برنامه رژیم کتوژنیک: بهترین رژیم برای چربی سوزی

برای دریافت بهترین رژیم غذایی برای سوزاندن سریع چربی با استفاده از متابولیسم طبیعی بدن ، یک برنامه رژیم کتوژنیک را در نظر بگیرید. تغذیه قوی ترین تأثیر را بر تولید هورمون های مهم در بدن دارد که متابولیسم را تنظیم می کند و به بدن اجازه می دهد تا چربی ها را برای کسب انرژی و حفظ توده عضلانی بدون نیاز به ورزش زیاد بسوزاند.

برنامه رژیم کتوژنیک چیست؟
اساساً این یک رژیم غذایی است که باعث می شود بدن وارد حالت کتوز شود. کتوز یک حالت متابولیک طبیعی و سالم است که در آن بدن به جای استفاده از گلوکز (قندهای کربوهیدرات موجود در رژیم غذایی استاندارد آمریکایی – SAD) چربی ذخیره شده خود را (تولید کتون) می سوزاند.

از نظر متابولیک ، غذاهای کتوژنیک بسیار قوی هستند. مزیت شگفت انگیز این است که این غذاها همچنین خوشمزه و کاملاً طبیعی هستند که برای شما بسیار مفید هستند.

بنابراین چه غذاهایی تشویق می شوند؟
برخی از خوشمزه ترین و رضایت بخش ترین غذاها بخشی از این برنامه هستند ، از جمله گوشت بدون چربی مانند گوشت و مرغ ، منابع سالم پروتئین و چربی های با کیفیت بالا مانند تخم مرغ ، کره ، روغن زیتون ، روغن نارگیل و آووکادو. علاوه بر این ، سبزیجات برگ سبز خوشمزه مانند کلم ، chard و اسفناج ، و همچنین سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی ، کلم و گل کلم.

این غذاها را می توان با دانه ها ، آجیل ، جوانه ها و انواع دیگر غذاهای شگفت انگیز ترکیب کرد که منجر به مزایای باورنکردنی برای سلامتی می شود و پروتئین ها ، چربی های سالم و مواد مغذی مورد نیاز بدن را در اختیار بدن قرار می دهد و در عین حال وعده های غذایی را برای متابولیسم افزایش می دهد تا به راحتی طبخ شود. در خانه یا در حال حرکت

چه غذاهایی باید محدود شود؟
در برنامه رژیم کتوژنیک ، غذاهای اصلی که باید از آنها اجتناب کنید غذاهای غنی از کربوهیدرات ، قندها و انواع غلط چربی ها هستند. این غذاها می توانند برای بدن سمی باشند و سطح گلوکز اضافی ایجاد کنند که بدن به چربی ذخیره شده تبدیل می کند. این غذاها سطح انسولین و قند خون را در بدن افزایش می دهند و حتی در صورت انرژی زیاد از چربی سوزی جلوگیری می کنند. برای اجتناب از این غذاها ، مصرف غلات ، غذاهای فرآوری شده ، روغن های گیاهی (کلزا ، ذرت ، سویا و غیره) ، شیر ، مارگارین و سایر غذاهای غنی از کربوهیدرات و قند را محدود کنید.

اما آیا چربی ها برای شما مضر نیستند؟
دهه هاست به ما گفته می شود که برای تشویق به کاهش وزن باید کالری چربی را کاهش داد ، اما این یک ساده سازی بیش از حد است (که هنوز مورد حمایت دولت و صنایع غذایی صنعتی است) که بر اساس دانش امروزی ما از تغذیه انسان دیگر دقیق نیست. واقعیت این است که برخی از چربی ها برای شما مفید نیستند (آنهایی که حاوی اسیدهای چرب امگا 6 هستند) زیرا بدن شما در پردازش آنها مشکل دارد. سایر چربی ها ، به ویژه تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs) ، برای کاهش وزن ، تولید سلول های مغزی و مواد مغذی بسیار مفید هستند. این چربی های اشباع شده سالم باید افزایش داده شوند تا بدن شما در مواقع کتوز به انرژی مورد نیاز خود برسد ، در حالی که چربی های ترانس مضر موجود در بسیاری از غذاهای فرآوری شده را محدود می کند.

برنامه رژیم کتوژنیک چه مزایایی دارد؟
چربی ذخیره شده را بسوزانید – با حذف سطوح بالای کربوهیدرات ها در رژیم غذایی خود که گلوکز (قند) تولید می کنند ، یک برنامه رژیم کتوژنیک به بدن شما می گوید که چربی ذخیره شده را با تبدیل آن به اسیدهای چرب و اجسام کتون در کبد بسوزاند. این اجسام کتونی جایگزین نقش گلوکز می شوند که کربوهیدرات ها را در رژیم غذایی پر می کرد. این منجر به کاهش سریع چربی ذخیره شده در بدن می شود.

حفظ توده عضلانی – با گنجاندن چربی های مناسب در رژیم غذایی خود ، برنامه رژیم کتوژنیک بدن شما را برای تبدیل ذخایر چربی موجود به قندها و کتونهای مفید (از طریق گلوکونئوژنز) که منبع ضروری انرژی برای مغز ، ماهیچه ها هستند ، تامین می کند. و قلب این مزیت اضافی حفظ توده عضلانی را دارد ، زیرا چربی سالم موجود در رژیم غذایی به بدن انرژی مورد نیاز خود را می دهد بدون اینکه از پروتئین ماهیچه ای برای ایجاد قند بیشتر استفاده کند. این بهترین ها را در هر دو جهان ایجاد می کند: چربی سوزی در حالی که توده عضلانی را حفظ می کنید.

چربی اضافی را از بین می برد – حتی بهتر ، اگر بدن شما با تبدیل چربی موجود ، اجسام کتونی زیادی ایجاد کند ، به سادگی کتون ها را به عنوان یک محصول زاید حذف می کند ، به این معنی که شما اساساً روی چربی های ناخواسته بدن قدم می گذارید.

اشتها را کاهش می دهد – سرانجام ، با تنظیم هورمونهای متابولیک قوی بدن ، برنامه رژیم کتوژنیک اشتهای شما را کاهش می دهد. با کاهش مقاومت بدن به انسولین و افزایش کتون ها ، در واقع احساس گرسنگی کمتری در این رژیم خواهید داشت ، این یک مزیت باور نکردنی نسبت به سایر رژیم های کم کالری و پر کربوهیدرات است که با گرسنگی همراه است.

از همین امروز بدون ورزش بیشتر چربی سوزی را شروع کنید. با اتخاذ برنامه رژیم کتوژنیک ، متابولیسم خود را به طور طبیعی کنترل کنید. بدن شما برای این سبک تغذیه طراحی شده است. می توان با مصرف غذاهای (خوشمزه) که اجداد ژنتیکی ما در آن رشد می کردند ، وضعیت متابولیک آن را بهینه کرد ، و این شامل غذاهای فرآوری شده غنی از کربوهیدرات های حاوی قند و چربی های بد نمی شود. این شامل یک رژیم غذایی مجلل و رضایت بخش بر اساس غذاهای فراوان دوران پارینه سنگی ، از جمله گوشت بدون چربی ، سبزیجات ، آجیل و دانه ها و چربی های سالم است که بدن شما از آن قدردانی می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *