دکتر متخصص تغذیه رژیم انوشه مناسب افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در زمان غیر معمول با همکلاسی ها گرفته می شود یا ناهار حذف می شود. پس از اتمام کار در دفتر و هنگامی که فرد به خانه برمی گردد ، عصرانه ناهار می خورد. پرخوری در وعده غذایی و همچنین نخوردن و نخوردن میان وعده در شب می تواند باعث پرخوری فرد در شب یا شب شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذای خورده شده باعث چاقی و سایر عوارض می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید متناسب با کار خود رژیم غذایی مناسب داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. البته افراد کم تحرک و کسانی که پشت میز می نشینند ، چون کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند. آنها همچنین باید از غذاهای پر کالری ، چربی ها و شیرینی هایی که به وفور در ادارات و مشاغل مصرف می شود پرهیز کنند. از میوه ها و سبزیجات بیشتر خودداری و مصرف کنید. اگرچه به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، اما حرکت گوارشی را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که کار بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید بسته به نوع فعالیت خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهترین کار این است که این میزان کالری متعادل و از همه گروه های غذایی باشد تا بتوانید انرژی کافی ، همه مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشید. به بدن را تأمین کنید. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل رژیم غذایی به دلیل اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نمی توانند ترتیب معمول سه وعده غذایی را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان C ، B و A تقسیم کرده و بر این اساس نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، برای جلوگیری از سوء هاضمه و پرهیز از غذا خوردن به آرامی غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه وقت صرف غذا کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *