در یک نام چیست؟ چرا “حرکت” سرگرم کننده تر از “ورزش” است؟


زمان خواندن: 5 دقایق

این نهمین مقاله از مجموعه 10 قسمتی است که به اصول غذا خوردن شهودی می پردازد. پست هفته گذشته در مورد اصل 8 بود: به بدن خود احترام بگذارید.


در این پست به اصل 9 غذا خوردن شهودی می پردازیم: حرکت – تفاوت را احساس کنید. این اصل قبلاً “ورزش – تفاوت را احساس کنید” نامیده می شد، اما نویسندگان کتاب غذا خوردن شهودی با کار کردن با مشتریان خود دریافتند که “ورزش” کلمه ای با بار زیادی است. متوجه خواهید شد که من از تمام اصطلاحات استفاده می کنم: ورزش، حرکت، فعالیت بدنی.

مهم نیست اسمش را چه می گذاری، یافتن لذت در حرکت، کلید تبدیل آن به یک عادت مادام العمر است. تبدیل ورزش به یک تجربه تجسم یافته می تواند به ایجاد این شادی کمک کند و همچنین به شفای تجربیات تجسم شده منفی کمک کند. (تجسم چیست؟ اینجا در مورد آن نوشتم).

چرا ورزش می کنی؟

اول اینکه اگر درگیر حرکت/ورزش/فعالیت بدنی هستید چرا این کار را انجام می دهید؟

آیا به این دلیل ورزش می کنید که احساس خوبی به شما می دهد؟ بدن شما را احیا می کند و سرتان را پاک می کند یا ورزش می کنید چون کالری می سوزاند؟ ورزش برای کاهش وزن انگیزه زیادی ندارد، به خصوص زمانی که به نتایجی که انتظارش را داشتید نمی رسید.

آیا تا به حال “تمرین برخورد” داشته اید؟ شاید به عنوان بخشی از تصمیم سال نو؟ (“من هر روز به باشگاه می روم…”) چقدر طول می کشد؟

اگر ورزش نمی کنید چرا؟ آیا در کودکی تجربیات بدی داشتید؟ شاید در کلاس بدنسازی خجالت می کشیدید، از اینکه به شما می گویند چگونه بدن خود را حرکت دهید متنفر بودید یا هرگز برای تیم انتخاب نشدید.

آیا برای کنترل وزن خود به ورزش فشار آورده اید؟ آیا محرک می تواند والدین، همسر، شریک زندگی یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باشد؟ انگ وزن یکی از دلایل اجتناب از ورزش است، به دلیل احساس شرمندگی که می تواند ایجاد کند. اگر تحت فشار قرار بگیرید تا ورزش کنید، شورشی درون شما ممکن است غوغا کند و با گفتن “من می کنم!”

پیدا کردن سرگرمی در حرکت

پس چگونه می‌توانیم شادی را در حرکت پیدا کنیم یا افزایش دهیم؟ من سال گذشته یک پست کامل نوشتم که به این موضوع می پردازد، اما در اینجا چند نکته سریع وجود دارد:

  • روی احساس حرکت تمرکز کنید. این تمرینی است که می تواند به ما در ایجاد یک آواتار مثبت کمک کند.
  • حرکت و کاهش وزن جدا. تحقیقات به وضوح نشان می دهد که فعالیت بدنی منجر به کاهش وزن قابل توجهی نمی شود – البته نه به میزانی که معمولاً تصور می شود (یا توسط “گوروهای” باشگاه و تناسب اندام به بازار عرضه می شود). «فروش» ورزش به عنوان ابزار کاهش وزن یکی از مضرترین عوارض فرهنگ رژیم غذایی و صنعت کاهش وزن است.
  • روی حرکت به عنوان راهی برای مراقبت از خود تمرکز کنید. نه تنها حرکت منظم بدن ما به طرق بی شماری برای سلامت جسمانی مفید است، از جمله کاهش فشار خون، تقویت قدرت قلب و ریه و کمک به ساخت و حفظ عضلات و استخوان های قوی، بلکه برای سلامت روان ما نیز بسیار مفید است. احتمالاً اثرات کاهش استرس ناشی از حرکت لذت بخش را تجربه کرده اید، اما فعالیت بدنی منظم نیز می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و علائم افسردگی را کاهش دهد.
  • از تمرین تله های ذهنی خودداری کنید. این شامل افکاری مانند، «هر چیزی کمتر از یک ساعت حساب نمی‌شود»، «مشغول بودن فعالیت بدنی محسوب می‌شود»، «وقتی برای ورزش ندارم» یا «مهم نیست که عرق نکنم. ”
حرکت را به بخشی از زندگی تبدیل کنید

بدن ما قرار است حرکت کند، و این فقط مربوط به حرکت به مدت نیم ساعت یا یک ساعت در روز نیست که برای پیاده روی یا باشگاه می روید. در اینجا چند استراتژی اساسی برای افزودن حرکت بیشتر به زندگی شما آورده شده است:

افزایش فعالیت در زندگی روزمره. حرکت فقط یک تمرین رسمی نیست. مطمئناً درگیر شدن در انواع تمرینات برنامه ریزی شده ای که از آنها لذت می برید عالی است. (برای مثال، من عاشق تمرینات قدرتی، پیاده روی، یوگا، تمرینات جریانی Barre 3، و میز بزرگ دی وی دی های رقص شکمم هستم.) اما انتقال نیز مهم است. این شامل کارهای پیاده روی، بالا رفتن از پله ها، استراحت در اطراف خانه، باغبانی، بازی با فرزندان (یا نوه های خود) و دورتر ایستادن از فروشگاه است.

ورزش را سرگرم کننده کنید من امسال یک ترامپولین کوچک خریدم. برای من، این سرگرم کننده است. من حتی یک لیست پخش “جهش” ایجاد کردم تا بتوانم در طول روز استراحت کنم. رقص شکم سرگرم کننده است، زیرا خلاقانه است (من قبل از اینکه به دبیرستان برگردم تا یک متخصص رژیم غذایی شوم، به طور گسترده در مورد رقص شکم مطالعه می کردم و همه چیز را در مورد آن دوست دارم). برای من، آموزش دوچرخه سواری جهنم خواهد بود، اما مشتریانی دارم که عاشق دوچرخه سواری هستند.

حرکت را یک اولویت غیرقابل مذاکره قرار دهید. من اعتراف می کنم که این یک منطقه خاکستری است. از سوی دیگر، «نه» گفتن به ملاقات با دوستان/خانواده‌ای که مدتی است ندیده‌اید، زیرا در همان زمان که همیشه به باشگاه می‌روید، نشان‌دهنده رابطه اجباری با ورزش است. از سوی دیگر، اجازه دادن به چیزهایی مانند شستن لباس‌ها در راه رفتن به این معنی است که مراقبت از خود را خوب انجام نمی‌دهید.

لباس راحت بپوشید. آیا کفش کتانی دارید که برای پای شما راحت باشد و کف آن سوراخ نباشد؟ بالا و پایین عصبانی نمی شود؟ سوتین تناسب اندام که به خوبی از شما حمایت می کند؟ لباس بیرونی از شما در برابر عوامل جوی محافظت می کند؟ فقدان این موارد می تواند مانعی واقعی برای فعالیت باشد.

تمرین مجسم شده

یکی از راه‌های تجسم، هماهنگ و شهودی ورزش – یا حرکت (در مقابل عمل تنبیه و خویشتن داری) این است که این کار را با دقت انجام دهید. تمرین ذهن آگاهی:

  • ارتباط و هماهنگی بین ذهن و بدن را تقویت می کند آن را اشتباه یا ویرایش نکنید
  • استرس روحی و جسمی را از بین می برد به تنش کمک نمی کند و آن را تقویت نمی کند
  • سرگرمی و لذت واقعی را فراهم می کند به دلایل تنبیهی استفاده نمی شود
  • برای جوانسازی بدن استفاده می شود. خسته یا فرسوده نیست

نکته اصلی این است: ورزش را به رژیم غذایی تبدیل نکنید و برده ورزش نشوید. ورزش می تواند بخشی سرگرم کننده از زندگی شما باشد، و در حالت ایده آل باید بخشی منظم از زندگی شما باشد، اما نیازی ندارد (و نباید) در زندگی شما اختلال ایجاد کند.

هفته آینده، من قصد دارم در مورد آخرین اصل غذایی شهودی صحبت کنم، اصل دهم: با تغذیه ملایم به سلامتی خود احترام بگذارید.

این پست حاوی لینک های وابسته به آمازون است. به عنوان یک شریک آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.


کری دنت او یک متخصص تغذیه، نویسنده مستقل، مشاور مواد غذایی بصری، نویسنده و سخنران ثبت شده در شمال غرب اقیانوس آرام است. از جمله قدرت های فوق العاده اسطوره های تغذیه ای درهم شکسته و توانمندسازی زنان برای اینکه در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و انتخاب های غذایی را انجام دهند که از سرگرمی، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

رژیم لاغری سریع