خطرات جیوه برای سلامتی

بسیاری از بیماران من مثل من عاشق ماهی هستند. این منبع خوب پروتئین است ، چربی امگا 3 برای قلب مفید است و خوشمزه است. ماهی های تازه در منطقه ای احاطه شده از آب فراوان هستند. با این حال ، من می خواهم یک تله مهم از مصرف زیاد ماهی را با شما در میان بگذارم: سطح جیوه (Hg).

هیچ موردی از مسمومیت با جیوه در اثر خوردن ماهی در ایالات متحده گزارش نشده است. با این حال ، نگرانی از این اتفاق در 10 سال گذشته افزایش یافته است. اگرچه اکثر ماهی ها در ایالات متحده برای خوردن بی خطر هستند ، بسیاری از ایالت ها هشدارهای بهداشتی صادر می کنند که مصرف برخی از انواع ماهی را محدود می کند.

همانطور که دوست دارم به بیمارانم بگویم ، شما می توانید با خیال راحت از ماهی و غذاهای دریایی لذت ببرید. کلمات کلیدی این است که از برخی ماهی ها خودداری کنید و با دیگران اعتدال را رعایت کنید.

بگذارید برای شما توضیح دهم که چگونه جیوه وارد غذای ما می شود و چه کسانی در معرض خطر هستند. من همچنین نکاتی را در مورد آنچه می توانید برای جلوگیری از تبدیل شدن جیوه به یک مشکل سمی انجام دهید به شما ارائه خواهم داد.

عطارد چگونه وارد محیط ما می شود؟

جیوه با سوزاندن ذغال سنگ ، چوب یا روغن وارد هوای ما می شود. باران و / یا برف خاک ، علف ، اقیانوس ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها و نهرها را می شویند. همچنین می تواند از زباله های مهندسی پزشکی حاوی Hg که می تواند به اقیانوس یا دریاچه ها ریخته شود ، وارد آب شود.

در آب ، جیوه به ترکیب متیل جیوه بسیار سمی تبدیل می شود که به راحتی توسط آبشش ها یا زندگی دریایی که می خورند توسط ماهی جذب می شود. فرایند پخت و پز آن را از بین نمی برد ، بنابراین هر بار که ماهی یا غذاهای دریایی می خوریم می توانیم اثری از جیوه دریافت کنیم.

من به عنوان یک پزشک نگران مواجهه احتمالی مزمن بیمارانم با جیوه غذایی هستم زیرا در بافت ها ذخیره می شود. تحقیقات نشان می دهد که اکثر مردم هنگام خوردن ماهی در معرض جیوه قرار می گیرند. با این حال ، مقدار Hg شما بستگی به نوع ماهی که می خورید و از کجا می آید ، دارد.

چه کسی در معرض خطر است؟

اگرچه همه ، مردان ، زنان ، پسران و دختران در هر سنی در معرض خطر مسمومیت در رژیم جیوه هستند ، اما زنان (به ویژه زنان باردار) و نوزادان تازه متولد شده بیشترین خطر را دارند. در یک مطالعه اخیر ، 10 women از زنان آمریکایی تنها 1/10 از سطوح سمی Hg دور بودند.

با خوردن ماهی تن دو بار در هفته ، زن ممکن است قبل از باردار شدن مقدار زیادی جیوه در بافت هایش داشته باشد. جیوه می تواند به نوزاد منتقل شود و باعث آسیب عصبی شدید و حتی مرگ جنین شود.

نوزادان شیرده نیز ممکن است از طریق شیر مادر در معرض خطر قرار گیرند. کودکان خردسال نیز بیشتر در معرض خطر هستند زیرا مغز و سیستم عصبی آنها تا سن 11 سالگی به طور کامل رشد نکرده است. آنها نباید بیش از 12 اونس ماهی کم جیوه در هفته مصرف کنند.

آیا همه ماهی ها به یک اندازه در معرض خطر جیوه هستند؟

پاسخ کوتاه به این س isال این است که در برخی ماهی های دریاچه ، مانند ماهی و ماهی قرمز ، ماهیان زنجیره غذایی ، ممکن است سطوح جیوه (و سایر سمی) میلیون ها بار بیشتر از آب آنها باشد. اگر از ماهیگیری ورزشی لذت می برید ، به خاطر داشته باشید که این نوع ماهی دریاچه ای می تواند برای سموم سنگین باشد.

طولانی ترین پاسخ به این س isال بله ، احتمالاً است. تقریباً همه ماهی ها و صدف ها حاوی جیوه هستند و مصرف ملایم تا متوسط ​​ماهی نباید مشکلی برای سلامتی باشد. همانطور که به بیمارانم می گویم ، خطر مسمومیت با Hg با میزان و نوع ماهی که به طور منظم می خورید افزایش می یابد.

این چیزی است که EPA ایالات متحده و شورای دفاع از منابع ملی (NRDC) به مردم توصیه می کنند هنگام خوردن ماهی ، میزان جیوه را کاهش دهند:

• از کوسه ، ماهی خال مخالی ، شمشیر ماهی ، ماهی کاشی ، هامور ، مارلین ، نارنجی خشن ، دریاچه کم عمق ، قرمز اجتناب کنید. اینها بالاترین سطح Hg را دارند.

• ماهی قهوه ای را به 18 اونس در ماه محدود کنید: حاوی بیشتر از Hg نسبت به ماهی سبک است.

• باس دریایی آب شور ، کروکت ، ماهی هالیبوت ، ماهی تن قرمز ، قزل آلای دریایی و خرچنگ مین را تا 18 اونس محدود کنید. اینها سطوح متوسط ​​Hg دارند.

• ماهی کپور ، ماهی-ماهی ، خرچنگ ، ​​خرچنگ ، ​​ماهی قزل آلا ، ماهی کاد و راهب را به 24 اونس در ماه محدود کنید. سطوح Hg پایین تری دارند.

• میگو ، ساردین ، ​​کنسرو ماهی تن روشن ، ماهی آزاد آلاسکا وحشی ، خارپشت ، ماهی سفید و گربه ماهی ، کاد سیاه – کمترین میزان Hg را دارند. می توانید تا 12 اونس در هفته لذت ببرید.

* برای مشاهده لیست کاملتر و ماشین حساب جیوه خود برای توصیه شخصی با استفاده از ماهی هایی که دوست دارید و میزان مصرف ، به وب سایت NDRC مراجعه کنید ، در http://www.nrdc.org

برای مواجهه با جیوه چه کار دیگری می توانم انجام دهم؟

خبر خوب این است که اگرچه Hg در بافتهای بدن ذخیره می شود ، اما نیز آزاد می شود. در موارد زیر می توانید آن را از بدن خود در 6-12 ماه حذف کنید:

• سریعتر – از خوردن ماهی حاوی جیوه به طور کامل خودداری کنید.

• کندتر: مصرف ماهی / صدف را به پایین ترین سطح جیوه ذکر شده در بالا محدود می کند.

در اینجا برخی دیگر از نکات مبتنی بر طبیعت برای جلوگیری از سطوح سمی جیوه وجود دارد:

• روزانه مقدار کافی آب بنوشید تا سموم از بافت های بدن خارج شوند. نیمی از وزن شما باید هر روز مصرف شود. اگر 200 پوند وزن دارید ، 100 اونس آب بنوشید.

• از شربت ذرت غنی از فروکتوز اجتناب کنید: دو مطالعه اخیر نشان می دهد که ممکن است حاوی Hg باشد.

• از واکسن ها یا محلول های لنز تماسی حاوی تیمروسال اجتناب کنید: این ماده نگهدارنده از جیوه است.

• آمالگام های دندانپزشکی: اگر از آمالگام جیوه قدیمی استفاده می کنید ، آنها را با ترکیبات جدیدتر بدون دندان بدون جیوه جایگزین کنید. دندان های شما عالی به نظر می رسند و از منبع جیوه عاری خواهید شد.

• برخی از غذاهای تخمیر شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید – مواردی مانند ماست ، کفیر ، کلم ترش ، با ایجاد باکتری های خوب روده به دفع سموم از بدن کمک می کند.

• مقادیر کافی ویتامین C و E: به جلوگیری از اثرات مضر جیوه کمک می کند.

• برخی از شلاتورهای طبیعی مانند سیر ، سلنیوم ، گشنیز و کلرلا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این مواد به سمومی مانند جیوه متصل شده و آنها را از بدن دفع می کنند.

• مصرف فیبر مناسب: برای سلامتی و کاهش سطح تجمع جیوه مهم است.

• اگر دماسنج های جیوه ای قدیمی دارید: آنها را با دماسنج های دیجیتال جایگزین کنید. حتما دماسنجهای Hg قدیمی و زباله های سمی مانند رنگهای قدیمی را بردارید.

• لامپهای بهره وری انرژی (یا CFL) حاوی حداقل مقادیر جیوه است. در صورت شکستن ، پنجره ها را به مدت 15 دقیقه باز کنید تا بخارها پراکنده شوند. برای جلوگیری از استنشاق یا پراکندگی گرد و غبار ، کودکان و حیوانات خانگی را دور نگه دارید. آسپیراسیون نکنید ، زیرا گرد و غبار را پراکنده می کند. دستکش لاستیکی بپوشید و بینی و دهان خود را بپوشانید تا از استنشاق گرد و غبار جلوگیری کنید. نوار یا پارچه مرطوب به جمع آوری ذرات کمک می کند. موارد استفاده شده نیز باید به عنوان زباله های سمی دفع شوند.

قرار گرفتن در معرض جیوه چیزی است که همه ما باید در رژیم غذایی و محیط خود تا حد ممکن از آن اجتناب کنیم. این می تواند اثرات بسیار مضر بر مغز و کلیه های ما داشته باشد و باعث ایجاد لیست کاملی از علائم و شرایط ، از جمله افسردگی ، مشکلات باروری و حتی بیماری آلزایمر شود.

با این حال ، با رعایت برخی از عقل سلیم ، با پیروی از دستورالعمل های ذکر شده در اینجا ، ما همچنان می توانیم از خوردن غذاهای دریایی که بسیار دوست داریم لذت ببریم بدون اینکه نگران مسمومیت باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *