تمرین براندون لی در مقابل تمرین بروس لی

برنامه تمرینی براندون لی برای فیلم – آتش سریع توسط Darryl Chan، مربی شخصی او طراحی شده است. وقتی داریل از براندون لی پرسید که هدفش از نظر هیکلش چیست. برای فیلم آتش سریع گفت که می خواهد شبیه پدرش شود… بروس لی.

برنامه ورزشی براندون لی با شش روز در یک روز تعطیل شروع شد. او روزانه دو عضو بدن را تمرین می کرد.

در اینجا خلاصه ای از برنامه تمرینی شش روزه براندون لی در هفته آمده است:

دوشنبه: سینه و عضله سه سر بازو

سه شنبه: شانه ها و عضله دوسر

چهارشنبه: برگشت

پنجشنبه: سینه و عضله سه سر بازو

جمعه: شانه ها و عضله دوسر

شنبه: برگشت

یکشنبه: خاموش

همانطور که از این تمرین می بینید تمرکز کاملاً روی بالاتنه است. بعداً داریل چان برنامه تمرینی را به 3 روز در یک روز تعطیل کاهش داد. برنامه تمرینی آن برنامه به این صورت است.

تمرین براندون لی – برنامه سه روز در یک روز تعطیل

دوشنبه: سینه و عضله سه سر بازو

سه شنبه: شانه ها و عضله دوسر

چهارشنبه: برگشت

پنجشنبه: خاموش

جمعه: سینه و عضله سه سر بازو

شنبه: شانه ها و عضله دوسر

یکشنبه: برگشت

دوشنبه: خاموش

برای تمرین قفسه سینه برخی از تمرینات مورد استفاده عبارتند از پرس نیمکت صاف، پرس شیب دار دمبل، پرس پایین دمبل و مگس دمبل.

براندون لی در تمرین عضله سه سر از تمرینات زیر استفاده کرد: شیب وزنی، فشار بر روی عضلات سه سر بازو و فشار دادن به پایین با گرفتن معکوس.

یکی از اصولی که در این تمرین مورد استفاده قرار گرفت، گیجی عضلات بود. تمرینات برای هر تمرین تغییر می کند. به عنوان مثال، اگر در تمرین بعدی قفسه سینه، پرس نیمکت هالتر را برای تمرین سینه انجام دهند، ممکن است از پرس سینه دمبل و غیره استفاده کنند.

تکرارها و مجموعه ها

هر دو برنامه تمرینی براندون لی تقریباً شامل 4 ست بود. تکرارها برای ایجاد قدرت طراحی شده بودند، بنابراین، او 5 تا 10 تکرار از هر تمرین را انجام داد.

برنامه تمرینی براندون لی در یک دوره سه ماهه انجام شد. وزن بدن او از 158 پوند به 168 پوند لاغر و عضلانی رسید. با نگاهی به برخی از تصاویر براندون لی در فیلم آتش سریع، به نظرم می رسد که او به هدف خود که شبیه پدرش بود، دست یافته است. متاسفانه این آخرین فیلمی بود که براندون لی ساخت.