دستور العمل های سالم برای کاهش وزن

آیا می خواهید با دستور العمل های سالم وزن کم کنید، اما نمی خواهید ماه ها از یک رژیم غذایی سخت پیروی کنید. آیا پنهانی از رژیم های غذایی متنفر هستید اما می خواهید با بدن خود احساس بهتری داشته باشید؟

پس احتمالاً به دنبال راهی آسان هستید که در آن از غذای خود لذت ببرید، اما همچنان آن کیلوهای اضافی را از دست بدهید. دستور العمل های سالم این مقاله به کاهش وزن در عرض یک هفته کمک می کند. البته ما این کار را به روشی سالم انجام می دهیم تا این کیلوها در واقع کم شوند.

از توصیه ها و دستور العمل های سالم استفاده کنید و مطمئن شوید که در مدت زمان کوتاهی وزن کم می کنید. این نیز بدون دنبال کردن تمرینات فشرده یا گرسنگی دادن مداوم ممکن است. دوستان و خانواده خود را با چهره جدید خود شگفت زده کنید.

آنها شگفت زده خواهند شد و تعجب خواهند کرد که چگونه این کار را انجام دادید. با اعتماد به نفس خواهید درخشید و دوباره احساس راحتی خواهید کرد. در این مقاله بیاموزید که چگونه می توانید در مدت یک هفته چند کیلو وزن کم کنید.

از آنجایی که درباره ورزش و ورزش بیشتر می آموزید و چه دستور العمل های سالمی را می توانید برای خود تهیه کنید، دقیقاً می دانید که چگونه می توانید مطمئن شوید که بدنتان دوباره سفت و متناسب به نظر می رسد.

تغذیه سالم برای کاهش وزن و حفظ وزن ضروری است. بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند کالری زیادی نمی خورند، بلکه کالری اشتباهی مصرف می کنند.

راه حل خوبی برای کاهش وزن نیست

شما نمی توانید یک مشکل را با مبارزه با علائم آن حل کنید. برعکس، باید علت مشکل را حل کنید. فقط در این صورت با مشکل مبارزه خواهید کرد. بسیاری از افراد علت مشکلات وزن را حل نمی کنند، به این معنی که کاهش وزن همیشه امکان پذیر نیست.

بسیاری از افراد ساعت ها در ورزشگاه تمرین می کنند، اما وزن کم نمی کنند. ممکن است تعجب کنید اما لازم نیست ساعت ها در باشگاه بگذرانید. چیزی که باید تغییر دهید رژیم غذایی است.

مهم است که سالم‌تر غذا بخورید، کالری کمتری مصرف کنید و به حرکت ادامه دهید. این نباید یک ورزش شدید باشد، همچنین می تواند بالا رفتن از پله ها، دوچرخه سواری یا پیاده روی باشد.

برای حل مشکل

مشکل افراد دارای اضافه وزن این است که کالری مازاد دریافت می کنند. همه کالری‌های دریافتی از رژیم غذایی شما تأثیری بر اضافه وزن ندارند.

تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز (2011) نشان داده است که کالری دریافتی از کربوهیدرات ها بر خلاف کالری چربی ها و پروتئین ها باعث اضافه وزن می شود.

اگر می خواهید وزن کم کنید، باید کربوهیدرات کم مصرف کنید و آن را با چربی ها و پروتئین های سالم جایگزین کنید. شاید ندانید دقیقاً چه چیزی می خواهید بخورید. نگران نباشید، در ادامه این مقاله، تعدادی از دستور العمل ها را با شما به اشتراک می گذارم تا بدانید دقیقاً چه چیزی می توانید بخورید.

کالری سوزی

لحظه ای که شروع به خوردن کالری مناسب کنید، کاهش وزن اضافی بسیار آسان تر خواهد بود. بسیاری بر این باورند که تمرینات قلبی بهترین راه برای کاهش وزن است.

با این حال، تمرینات قلبی بهترین راه برای سوزاندن کالری نیستند. به عنوان مثال، اگر به مدت 5 ساعت بدوید، فقط یک بیگ مک را می سوزانید. عیب بسیاری از ورزش های قلبی این است که فشار قابل توجهی بر عضلات خود وارد می کنید.

این تنش باعث صدمات بدی می شود. این نوع ورزش باعث احساس گرسنگی بعد از ورزش می شود تا دوباره غذای اضافی بخورید.

سپس در مدت زمان کوتاهی به تعداد کالری هایی که تازه سوزانده اید، می رسید. بعد بیهوده تمرین کردی. اکثر مردم همچنین دوست ندارند ساعت ها روی تردمیل عرق کنند.

هر بار رفتن به باشگاه یک چالش است. آیا شما هم می خواهید به روشی آسان و ساده حرکت کنید؟

سبک زندگی فعال

یک سبک زندگی فعال جایگزین بهتری برای سوزاندن کالری است. با ورزش بیشتر در زندگی روزمره می توانید این کار را خیلی راحت انجام دهید. از این به بعد خرید خود را به جای ماشین با دوچرخه انجام دهید، عصرها تلویزیون تماشا نکنید بلکه پیاده روی کنید و به جای سوار شدن از آسانسور از پله ها بالا بروید.

بدن ما هر روز نیاز به حرکت دارد. از طریق یک سبک زندگی فعال، بدن شما کالری بیشتری می سوزاند. با تبدیل کردن آن به بخشی روزانه از روز، به راحتی می توانید وزن خود را حفظ کنید و احساس راحتی کنید.

هر روز ورزش کن

هر روز 15 تا 30 دقیقه در هوای آزاد ورزش کنید. این کار را قبل از شروع صبحانه انجام دهید. تا جایی که امکان دارد با دوچرخه بروید و همیشه سعی کنید ماشین خود را با 15 دقیقه پیاده روی پارک کنید.

سعی کنید به خود بیاموزید که بیش از 30 دقیقه یک جا ننشینید. در محل کار، می توانید یک تمرین کششی انجام دهید یا کمی تا چاپگر راه بروید. همیشه به جای تماشای تلویزیون روز را با نیم ساعت پیاده روی عصرانه به پایان برسانید.

چی می خواهی بخوری؟

قبل از شروع هفته، تعدادی چیز وجود دارد که باید وارد خانه خود شوید.

  • روغن نارگیل

  • روغن زیتون اضافی

  • هویج زمستانی

  • پیازها

  • ماهی سالمون

  • سیر

  • تخم مرغ

  • کلم بروکلی

  • جوش قرمز

  • کلم ترش

  • آووکادو

  • گردو/بادام

  • میوه ها

برنامه هفتگی

یکشنبه:

  • صبحانه: یک عدد روغن نارگیل را در ماهیتابه بریزید و 2 عدد تخم مرغ، 1 عدد پیاز و 1 حبه سیر را در آن تفت دهید. ۱ آووکادو و کمی روغن زیتون خالص به غذا اضافه کنید.

  • ناهار: هویج با دو تخم مرغ آب پز.

  • وعده عصرانه: ماهی سالمون پخته شده در روغن نارگیل و بروکلی بخارپز. قبل از خوردن مقداری روغن زیتون بکر اضافه کنید.

  • میان وعده: گردو، بادام، هویج

سهشنبه:

  • صبحانه: 2 عدد تخم مرغ را با یک مشت اسفناج در روغن نارگیل بپزید. 1 پیاز و 1 حبه سیر را به آن اضافه کنید. قبل از خوردن، مقداری روغن زیتون خالص روی ظرف بریزید.

  • ناهار: یک سالاد پر شده با آووکادو، خیار، گوجه فرنگی و اسفناج درست کنید. به عنوان سس، از روغن زیتون خالص با فشار لیمو ترش استفاده می کنید.

  • شام: شاه ماهی با کلم قرمز پخته شده. روی آن مقداری روغن زیتون بکر بریزید.

  • میان وعده: گردو، بادام، هویج

سهشنبه:

  • صبحانه: روغن نارگیل را در ماهیتابه بریزید و 2 عدد تخم مرغ، 1 عدد پیاز و یک حبه سیر را اضافه کنید. آووکادو و کمی روغن زیتون بکر اضافه کنید.

  • ناهار: یک سالاد پر از اسفناج، خیار، گوجه فرنگی و سالمون دودی تهیه کنید. یک سس از لیمو فشرده، سرکه بالزامیک و روغن زیتون فرابکر درست کنید.

  • عصرانه: گل کلم با گوشت سرخ شده در روغن نارگیل.

  • میان وعده: بادام، گردو، هویج

سهشنبه:

  • صبحانه: صبحانه را با یک تخم مرغ سرخ شده، 1 عدد پیاز و یک حبه سیر میل کنید. همه اینها را در روغن نارگیل بپزید. کمی روغن زیتون بکر اضافه کنید.

  • ناهار: از یک سالاد با میگو، آووکادو لذت ببرید و کمی روغن زیتون بکر اضافه کنید.

  • غذای عصر: 2 عدد تخم مرغ سرخ شده و کلم بروکلی بخارپز.

  • میان وعده: هویج، سبزیجات، گردو و بادام

جمعه:

  • صبحانه: 2 تخم مرغ را با کمی روغن نارگیل بپزید و یک حبه سیر و پیاز را به آن اضافه کنید. صبحانه خود را با آووکادو و کمی روغن زیتون بکر کامل کنید.

  • ناهار: هویج و یک تخم مرغ آب پز

  • وعده عصرانه: سالمون دودی، کلم ترش و تره سرخ شده

  • میان وعده: سبزیجات، گردو و بادام، میوه.

یکشنبه:

  • صبحانه: امروز صبحانه را با سرخ کردن 2 تخم مرغ در روغن نارگیل انجام می دهید. افزودنی و سیر. سپس کمی روغن زیتون خالص به ظرف اضافه کنید.

  • ناهار: یک سالاد اسفناج سرخ شده، آووکادو و گوجه فرنگی بخورید.

  • عصرانه: کلم چینی را سرخ کرده و روی آن روغن زیتون فرابکر بزنید.

  • میان وعده: سبزیجات، بادام، گردو و میوه.

یکشنبه:

  • صبحانه: مقداری روغن نارگیل را به یک ماهیتابه داغ اضافه کنید. سپس پیاز، یک حبه سیر و دو عدد تخم مرغ را تفت دهید. یک آووکادو را به بشقاب خود اضافه کنید و یک روغن زیتون بکر اضافه کنید.

  • ناهار: کدو سبز را کبابی کنید و روغن زیتون خالص را اضافه کنید

  • وعده عصرانه: ساردین سرخ شده یا ماهی خال مخالی و کلم بروکلی بخارپز.

  • میان وعده: سبزیجات، گردو، بادام و میوه.