بهترین غذاهای چربی سوز کدامند؟

غذاهای چربی سوز اشتها را کاهش می دهند، شما را سیر می کنند یا متابولیسم شما را افزایش می دهند.

آووکادو حاوی چربی های تک غیراشباع است که به کاهش اشتها کمک می کند و از هورمون هایی که چربی سوزی می کنند حمایت می کند. آنها همچنین دارای اسید آمینه ال کارنیتین هستند که در کبد ذخیره می شود. این اسید آمینه متابولیسم را افزایش می دهد و در نتیجه باعث کاهش چربی می شود. چربی تک غیراشباع سطح کلسترول تجمع یافته در چربی شکم را کاهش می دهد.

بلغور جو دوسر حاوی چربی های سالم و کربوهیدرات های کم گلیسمی است. این کربوهیدرات ها برای سوزاندن چربی بدن بسیار مهم هستند زیرا به تدریج انرژی را تامین می کنند و به ذخیره گلیکوژن کمک می کنند. فیبر محلول در بلغور جو دوسر به پیوند اسیدهای چرب کمک می کند و باعث می شود قند کندتر وارد جریان خون شود. این به حفظ سطح پایین انسولین کمک می کند تا بدن چربی را ذخیره نکند، اما افزایش سطح انسولین باعث ذخیره چربی می شود. هنگامی که چربی ذخیره می شود، متابولیسم کند می شود.

کابالرو و فلفل دلمه ای با خواص ترمودینامیکی که دارند متابولیسم را تسریع می کنند و به لطف آن بدن کالری بیشتری می سوزاند. مرکبات حاوی ویتامین هستند و چربی را اکسید می کنند و باعث سوختن آن و کاهش سطح انسولین می شوند.

ماهی تن، ماهی خال مخالی و سالمون سطح هورمون لپتین را در بدن تغییر می دهند. لپتین تأثیر مستقیمی بر متابولیسم دارد و باعث سوزاندن چربی می شود. آنها همچنین آنزیم های ذخیره کننده چربی را کاهش می دهند. اسیدهای چرب امگا 3 باعث ترشح لپتین می شود.

ترکیب آلیسین موجود در سیر به کاهش چربی کمک می کند. آلین با فشار دادن یا خرد کردن سیر به آلیسین تبدیل می شود. این فرآیند باعث می شود آنزیمی آلین را به آلیسین تبدیل کند. آشپزی بر آلیسین تأثیر می گذارد.

پسته افزایش قند خون را کاهش می دهد و گرسنگی را سرکوب می کند. آنها سرشار از پروتئین و یک حبوبات با فیبر بالا هستند. فیبر هضم را کند می کند و پسته نسبت به غذاهای کم پروتئین و کم فیبر مدت بیشتری شما را سیر نگه می دارد. هضم غذاهای غنی از پروتئین انرژی بیشتری مصرف می کند که منجر به چربی سوزی می شود.

رژیم لاغری سریع