تمرین سلول زندان

آیا تا به حال توجه کرده اید که بسیاری از مجرمان محکوم به عنوان پانک های لاغر به زندان می روند اما با 20 تا 40 پوند عضله جدید بیرون می روند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه ممکن است؟

اخیراً یکی از مشتریانم از من پرسید که آیا فکر می‌کنم بدون وزنه زدن می‌توان عضله‌سازی کرد، چربی سوزی کرد و هیکلی لاغر و عضلانی داشت؟

در حالی که من کمی فکر کردم … او خطرات را افزایش داد. او می خواست بداند آیا کسی می تواند در حالی که در سلول ده در ده زندانی است، بدن بهتری بسازد.

کمی بیشتر به آن فکر کردم… و سپس شروع به تحقیق کردم. بعد از اینکه تحقیقاتم را کامل کردم به او گفتم که فکر می‌کنم می‌توان عضله‌سازی کرد حتی در سلول‌های ده در ده زندان.

در اینجا دلیل آن است:

نکته 1: عضلات شما احمقانه هستند. برای رشد، ماهیچه های شما باید تحت کشش قرار گیرند. اگر دمبل را بلند کنید، به عضلات دوسر بازو و پشت شما فشار وارد می کند.

اما… اگر یک کشش انجام دهید… که عضلات پشت و دوسر را نیز تحت تنش قرار می دهد. این ضربه زدن است: ماهیچه های شما تفاوت بین کشش ایجاد شده توسط کشش یا فر کردن دمبل را نمی دانند.

نکته مهم این است که عضلات شما در هر مورد در برابر مقاومت کار می کنند. بنابراین وزنه زدن ممکن است راهی مناسب برای تمرین عضلات تحت تنش باشد… اما قطعا این تنها راه کار کردن با عضلات شما نیست.

نکته شماره 2: در اواخر دهه 80، تحقیقات از تصویربرداری الکترومغناطیسی برای کشف اینکه کدام تمرینات بیشترین میزان فعال شدن فیبر عضلانی را ایجاد می کنند، استفاده کردند. منطق این است که هرچه فیبرهای عضلانی بیشتری فعال شوند، تمرین برای ساختن عضله و قدرت بهتر است.

محققان دریافتند که مؤثرترین تمرین‌ها تمرین‌هایی هستند که در آن دست‌ها و یا پاهای شما ثابت می‌مانند و بدن شما حرکت می‌کند.

تمرین‌هایی که بدن شما ثابت می‌ماند و دست‌ها یا پاهای شما حرکت را انجام می‌دهند، قطعاً مؤثر نبودند.

در اینجا یک مثال آورده شده است: هنگامی که در حال پرس روی نیمکت هستید، بدن شما ثابت می ماند و دستان شما در تمام فضا بالا و پایین می روند.

اما هنگامی که یک فشار را انجام می دهید، دستان شما ثابت می مانند و بدن شما در تمام فضا بالا و پایین می رود.

یک مثال دیگر چطور؟ هنگامی که شما یک اکستنشن پای نشسته انجام می دهید، بدن شما ثابت می ماند و پاهای شما بالا و پایین می روند. اما زمانی که اسکات انجام می دهید، پاهای شما ثابت می ماند و بدن شما در تمام فضا بالا و پایین می رود.

بنابراین فشار-آپ فیبرهای عضلانی بیشتری را نسبت به پرس نیمکت فعال می کند… و اسکات فیبرهای عضلانی بیشتری را نسبت به اکستنشن پا جذب می کند.

این بدان معناست که بسیاری از تمرینات با وزن بدن نسبت به بسیاری از تمرینات وزنه برداری معمول نیاز به درجه بیشتری از فعال شدن فیبر عضلانی دارند.

به طور خلاصه، تمرینات با وزن بدن می توانند در ساخت عضلات و قدرت موثرتر باشند.

بنابراین… حتی اگر در یک سلول کوچک زندان گیر کرده اید، باز هم می توانید با تمرینات وزن بدن مانند فشار دادن، کشش، دراز و نشست و اسکات، عضله و قدرت بسازید.

البته، برای ساخت مقادیر زیاد عضله، باید از تمرینات اصلی فراتر رفته و شروع به استفاده از برخی از تمرینات پیشرفته تر کنید. از جمله این موارد می توان به کشش با یک دست، دراز و نشست janda، شیب و تغییرات در کشش اشاره کرد.

اما در نهایت، دلیلی نمی بینم که چرا نتوانید در محدوده کوچک یک سلول زندان ده در ده، یک هیکل عضلانی همه جانبه بسازید.