تمرین قسمت 3 – علم راز پشت ورزش

“یک عمل یک انتخاب عمدی است که شما انجام می دهید. این پاسخ به موقعیتی است که بر اساس نتیجه تجزیه و تحلیل آگاهانه و تفکر در یک موقعیت خاص است. شما را قدرتمند می کند و زندگی شما را در مسیری که انتخاب کرده اید پیش می برد.” – توماس هرولد، بنیانگذار، مانیفست رویا

محتویات صندوق پست من نشان می دهد که بسیاری از شما مشتاقانه منتظر این موضوع هستید. بنابراین، بدون بحث زیاد، اجازه دهید اکنون گفتمان خود را در مورد تمرین و برنامه های تمرینی ادامه دهیم.

راز همیشه آشکار نیست

آقا و خانم بالغ افراد بسیار مراقب سلامتی هستند. آنها هر اقدامی را انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که زندگی سالم، شاد و مرفهی دارند. می توان گفت که آنها تقریباً همه چیز را “درست” در مورد سلامت و رفاه خود و خانواده خود انجام می دهند. این بیانیه بدی نیست. اما به نظر می رسد چیزی کاملاً درست نیست. و آنها آن را می دانند. آنها قادر به رمزگشایی از آنچه می تواند باشد، خود را به سرنوشت تسلیم کردند، با این باور که، شاید این راهی است که باید باشد. پس چی میتونه باشه؟

امروز این فرصت برای آنها پیش آمد که بدانند مشکل در تمام مدت چیست. پسر خردسالش در حالی که در اتاق نشیمن بود، تلویزیون را به‌تن کرده بود. گوینده خبر برای خواندن اخبار عصر روز «گرم می کرد».

“عصر بسیار خوبی برای شما. از اینکه به ما ملحق شدید متشکرم. خانم ها و آقایان… اخبار مربوط به ورزش و علم مخفی پشت آن!”

آقای بزرگسال به پسر جوانش گفت: “چی؟ جونیور، لطفا صدا را بلند کن، می خواهم این را بشنوم”.

اغلب این اتفاق نمی افتد که او به اخبار محلی از تلویزیون گوش می دهد، اما مطمئناً به یک دلیل بسیار واضح توجه او را به خود جلب کرده است. آیا این می تواند پاسخ معمای زندگی آنها باشد؟ “علم پنهانی پشت ورزش؟” او به سرعت به همسرش، خانم بزرگسال، که یک «معتاد به ورزش» است، زنگ می‌زند تا او هم بیاید و گوش کند. با توجه شدید، هر دو به راحتی روی یک مبل نشستند و اکنون برای اخبار عالی آماده بودند.

حالا با دقت و با دقت گوش کنید. مداد یا خودکار توپی خود را بردارید تا نقاط در حال ایجاد شدن را علامت بزنید. بعداً مراجعه به آن را برای شما آسان تر می کند. اگر قرار بود این مقاله به طور کامل از تلویزیون یا رادیو پخش شود، این چیزی است که می شنیدید.

عامل علم مخفی

اکنون مشخص شده است که یک علم مخفی در پشت نیاز شما به ورزش و تمام برنامه های ورزشی وجود دارد. کسانی که آن را می شناسند و به کار می برند، در دستیابی به نتایج خوب بسیار موفق هستند، به خصوص اگر در یک برنامه ورزشی برای کاهش وزن یا مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه عمومی اعمال شود.

برای اینکه هر برنامه ورزشی یا ورزشی تاثیر مثبتی بر سلامت شما داشته باشد، باید این عامل علمی راز را در خود داشته باشد. این برای حفظ، حفظ و افزایش قدرت و پتانسیل ذخیره اندام های حیاتی و مایعات بدن شما است. به خصوص ریه ها، قلب، خون و مغز شما. همین امر در مورد سیستم گوارش و گردش خون شما نیز صدق می کند. مهم ترین قدرت ریه شما و پتانسیل ذخیره آن است.

اگر یک برنامه ورزشی عملکرد ریه‌ها، قلب، ماهیچه‌ها و سایر اندام‌های حیاتی شما را ضعیف یا کاهش دهد (یا کوچک کند) به‌گونه‌ای که ظرفیت یا توانایی آن‌ها را برای جذب حداکثر اکسیژن و مواد مغذی برای سلامتی کاهش دهد. پتانسیل ذخیره آنها را تقویت کنید، در این صورت کار اشتباهی انجام می دهید.

هر برنامه ورزشی خوب باید فرم را تقویت کند، قدرت و پتانسیل ذخیره اندام های حیاتی شما را با مزایای قابل مشاهده که باید در قالب سلامت و تناسب اندام بهتر باشد، افزایش داده و حفظ کند. شما باید تفاوت بین “ورزشی که درمان می کند” و “ورزشی که آسیب می زند” را بدانید. یکی باعث می شود طولانی تر، سالم تر و شادتر زندگی کنید. در حالی که دیگری به آرامی شما را می کشد حتی اگر توسط “یک متخصص مورد اعتماد” یا “گورو پزشکی” توصیه شده باشد.

پس از خواندن این مقاله (قسمت 1 تا 3)، باید بتوانید نحوه تمایز بین آنها را بدانید. اما در حال حاضر، اجازه دهید در مورد موضوع “پتانسیل ذخیره ریه” شما بیشتر بدانیم.

اول، خبر خوب اینجاست. . .

وقتی در قسمت دوم این مقاله از شما خواستم یک نفس عمیق بکشید و نفس عمیق بکشید، این همان چیزی است که اگر آن را به درستی انجام داده اید، باید به آن توجه می کردید. وقتی تنفس می کنید و هوای تازه (اکسیژن) را وارد ریه های خود می کنید، اندازه آنها باید افزایش یابد. به حرکت همزمان دیافراگم کمک می کند، در نتیجه شکم شما را مجبور می کند که در این فرآیند منبسط و بیرون زده شود. سپس هنگام بازدم، برای خارج کردن هوای ناخواسته (دی اکسید کربن)، ریه های شما باید باد کند و در نتیجه شکم شما نیز به اندازه طبیعی خود باز می گردد.

اگر به خودتان آموزش داده باشید که این روش صحیح تنفس را بدانید، این روش بدون زحمت اتفاق می افتد و شما همیشه احساس قوی، سالم و عملاً عاری از بیماری خواهید کرد. چگونه؟ هنگام ورزش، این روند تنفس صحیح تقویت می‌شود و بنابراین به افزایش اکسیژن رسانی به اندام‌ها، سلول‌ها و بافت‌های مختلف بدن، به‌ویژه خون، قلب و مغز، از طریق ریه‌های بسیار تقویت‌شده‌تان کمک می‌کند. پتانسیل ذخیره».

پتانسیل رزرو و نقطه آستانه

اصطلاح “پتانسیل ذخیره” عبارتی است که من برای اشاره به توانایی اندام های حیاتی بدن در بهترین عملکرد خود با توجه به روشی که شخص آنها را برای جذب اکسیژن و مواد مغذی سالم به حداکثر آموزش داده است ابداع کرده ام. توانایی دفع دی اکسید کربن، ضایعات آلی و متابولیک، سموم و سایر مواد ناخواسته را دارد به طوری که یک هماهنگی همیشه در سلول های بدن، بافت ها، اندام ها و مایعات اطراف آنها حفظ می شود. با کار هماهنگ، اثر ترکیبی پتانسیل های ذخیره همه اندام های حیاتی شما یک نیروی حیاتی قوی یا سیستم دفاع طبیعی قوی (ایمنی) ایجاد می کند.

بنابراین ما “پتانسیل ذخیره ریه”، “پتانسیل ذخیره قلب”، “پتانسیل ذخیره مغز” و غیره داریم. بسته به حوزه تمرکز مورد بحث. بدون نیروی حیاتی قوی (“پتانسیل ذخیره” در اندام های حیاتی خود)، در برابر انواع بیماری ها آسیب پذیر خواهید بود. به این معنی که سیستم دفاع طبیعی (ایمنی) ضعیفی دارید. یک بیماری خاص عضو، نتیجه یک «پتانسیل ذخیره» ضعیف یا غیر موجود در آن اندام خاص است.

اصطلاح «نقطه آستانه» به این صورت تعریف می‌شود: «نقطه‌ای که در آن یک محرک (در این مورد ورزش) قابل درک می‌شود یا از شدت کافی برای ایجاد تأثیر برخوردار است» (روی بدن). به اصطلاح “شدت کافی” توجه کنید زیرا سنگ بنای راز است.

خلاصه

اجازه دهید به طور خلاصه آنچه را که قبلاً در مورد آن بحث کردیم، خلاصه کنیم.

  • اکنون ثابت شده است که یک علم مخفی در پشت ورزش و همه برنامه های ورزشی خوب وجود دارد.
  • عامل Secret Science، اگر در هر شکلی از ورزش یا برنامه ورزشی وجود داشته باشد، به حفظ، حفظ و افزایش قدرت و ذخیره پتانسیل اندام های حیاتی و مایعات بدن شما کمک می کند.
  • اصطلاحات “پتانسیل ذخیره” و “نقطه آستانه” به پارامترهای کلیدی برای تعیین اینکه آیا یک تمرین یا برنامه تمرینی “مفید” یا “مضر” است اشاره دارد.

به یاد داشته باشید که تمام هدف این سری مقالات، توانمندسازی شما از نظر سلامتی است. و بنابراین عملاً گرا هستند. در نتیجه، اگر هر روز چند لحظه وقت بگذارید و نکات گفته شده را مرور کنید و آنها را در برنامه روزانه خود بگنجانید، بسیار سودمند خواهد بود.

و همانطور که همیشه در یک رسانه پرمشغله اتفاق می افتد، من به تازگی سیگنال هایی از “مدیر ارائه” و “مدیر استودیو” دریافت کرده ام که اکنون باید کمی استراحت کنیم. به طوری که به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از نکاتی که تاکنون در مورد آن صحبت کرده ایم، برای اصلاح آن قسمت هایی در زندگی خود که نیاز به “ترمیم و مراقبت” دارند، اقدام کنید. و هنگامی که به قسمت 4 بازگردیم، یکی دیگر از جنبه های “آبدار” “نسخه ورزش” را تحت عنوان “ورزشی که شفا می دهد” بحث خواهیم کرد.

بیایید دوباره دور هم جمع شویم و پس از وقفه نیروبخش از همین جا به گفتمان ادامه خواهیم داد. متشکرم!

این برای سلامتی کامل شماست.

عاری از بیماری باشید و مادام العمر عاری از مالاریا باشید!

با عشق و محبت