بعد از ورزش چه بخوریم؟ غذاهای توصیه شده برای قبل و بعد از تمرین

ورزش شدید برای کاهش وزن و بهبود تون عضلانی بسیار خوب است، اما برای بالا بردن سطح تناسب اندام شما کافی نیست. بسیار مهم است که غذاهای توصیه شده برای قبل و بعد از تمرین را به خاطر بسپارید، زیرا این موارد به شما کمک می کند تا فوایدی را که می توانید از رژیم ورزشی خود به دست آورید، بهینه کنید.

چرا رژیم بعد از تمرین بسیار مهم است؟

• هنگامی که ورزش می کنید، بدن شما با ترشحات زیادی سرخ می شود و میزان متابولیسم بدن شما برای مدتی افزایش می یابد.

• این نه تنها ظرفیت شما را برای سوزاندن کالری سریعتر افزایش می دهد، بلکه اشتهای شما را نیز افزایش می دهد.

• در نتیجه می توانید غذاهایی بخورید که برای هضم به سرعت متابولیسم بیشتری نیاز دارند.

• بعد از ورزش است که می توانید پروتئین ها و کربوهیدرات های بدن خود را جایگزین کنید

• علاوه بر این، کارایی بدن شما برای سوزاندن چربی و هضم فیبر افزایش می یابد و سپس می توانید سبزیجات میوه ای مصرف کنید که نه تنها برای فیبر مورد نیاز بدن شما مفید هستند، بلکه اشتهای افزایش یافته شما را با تغذیه کم کالری پر می کنند.

• این به شما کمک می کند تا بدون افزودن کالری خالی به رژیم غذایی، وعده غذایی بزرگتری داشته باشید.

• برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد و هوس شما برای غذا به تأخیر می افتد.

اگر می‌خواهید بدانید بعد از ورزش چه بخورید، در اینجا فهرستی از غذاهایی است که می‌توانید در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. اینها شامل تمام مزایایی است که در بالا ذکر شد.

1. میوه های تازه – خام یا خورشتی.

2. سبزیجات تازه – به عنوان سالاد یا پخته.

3. محصولات غلات کامل مانند نان قهوه ای یا برنج قهوه ای.

4. غلات.

5. سبزیجات پر فیبر مانند کاهو، بروکلی، جعفری یا اسفناج.

6. گوشت بدون چربی مانند ماهی خال مخالی یا سالمون.

7. سفیده تخم مرغ.

8. ماکارونی کم نشاسته.

اگر این غذاهای توصیه شده برای وعده های غذایی بعد از تمرین را ترکیب کنید، می توانید مزایای رژیم غذایی و رژیم ورزشی خود را بهینه کنید. سطح انرژی شما با سرعت یکنواخت حفظ می شود و تغذیه متعادلی را بدون پرخوری دریافت خواهید کرد.