تمرینات آسانی که می توانید در خانه انجام دهید

آیا می دانید برای اینکه قلب خود را سالم نگه دارید و وزن خود را کنترل کنید، باید حداقل 10000 قدم در روز راه بروید؟ ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد، اما بسیاری از فعالیت‌هایی که روزانه انجام می‌دهید، مانند دویدن کارها یا انجام کارهای خانگی، می‌توانند تا چند صد یا حتی هزاران قدم برای شما اضافه کنند.

برای حفظ سلامتی و اطمینان از رسیدن به 10000 قدم در روز، در اینجا چند تمرین ساده و آسان وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید. این روتین های ورزشی نه تنها به تناسب اندام شما کمک می کنند، بلکه بدن شما را نیز تقویت می کنند زیرا بر روی برخی از گروه های عضلانی خاص کار می کنند. آنها بسیار مؤثرتر از تمرینات عمومی مانند دویدن و انجام کارهای خانه هستند. در اینجا تمریناتی وجود دارد که می توانید به راحتی در خانه انجام دهید:

– تمرینات کششی. هر دو دست خود را به دیوار بایستید و پای چپ خود را به سمت عقب حرکت دهید تا پایتان صاف روی زمین باشد. چند ثانیه نگه دارید؛ سپس این حرکت را با پای راست تکرار کنید. یکی دیگر از تمرینات کششی عالی که می توانید انجام دهید این است که به پشت دراز بکشید، از هر دو دست خود استفاده کنید، زانوی راست خود را به سمت سینه خود بیاورید و آن را برای چند ثانیه نگه دارید. این روال را با پای چپ خود تکرار کنید.

– انجام کرل بسیار آسان است. فقط به پشت دراز بکشید و هر دو دست را پشت سر خود قرار دهید و بالاتنه خود را بالا بیاورید. این حرکت را 15-20 بار تکرار کنید.

– تمرینات پا را می توان با دراز کشیدن به پهلو و بلند کردن هر یک از پاها به مدت 15 تا 20 بار انجام داد. همچنین می توانید بایستید و به پشتی صندلی بچسبید و پاهای خود را به طور مکرر به سمت عقب بلند کنید.

– تمرینات بازو این برای بهبود تون عضلانی مهم است. برای تمرینات بازو می توانید از بند ورزشی استفاده کنید. هر دو پا را روی یک انتهای باند قرار دهید، انتهای دیگر را با هر دست بگیرید و سپس به طور مکرر باند را بالا و پایین ببرید (به مدت 10-15 دقیقه با حرکت بالا و پایین). اگر یک جفت دمبل دارید، می توانید از آنها برای ورزش کردن بازوها نیز استفاده کنید.

– اگر در خانه کار می کنید و بیشتر اوقات جلوی کامپیوتر خود می نشینید، سعی کنید انگشتان پا را مرتباً با حرکت بالا و پایین فشار دهید. این فعالیت به حفظ گردش خون در پاهای شما کمک می کند.

– اگر بلدید رقصید، سی دی موزیک بگذارید و حدود 20-30 دقیقه برقصید. این یک تمرین عالی برای قلب و عروق است. شما همچنین می‌توانید تمرینات فشاری، دراز و نشست و طناب زدن را در برنامه روزانه خود در خانه بگنجانید.

– تمرین عضلات شکم. من یک ویدیوی 8 دقیقه ای عالی پیدا کردم که به شما نشان می دهد چگونه در خانه تمرینات شکم را انجام دهید. شما می توانید این ویدئو را در “بهترین تمرین شکم در خانه – فقط 8 دقیقه” تماشا کنید.

توجه داشته باشید: همیشه قبل از شروع هر برنامه ورزشی، برای جلوگیری از آسیب، مقداری حرکات کششی برای گرم کردن بدن انجام دهید.

رژیم لاغری سریع