تغذیه سالم – راهنمای سریع برای کاهش وزن

در تلاشم برای رسیدن به تناسب اندام، کاهش وزن و داشتن یک زندگی سالم تر، به چندین نکته سریع و آسان برخورد کردم که به من کمک کرد به اهداف کاهش وزن خود برسم. اینها را می توان در برنامه غذایی و تناسب اندام شما در هر مکان و هر روز گنجاند!

1. 30 دقیقه قبل از شام ورزش کنید تا متابولیسم شما در اواخر شب افزایش یابد. 8 ساعت پس از بیدار شدن از خواب، سوخت و ساز بدن ما به طور طبیعی کند می شود، بنابراین از اوایل عصر شروع کنید تا چربی سوزی افزایش یابد که ساعت ها پس از پایان تمرین شما ادامه خواهد داشت.

2. دستور العمل های مورد علاقه خانواده خود را دور نریزید! فقط یاد بگیرید چگونه آنها را سالم کنید. چربی‌های اشباع‌شده را با چربی‌های تک یا چند غیراشباع سالم‌تر مانند روغن زیتون جایگزین کنید. به جای خامه از ماست کم چرب و به جای نمک از گیاهان و ادویه جات استفاده کنید.

3. در سبزیجات خود خلاق باشید – کدو سبز یا فلفل دلمه ای را با چیزهای خوش طعم مانند مرغ چرخ کرده، سایر گوشت های سفید یا ماهی پر کنید تا یک میان وعده یا وعده غذایی سالم و بدون چربی داشته باشید.

4. پر کردن سالاد خود را در رول نان پیتا یا تورتیلاهای کامل بپیچید.

5. طعم را فدای طعم نکنید! با ترکیب یک قاشق چای خوری خردل دیژون یا سس ساتای با ماست کم چرب ساده، یک سس مایونز کم چرب فوق العاده خوشمزه درست کنید.

6. با افزودن یونجه یا ماش به سالاد، آهن اضافی را در رژیم غذایی خود دریافت کنید.

7. برای یادگیری در مورد تغذیه و نحوه تهیه دستور العمل های سالم وقت بگذارید. این منجر به آشپزی خوب و تغذیه سالم می شود … دانش قدرت است!

8. همیشه قبل از شروع هر گونه ورزش یا برنامه کاهش وزن با پزشک خود مشورت کنید.

9. برای کاهش چربی های اشباع پنهان از آب مرغ در حین سرخ کردن هم بزنید.

10. همه چیز در پوست است! سعی کنید پوست میوه ها و سبزیجات را جدا نکنید. اکثر بهترین مواد مغذی درست زیر پوست متمرکز می شوند.

11. هنگام غذا خوردن سرعت آن را کاهش دهید. آهسته غذا خوردن و جویدن هر لقمه در طول وعده های غذایی از خوردن زیاد غذا جلوگیری می کند و اشتهای شما را سرکوب می کند.

12. مثل یک پرنده بخورید. به جای دو یا سه وعده غذایی بزرگ، پنج تا شش وعده غذایی کوچک در روز را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

13. اگر موسلی دوست دارید، نان برشته را بخرید. یک بشقاب موسلی برشته شده دارای چربی بیشتری نسبت به یک بشقاب بیکن و تخم مرغ است!

14. تنقلات آخر شب را بکشید. این یکی از سخت ترین چیزها در ابتدا است. اما 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب غذا نخورید – به استثنای پروتئین های کازئین بدون چربی، مانند وعده کوچک پنیر کم چرب.

15. وعده های غذایی را حذف نکنید. هنگامی که یک وعده غذایی را حذف می کنید، بدن شما به حالت گرسنگی می رود، متابولیسم شما را کند می کند و همچنین مواد غذایی را که بعدا می خورید ذخیره می کند تا ذخایر چربی پیش بینی یک دوره طولانی دیگر بدون غذا خوردن باشد.

16. دانه های سویا و توفو از بهترین منابع پروتئین های گیاهی هستند. از آنجایی که همه حبوبات مقداری پروتئین دارند، حتماً مقداری عدس، لوبیا لیما، لوبیا چیتی و غیره را به سوپ و کاسرول خود اضافه کنید.

17. مطمئن شوید که قبل از خرید مواد غذایی غذا می خورید – این کار از خرید ناگهانی غذاهای ناسالم و ناسالم جلوگیری می کند. همچنین مطمئن شوید که فقط غذاهایی را خریداری می کنید که در برنامه هفتگی منوی شما قرار دارند.

18. تنها نرو! یک دوست یا گروه حمایتی را با همدیگر جمع کنید که بتوانید با آنها همکاری کنید تا به اهداف کاهش وزن خود برسید. این یک وسیله عالی برای ایجاد انگیزه است و می تواند لذت زیادی را به برنامه های رژیم غذایی و تناسب اندام شما اضافه کند.

19. می‌توانید چربی‌های اشباع‌شده را با انداختن تکه‌های یخ از سینی‌های پخت پاک کنید – چربی به تکه‌های یخ می‌چسبد.

20. قبل از صبحانه، یک فنجان آب گرم به همراه کمی آب لیمو اضافه کنید. این متابولیسم شما را در طول روز فعال می کند و همچنین به جلوگیری از یبوست کمک می کند … ناگفته نماند که برای پوست شما عالی است!

21. پاستا یک فست فود عالی است! یک وعده ماکارونی با پاستاهای غلات کامل سریع و آسان است و می توان آن را در سوپ و سالاد تنها در 10-12 دقیقه اضافه کرد.

22. یک کاسه فلفل قرمز یک تقویت کننده متابولیسم است – حتی انواع ملایم آن!

23. برای وعده های غذایی کم چرب با کلسترول کم، تخم مرغ را جایگزین سس سیب کنید.

24. املت را بدون زرده تخم مرغ درست کنید یا از تخم مرغ کوب بدون یوغ استفاده کنید.

25. تمام کره بادام زمینی طبیعی یک چربی بسیار سالم است که بدن شما به آن نیاز دارد، از آن با نان های سبوس دار و مرباهای میوه خالص برای یک وعده غذایی کوچک خوشمزه یا میان وعده سالم استفاده کنید.

این نکات را به کار ببرید، اهداف واقع بینانه تعیین کنید، یک برنامه غذایی خوب پیدا کنید که برای شما مفید باشد، و منظم و ثابت بمانید و سبک زندگی سالم تر، لاغرتر و فعال تری خواهید داشت!