخشد.

کم خطر افزایش وزن و چاقی – افزایش وزن زمانی اتفاق می افتد که کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید دریافت کنید. برعکس، سوزاندن کالری بیشتر از آنچه که دریافت می‌کنید باعث کاهش وزن می‌شود. اگرچه ورزش به عنوان کارآمدترین راه برای سوزاندن کالری شناخته شده است، انتخاب ایستادن به جای نشستن نیز می تواند بسیار مفید باشد. توجه داشته باشید که ایستادن برای یک بعد از ظهر می تواند 170 کالری بیشتر از مقدار مساوی نشستن بسوزاند. با گذشت زمان، این تفاوت مطمئناً می تواند تأثیر زیادی بر وزن شما داشته باشد.

سطح قند خون پایین – نشستن بعد از غذا می تواند توضیح دهد که چرا زمان بی تحرکی شدید با 112 درصد بیشتر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. استفاده از میزهای ایستاده در محل کار می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند، مخصوصاً بعد از ناهار.

خطر کم بیماری قلبی – در سال 1953 پیشنهاد شد که ایستادن برای سلامت قلب بهتر است. یک مطالعه مشخص نشان داد که راننده اتوبوس در مقایسه با همکارانشان در صندلی راننده، نصف خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را دارند. این امر دانشمندان را بر آن داشته تا تأثیرات نشستن بر سلامت قلب را بهتر درک کنند. این بدان معناست که هر چه زمان بیشتری را صرف نشستن بگذرانید، خطر ابتلا به بیماری قلبی در شما بیشتر است.

در واقع، این میزها مزایای بسیار زیادی دارند. جای تعجب نیست که این روزها افراد بیشتری به فکر سرمایه گذاری روی میز ایستاده باکیفیت هستند.