در دوران شیردهی وزن خود را کاهش دهید

افزایش وزن در دوران بارداری توصیه می شود زیرا برای جنین در حال رشد مفید است. اکنون که به نوزاد خود شیر می دهید ، قطعاً می خواهید هنگام شیردهی وزن خود را کاهش دهید و شکل قبل از بارداری خود را بازیابید. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید هنگام شیر دادن به نوزاد خود وزن خود را کاهش دهید.

به نوزاد خود شیر دهید

تغذیه انحصاری با شیر مادر راهی واقعی برای سوزاندن چربی های اضافی است. بدن شما با استفاده از مواد مغذی که مصرف می کنید شیر تولید می کند. این فرایند به انرژی زیادی احتیاج دارد ، به این معنی که چربی ها و کالری های بیشتری سوزانده می شوند تا انرژی بیشتری به سلول های بدن شما برای عملکرد مناسب منتقل شود. شیر مادر همچنین حاوی اسید چرب است. این چربی ها که در بدن شما ذخیره می شوند از طریق شیر مادر برای تغذیه نوزاد شما توزیع می شوند. به عبارت دیگر ، تغذیه با شیر مادر به شما در کاهش پوند اضافی کمک می کند.

رژیم متعادل بخورید

دوره شیردهی زمان مناسب برای رژیم گرفتن یا شروع ناشتا برای کاهش وزن نیست. ممکن است احساس کنید بیشتر از آنچه باید غذا می خورید. هیچ اشتباهی در آن مورد وجود ندارد. شما به راحتی گرسنه خواهید شد زیرا چربی بیشتری سوزانده می شود و مواد مغذی مورد استفاده برای تولید شیر مادر باید به سرعت جایگزین شوند. برای اطمینان از تغذیه مناسب ، باید از رژیم غذایی متعادل استفاده کرده و میوه و سبزیجات بیشتری میل کنید. این اطمینان می دهد که بدن شما تمام مواد ضروری را از غذاها ، ویتامین ها و مواد معدنی از غذاهایی که می خورید دریافت می کند.

آب کافی بنوشید

اگر می خواهید در دوران شیردهی وزن خود را کاهش دهید ، مهم است که آب کافی بنوشید. اول از همه ، نوشیدن مقدار زیادی آب به شما کمک می کند تا هیدراته بمانید زیرا مقدار زیادی آب از طریق شیر مادر تامین می کنید. 50 درصد شیر از آب تشکیل شده است ، بنابراین باید با نوشیدن آب کافی ، آب از دست رفته را جایگزین کنید.

در برخی از برنامه های ورزشی شرکت کنید

انجام برخی از تمرینات همچنین به کاهش وزن و بازیابی شکل قبل از بارداری در دوران شیردهی کمک می کند. ورزش منظم روند متابولیک بدن شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند به راحتی ماهیچه های چربی داشته باشید. بنابراین ، شما باید ورزش را به برنامه بارداری خود اضافه کنید. نوع ورزش مورد نیاز شما بستگی به وضعیت سلامتی شما دارد. پیاده روی یا انجام برخی از انواع یوگا برای شما انتخاب خوبی است. برای مشاوره می توانید با پزشک خود یا متخصص تناسب اندام صحبت کنید.

زمانی را برای استراحت و کاهش استرس اختصاص دهید

استرس در دوران شیردهی می تواند باعث افزایش وزن شما شود. بدن هنگام استرس بیشتر هورمون های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین تولید می کند. این هورمون ها سرعت هضم را کاهش می دهند. ضربان قلب را افزایش می دهد و گردش خون را در سلول های گوارشی کاهش می دهد. این کار باعث افزایش وزن بیشتر شما می شود. بنابراین ، مهم است که هنگام شیردهی به نوزاد از استرس خودداری کنید.

رعایت نکات بالا به شما امکان می دهد هنگام شیردهی وزن خود را کاهش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *