توضیح انواع بدن زنان: چگونه از اندومورف به ساعت شنی برویم

زنان اندومورف معمولا کوتاه قد با بدنی نرم و گرد هستند. اندومورف‌ها که دارای بازوهای ضخیم و پاهای قوی هستند، به طور طبیعی تمرینات پا مانند اسکات را انجام می‌دهند. زنان اندومورف که می‌خواهند شکل ساعت شنی داشته باشند، تقویت و حفظ بدنشان دشوار است زیرا به راحتی چاق می‌شوند.

رسیدن به بدن ساعت شنی به افزایش سرعت متابولیسم بستگی دارد. از آنجایی که ظاهر بدن انسان تقریباً 30٪ ورزش و 70٪ رژیم غذایی است، زنان اندومورف برای کنترل وزن خود باید عادات تغذیه ای سختگیرانه ای را رعایت کنند. هر کالری باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که از نظر مواد مغذی متراکم است که از تمایل آنها برای حفظ بدنی کوبنده حمایت می کند.

تام ونوتو متخصص تناسب اندام می گوید: از دیدگاه متابولیک، تیپ بدنی اندومورف گاهی اوقات درجات مختلفی از حساسیت به کربوهیدرات و مقاومت به انسولین دارد. “اگر فردی به دلیل تمایل ژنتیکی دچار عدم تحمل متابولیک کربوهیدرات باشد، رژیم های پر کربوهیدرات برای اهداف کاهش چربی انتخاب ارجح نیستند زیرا ترشح بیش از حد انسولین را تحریک می کنند و گلوکز به سلول های چربی تقسیم می شود.”

برای کاهش وزن غیر ضروری، به عنوان یک اندومورف باید فوراً کربوهیدرات های فرآوری شده و تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید – به خصوص قندهای سفید و آرد. یک مثال اولیه از یک رژیم غذایی متوسط ​​برای نوع بدن شما، 40 درصد پروتئین، 30 درصد کربوهیدرات، 30 درصد چربی است. مصرف پروتئین بالا برای تغذیه اندومورف ها حیاتی است، بنابراین برنامه های غذایی مانند طرح اولیه اولیه به عنوان برنامه های غذایی بالقوه ایده آل برای اندومورف ها عمل می کند.

رعایت تغذیه برای اندومورف هایی که می خواهند کمر کوچکی داشته باشند، کلیدی است. در حالی که سایر انواع بدن ممکن است 20 درصد از زمان ها از رژیم غذایی خود دور شوند، انتظار داشته باشید که 90 درصد از زمان ها به رژیم غذایی خود پایبند باشید تا به نتایج برسید – و حفظ کنید.

در مورد تناسب اندام چطور؟ یک زیبایی اندومورف چگونه باید بدن خود را برای نتیجه آموزش دهد؟ زنان اندومورف با چهره های ساعت شنی تمایل دارند به راحتی وزن اضافه کنند. متأسفانه بیشتر این وزن چربی است که باید از طریق تمرینات وزنه برداری و تمرینات قلبی کنترل شود. تمرین با وزنه با محصولاتی مانند کتل بل، یک تمرین هوازی و تمرینی 2 در 1 را فراهم می کند که نه تنها در حین ورزش کالری می سوزاند (تا 1200 کالری در ساعت)، بلکه بدن شما را به یک کوره چربی سوز در طول روز تبدیل می کند. مزیت دیگر کتل بل ها این است که برخی از تمرینات با آنها، مانند تاب خوردن و ددلیفت، می تواند به شما کمک کند باسنی بزرگتر و قوی تر بسازید.

گرفتن یک شکل ساعت شنی به عنوان یک اندومورف ممکن است غیرممکن به نظر برسد، با این حال در بین تمام انواع بدن، شما احتمالاً بیشترین شانس را دارید که بطری کوکاکولای خود را پس از رسیدن به آن حفظ کنید. بسیاری از اندومورف ها دارای پتانسیل طبیعی ساعت شنی هستند، و علیرغم الزامات سخت گیرانه ورزش و رژیم غذایی، زمانی که عادت های سبک زندگی خود را حفظ کنید، کمر کوچکتر به دست می آید.