تمرینات قلبی شدید

شدیدترین تمرینات قلبی با چیزی به نام کتل بل انجام می شود. هرگز در مورد آن نشنیده اید؟ خوب این یک دستگاه روسی است و شبیه گلوله توپ دسته دار است. به دلیل طراحی آن برای تاب خوردن ایده آل است و کاردیو را با وزنه برداری ترکیب می کند، چیزی که در جای دیگر نمی توانید پیدا کنید.

در حال حاضر بهترین راه برای استفاده از KB در تمرینات تناوبی با شدت بالا است. ایده این است که از یک تمرین به تمرین دیگر با استراحت بسیار کمی در میان حرکت کنید. من الان چند هفته است که این نوع تمرینات را انجام می دهم و با وجود اینکه در حال بهتر شدن هستم، همچنان تحمل بیش از 15 تا 20 دقیقه برایم سخت است. اما، این خوب است زیرا شما بیشتر از یک ساعت روی تردمیل برای خود انجام می دهید.

اگر واقعاً می خواهید یک تمرین شدید داشته باشید، من پروتکل تاباتا را پیشنهاد می کنم. این نام به افتخار دکتر ایزومی تاباتا گرفته شد که در دهه 1990 کشف کرد که با انجام 8 دوره 20 ثانیه ای ورزش شدید و تنها 10 ثانیه استراحت در بین آنها می توانید ظرفیت بی هوازی خود را 28 درصد افزایش دهید.

چه تاباتا انجام دهید و چه فقط HIIT، دیگر نمی خواهید به تمرینات قلبی خسته کننده قدیمی برگردید. از انجام تاباتا یا HIIT در مدت زمان بسیار کوتاه تری سود قابل توجهی خواهید داشت. شما می توانید آنها را با هر نوع تمرینی اعم از دویدن، شنا، دوچرخه سواری یا وزنه برداری انجام دهید. اما من استفاده از KB را توصیه می کنم زیرا وزنه برداری و کاردیو را کاملاً ترکیب می کند.

رژیم لاغری سریع