تمرینات با وزنه: مزایا و معایب

تمرینات با وزنه راهی عالی برای به دست آوردن تمام بدن شما است. بسیاری از افراد تمرینات وزنه ای را با قسمت بالای بدن و بازوها مرتبط می دانند. با این حال ، در صورت داشتن تجهیزات مناسب ، می توانید به راحتی قسمت تحتانی بدن خود مانند قفسه سینه و پاها را تمرین دهید. شاید با خود فکر کنید که همه چیز در مورد استفاده از وزنه یک مزیت است. با این حال ، استفاده از وزنه معایبی دارد و همه مزایا و معایب آن در زیر شرح داده شده است.

یکی از مزایای استفاده از وزنه برای کار نحوه تقویت کل بدن است. همه ما می دانیم که وزنه ها توسط شخصی که از آنها در حالت ایستاده استفاده می کند و سپس با استفاده از وزنه ها عمل می کند ، استفاده می شود. این عمل ممکن است بازوهای شما را به سمت بالا و پایین یا از پهلو به پهلو حرکت دهد. اگر شما از افرادی نیستید که از تمرین دویدن ، شنا یا هر نوع ورزش واقعی لذت می برید ، بنابراین کاهش وزن راه حل مناسبی برای حفظ تن و حفظ تناسب اندام است.

مزیت دیگر استفاده از وزنه ها برای حفظ تناسب اندام زمانی است که از این وزنه ها استفاده می کنید و بدن شما در حالت ایستاده ایستاده است. استخوان های بدن شما فعال هستند زیرا سعی می کنند در حین انجام تمرینات از شما حمایت کنند. بنابراین هر بار که از وزنه برای ورزش استفاده می کنید ، تمام بدن خود را کار می کنید.

استفاده از وزنه ها برای ورزش معایبی دارد و عیب اصلی ایمنی است. هرگز نباید تنها با وزنه ورزش کنید. در صورت بدترین اتفاق همیشه باید حامی خود را داشته باشید. رایج ترین مسئله ایمنی استفاده از میله است. اگر به دلیل وزن زیاد روی میله نمی توانید این کار را تکرار کنید ، احتمال گرفتار شدن در زیر میله وجود دارد.

یکی دیگر از معایب هنگام استفاده از وزنه این است که به بدن خود آسیب برساند. همانطور که قبلاً گفته شد ، هنگام استفاده از وزنه به کل بدن خود نیاز دارید. اگر هنگام تمرین نمی توانید کنترل کامل بدن خود را حفظ کنید ، می توانید عضله ای را در بدن خود بکشید یا حتی صدا دهید. استفاده از وزنه های سنگین در زمانی که آمادگی ندارید همیشه باعث آسیب به قسمتی از بدن شما می شود. همیشه به یاد داشته باشید که از کوچک شروع کنید و سپس زمانی که احساس کردید کاملاً آماده انجام این کار هستید ، حرکت کنید.

اضافه وزن راهی عالی برای کار است. میلیون ها نفر برای انجام کارهای روزانه از وزنه استفاده می کنند. بعد از یک یا دو هفته ممکن است احساس کنید بدنتان بیشتر و بیشتر تون می شود. همچنین ممکن است احساس کنید ماهیچه های بدن شما کمی بیشتر از قبل برآمدگی پیدا می کند. با این حال ، ایمنی مهمترین دغدغه ای است که هنگام استفاده از وزنه های خود باید به خاطر داشته باشید. شما باید به یاد داشته باشید که قبل از تمرین بدن خود ، همه ماهیچه های بدن خود را کشش دهید. شما باید قلب خود را بیرون بیاورید و پس از اتمام کار ، به یاد داشته باشید که بدن خود را گرم کنید تا بدن شما بداند تمرین تمام شده است. گرم شدن از اسید لاکتیک در بدن جلوگیری می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *