برنامه رژیم غذایی رزمندگان

سلام خانمها ، امیدوارم حال همه خوب باشه. امروز می خواهم در مورد برنامه رژیم غذایی کشتی گیران در هند با شما بحث کنم. همانطور که همه می دانیم چگونه “خواهران فوگات” شگفت انگیز هند را به علاقه غیرمعمول خود به “کشتی” عمدتا مردانه افتخار کرد. ضرب المثل معروف “پشت هر زن مستقل و موفق پدری قرار دارد که به فرزندان خود اعتماد می کند و به جامعه اعتماد نمی کند” به درستی فداکاری و ایمان بی دریغ پدری را که مشتاق فرزندانش است توصیف می کند.

اکنون بیایید برنامه رژیم غذایی مفصل را با مزایای سلامتی مورد بحث قرار دهیم:

برنامه رژیم غذایی با جزئیات

اولین ساعت صبح یک لیوان آب با معده خالی است و سپس حرکات کششی و گرم کردن انجام می شود. نوشیدن آب در صبح به پاکسازی روده ، سم زدایی بدن و افزایش ایمنی کمک می کند. اشتها را افزایش می دهد و BMR (میزان متابولیسم پایه) را 24 درصد افزایش می دهد ، بنابراین به کاهش وزن و تن ماهیچه کمک می کند.

صبحانه:

سالاد جوانه: سالاد جوانه را می توان به راحتی با انواع جوانه های موجود مانند علف ، قمر ، لوبیا ، نخود فرنگی و … تهیه کرد. آهن و روی.

گنجاندن جوانه ها در رژیم غذایی شما دارای چندین مزیت برای سلامتی است ، مانند جوانسازی پوست ، بهبود تولید کلاژن ، کمک به روند سم زدایی و جلوگیری از پیری زودرس. بنابراین پیش بروید و از ترکیب دستور العمل های مختلف جوانه لذت ببرید تا مزایای خود را بدست آورید.

میوه ها و سبزیجات تازه: مصرف رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات بدن شما را با تمام مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ یک سبک زندگی سالم تأمین می کند. سبزیجات تازه به طور طبیعی کالری کمی دارند و سرشار از فیبر غذایی ، ویتامین A و C ، اسید فولیک و پتاسیم هستند.

مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم مانند سویا ، اسفناج ، عدس و لوبیا و … به حفظ فشار خون طبیعی کمک می کند. فیبر غذایی موجود در بیشتر سبزیجات سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و به تشکیل مواد اولیه کمک می کند که به هضم غذا کمک می کند. غذاهای غنی از اسید فولیک مانند بروکلی ، آووکادو ، عدس و غیره. آنها تشکیل گلبول های قرمز را تحریک می کنند. مرکبات غنی از ویتامین C دارای خواص درمانی زخم هستند.

شیر ، سویا: شیر گاو بهترین رژیم غذایی برای استحکام استخوان ها و دندان ها محسوب می شود ، زیرا منبع غنی از کلسیم و ویتامین D است. همچنین دارای مکمل هایی مانند پتاسیم است که به گشاد شدن عروق خونی کمک می کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد. به مهمترین تغییر رژیم غذایی که یک فرد سالم باید انتخاب کند ، کاهش مصرف سدیم و بهینه سازی مصرف پتاسیم است. مقدار مطلوب 4069 میلی گرم پتاسیم در روز تقریباً 50 risk خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. شیر گاو همچنین برای عضله سازی طراحی شده است.

غذاهای کامل سویا منبع عالی فیبر ، کلسیم ، ویتامین ب کمپلکس و اسیدهای چرب امگا 3 هستند.این پروتئین تنها پروتئین کامل غیر حیوانی است زیرا منبع گیاهی هشت اسید آمینه ضروری است. این غذاها پروتئین با کیفیت بالا را در اختیار ما می گذارند و چربی های اشباع بسیار کمی دارند و به خودی خود یک وعده غذایی سالم و کامل است. سویای کامل بهترین است زیرا حاوی ایزوفلاونوئیدها است و رژیم غذایی غنی از فیتوشیمیایی ایزوفلاون اساس رژیم متعادل را تشکیل می دهد.

میوه های خشک: کشمش مکمل های غذایی پر انرژی برای کشتی گیران است. آنها شناخته شده اند که از راه سالم وزن خود را افزایش می دهند. آنها غذاهای ایده آل برای حفظ بدن ورزشی هستند زیرا باعث افزایش انرژی قوی برای رزمندگان می شوند. مقدار بالای آهن و مس کشمش به تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند.

بادام سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده و حاوی فیبر پرکننده است که آن را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. آنها بهتر است به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی مصرف شوند تا گرسنگی را از بین ببرند. این آجیل های عزیز حاوی یک فیتوسترول و محافظ آنتی اکسیدان منحصر به فرد و همچنین یک پروتئین گیاهی هستند. هنگامی که همراه با کشمش مصرف می شود ، مکمل یکدیگر هستند.

روزهای تله: گاهی اوقات کشتی گیران دوست دارند صبحانه دلخواه خود را به عنوان aaloo paratha با پنیر لپه یا سایر انواع سالم میل کنند. این روزهای تقلب به شما امکان می دهد خواسته های خود را برآورده کنید و برنامه رژیم را با حداکثر نظم و انضباط دنبال کنید.

بنابراین همه چیز مربوط به صبحانه و میان وعده بود. حالا بیایید در مورد وعده های غذایی به تفصیل بحث کنیم.

غذای اصلی وعده های غذایی منظم: از مبارزان دعوت می شود تا وعده های غذایی معمولی را که از غذاهای مفید و اشتها آور عدس تشکیل می دهد ، بخورند. اینها غذاهای حبوباتی هستند که سرشار از پروتئین هستند. توصیه می شود مخلوطی از تمام غذاهای بدون غذای هندی را بدون رژیم غذایی ناقص در رژیم غذایی خود قرار دهید. برنج سفید دارای محتوای معدنی غنی است و می توان آن را به مقدار متوسط ​​همراه با دال مصرف کرد.

انواع سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج ، کلم بروکلی ، شلغم و غیره. آنها با استفاده از روشهای ساده برای حفظ ارزش غذایی ، رنگ و طعم غذا پخته می شوند. برخی از سبزیجات ترجیح می دهند به صورت خام مصرف شوند و مخلوط شوند تا انواع آماده سازی سالاد را تشکیل دهند.

مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا در برنامه رژیم غذایی مبارزان گنجانده شده است. پروتئین از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که عناصر اصلی ماهیچه های ما هستند. 1 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مقدار توصیه شده پروتئین در روز است. بهترین قسمت در مورد خوردن مرغ به طور منظم ، تهیه پروتئین بالا برای رزمندگان است تا بدن آنها را عضلانی تر و سفت تر کرده و همچنین کنترل وزن بدن خود را حفظ کنند.

نان گندم هندی یا روتی در وعده شام ​​به همراه سبزیجات ، دال ، مرغ و سالاد مصرف می شود تا مدت بیشتری سیر بماند و در عین حال همچنان فعال و سبک به نظر برسد.

میان وعده های نیم ساعته: یک لیوان پر از شیر و میوه های فصلی آنقدر خوب هستند که شما را از گرسنگی دور نگه دارند. بادام و کشمش باید مصرف شود تا در صورت نیاز به شما تزریق انرژی شود.

رژیم غذایی قبل از تمرین: شیر و میوه های فصلی انرژی لازم را برای کشتی گیران برای جلسات تمرینی دقیق فراهم می کند.

رژیم غذایی بعد از تمرین: یک وعده غذایی بعد از غذا با پروتئین سویا ، میوه و آب فراوان چیزی است که برای جبران گلیکوژن عضلات تخلیه شده در طول تمرین مورد نیاز است. میوه ها و آب بافت های بدن را که آب بدنشان خشک شده ، مرطوب می کند.

نکته آخر اینکه یک لیوان شیر کامل قبل از خواب ماهیچه های خسته را شل کرده و شما را مانند یک کودک می خواباند. شیر حاوی تریپتوفان (اسید آمینه ای که به ایجاد خواب کمک می کند) و ملاتونین (هورمونی که چرخه خواب را تنظیم می کند) است.

رژیم غذایی یک رزمنده همه کاره و متعادل است بدون غذاهای پرکالری و آشغال. غذاهای تازه و فصلی بسیار مرتبط هستند. به رزمندگان توصیه می شود از غذاهای بسیار ترش و چاشنی دار مانند ترشی ، چاتنی و چت خودداری کنند ، زیرا اعتقاد بر این است که باعث رخوت و تحریک حسی می شود.

به خاطر خواهرهای دانگال به خاطر حرکت تابوی قریب به اتفاق آنها برای تبدیل شدن به مبارزان موفق و اشتیاق دائمی برای رسیدن به هدف ، از سرتان بر می آید. قدرت بیشتری برای شما زنان ، ادامه دهید و به رویاهایتان برسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *