تمرین دویدن از پله! افزایش تستوسترون – عضله سازی!

دویدن از پله ها روشی فوق العاده موثر برای سوزاندن کالری و افزایش سطح تستوسترون است. با این تمرین سریع بی هوازی می توانید کارهای زیادی انجام دهید. بی هوازی یعنی چی؟ خوب، پاسخ دادن به آن نسبتاً ساده است.

تمرینات بی هوازی کوتاه تر و شدیدتر از تمرینات هوازی هستند. فعالیت‌هایی مانند دویدن از پله، پرش اسکوات، دوی سرعت بادی، و کالیستنیکی بدون وقفه، همگی از انواع ورزش‌های بی‌هوازی هستند. بدن مجبور می شود به این شرایط طاقت فرسا واکنش نشان دهد و در نتیجه عضلات قدرت و استقامت بیشتری پیدا می کنند.

دویدن از پله و سایر فعالیت های بی هوازی مزایای زیادی دارد. شما با این تمرینات شدید خیلی سریعتر از دویدن آهسته کالری می سوزانید. چرا زمان زیادی را برای انجام یک تمرین آسان تلف کنید در حالی که می توانید کربوهیدرات ها را با سرعت بالا در مدت زمان کوتاهی بسوزانید؟ جهش‌های کوتاه مدت فعالیت شدید واقعاً می‌تواند چیزهای زیادی به برنامه تمرینی شما اضافه کند. هنگامی که بدن شما به حد مجاز می رسد، تحت تعدادی از واکنش های شیمیایی قرار می گیرد. آدرنالین از طریق سیستم شما افزایش می یابد و سطح تستوسترون و هورمون رشد از طریق سقف افزایش می یابد.

دویدن از پله راهی آسان برای به دست آوردن تمام این فواید ورزش بی هوازی است. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک پله است. در حالت ایده آل، شما به پله های یک استادیوم عمومی یا سالن ورزشی دسترسی خواهید داشت. شما همچنین می توانید از پله های ساختمان آپارتمان خود یا در یک پارک عمومی استفاده کنید. حتی چند پله هم می تواند برای یک تمرین خوب کافی باشد.

قبل از دویدن از پله مطمئن شوید که کشش دارید. با دویدن سبک بدنتان را گرم کنید تا خونتان جریان یابد. تمام عضلات پاها و تنه خود را دراز کنید. ساق پا، همسترینگ، چهارسر ران، باسن و بالاتنه شما باید قبل از شروع شل باشند.

بسته به سطح تناسب اندام خود، ممکن است بتوانید مقادیر مختلفی از ورزش را انجام دهید. پس از آماده شدن، از پله ها تا بالا با سرعت بالا بروید. شما هیچ استراحتی نخواهید داشت زیرا این تمرین اینتروال شدید است. پس از رسیدن به بالا، پیاده روی یا دویدن سریع به پایین برگردید. یک نفس عمیق بکشید و دوباره با سرعت به سمت بالا حرکت کنید.

مهم است که در هنگام دویدن از پله ها، همه آنچه را که دارید ارائه دهید. دویدن سرعت بادی مانند این به این معنی است که شما باید در پایان هر ست بادگیر شوید. اگر در ابتدا برایتان سخت بود، نگران نباشید. این یک تمرین بسیار سخت است، اما نتایج بسیار ارزشمند خواهد بود. در عرض چند هفته، چربی بدن را کاهش می دهید، عضله می سازید و سطح هورمون ها را افزایش می دهید.