Home remedies for common cold

داروهای خانگی برای سرماخوردگی


مشخص شده است که درمان های سرماخوردگی هیچ ارتباطی با سرماخوردگی ندارند. چندین راه هوشمندانه برای ابتلا به آن وجود دارد ، اما خطر واقعی این است که 60 درصد پزشکان نسخه اشتباه برای سرماخوردگی تجویز می کنند که می تواند کشنده باشد. در اینجا ، من همه چیز را به نفع شما توضیح خواهم داد.

نکاتی که باید در مورد سرماخوردگی بدانید عبارتند از:

سرماخوردگی معمولاً به عنوان سرماخوردگی یا سرفه سرد شناخته می شود ، یک بیماری عفونی است. این بیماری از نظر پزشکی به عنوان بیماری عفونی تنفسی فوقانی ویروسی خود محدود کننده شناخته می شود. رینوویروس مسئول حدود 20 درصد سرماخوردگی است. ویروس رینوویروس شایع ترین است و 5 تا 8 درصد از کل موارد را شامل می شود. ویروس پیکورنا ، کروناویروس انسانی ، آنفولانزا ، آدنوویروس ، ویروس نحوی تنفسی انسان ، رتروویروس ، ویروس آنفلوانزای انسانی ، ویروس پنومونیک و سایر ویروس ها نیز مهم هستند. به عنوان مثال ، Rhinovirus به گیرنده های نوع 2 در اپیتلیوم بینی متصل می شود و مواد شیمیایی التهابی را از بین می برد و در نتیجه علائم سرماخوردگی را ایجاد می کند.

چگونه در زمستان خود را گرم نگه دارم؟

ویروس های سرماخوردگی می توانند به سه طریق گسترش یابند و ما می توانیم با رعایت این مراحل از خود در برابر آئروسل ها محافظت کنیم. بهترین زمان برای تولید آئروسل زمانی است که هوا سرد است و در بیرون باران می بارد ، زمانی که احتمال عفونت بیشتر است. در نتیجه ، در زمستان و باران احتیاط کنید تا از حملات آئروسل به ویروس جلوگیری شود. اگر می خواهید از هوای سرد و آلوده اجتناب کنید ، هنگامی که بینی به صورت نمی رسد ، باید آن را نگه دارید و شستشو ندهید. از آنجایی که ویروس سرماخوردگی را می توان با لمس به اشتراک گذاشت ، لطفاً بعد از استفاده از اشیایی که دیگران لمس کرده اند ، مانند پول نقد ، دستان خود را کاملاً بشویید. این امر شانس شما را برای جلوگیری از سرماخوردگی افزایش می دهد.

چگونه سرماخوردگی را درک می کنید؟

وقتی متوجه می شوید بدن شما خسته است و احساس سردی در ذهن دارید سرفه می کند. با این حال ، سرماخوردگی در عرض یک روز پس از حمله شروع به اظهارنظر شدید می کند و باعث ایجاد چنین مشکلی در چهار روز آینده می شود ، سرماخوردگی بین هفت تا ده روز قابل درمان است.

در بسیاری از موارد ، به ویژه برای افراد سیگاری ، می تواند تا سه هفته دوام داشته باشد. حتی پس از درمان سرماخوردگی ، در بسیاری از موارد ممکن است سرفه یا سرفه پس از ویروس ایجاد شود. از نظر علائم ، 40٪ از بیماران ممکن است گلو درد داشته باشند و 50٪ آنها درد عضلانی دارند.

آیا مصرف داروی سرماخوردگی بی خطر است؟

این ویروس است که باعث عفونت ویروسی خود ترمیم کننده می شود. این نوع عفونت است که در آن واکسن کار نمی کند زیرا ممکن است ویروس سرماخوردگی خود را تجدید کند. بدون دارو ، سرماخوردگی معمولی در عرض 7 تا 10 روز درمان می شود. اگر تب و درد پایینی دارید ، می توانید پاراستامول را با تأیید پزشک مصرف کنید ، اما کمک چندانی نمی کند. اگر به پاراستامول یا مکمل روی نیاز ندارید ، آن را مصرف نکنید. اگر بیش از 7 روز درجه حرارت از 5 درجه فارنهایت بالاتر رفت ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگر در کودکان بیش از 2 روز طول بکشد ، توصیه های پزشک باید رعایت شود.

    برای رهایی از سرماخوردگی در خانه چه می کنید؟

  • به یاد داشته باشید که سرماخوردگی یک ویروس است که فقط بدن شما می تواند با آن مبارزه کند و بنابراین بدن شما باید تا آنجا که ممکن است برای مبارزه با چنین بیماریهایی آماده باشد. غذاهایی مصرف کنید که بتوانند نیاز بدن به آب را برآورده کنند. مقدار زیادی وعده غذایی تند بخورید تا سیستم ایمنی بدن شما قوی باشد.
  • زردچوبه حاوی ماده ای شیمیایی به نام کورکومین است که مشخص شده است در درمان سرماخوردگی بسیار مفید است. در این سناریو ، یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و یک فنجان آب گرم باید با هم مخلوط شده و شستشو داده شود.
  • برای از بین بردن بلغم قفسه سینه ، از آب نمک به عنوان درمان خانگی استفاده کنید. آن را دو تا سه بار در روز با 1 قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب ولرم بشویید. چند روز دیگر مشکل برطرف می شود.
  • برای از بین بردن بلغم قفسه سینه ، آب لیمو را با آب گرم مخلوط کرده و مصرف کنید.
  • برای از بین بردن سرماخوردگی ، آب پیاز ، آب لیمو و عسل را با آب مخلوط کرده و مایع را روی حرارت متوسط ​​بنوشید.
  • تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به سرماخوردگی یا سرفه ارتباط دارد. ویتامین D به بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کند. معمولاً نمی توان ویتامین D را به مقدار کافی از غذا به تنهایی دریافت کرد. نور خورشید منبع خوبی از ویتامین D است. اگر می توانید حداقل دو تا سه روز در هفته بین ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر کار کنید ، این ایده آل است. اگر حداقل سی دقیقه نور خورشید روی پوست قرار گیرد ، بدن می تواند نیازهای ویتامین D خود را برطرف کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *