دیابت نوع 2 – آیا کاردیو ناشتا برای دیابتی ها مناسب است؟

یکی از انواع ورزش هایی که احتمالاً درباره آن شنیده اید، تمرینات هوازی ناشتا است. ایده پشت این تمرین این است که شما از خواب بیدار می شوید و قبل از خوردن هر چیزی (در حالت ناشتا) به انجام تمرینات کاردیو می روید.

در تئوری، قرار است این به افزایش میزان کل چربی سوزی شما کمک کند، زیرا نیازی به نگرانی در مورد سوزاندن کالری غذایی که به تازگی برای صبحانه خورده اید نخواهید داشت. بنابراین بدن شما می تواند مستقیماً ذخایر چربی بدن را بسوزاند. اما آیا این آموزش برای افرادی که دیابت نوع 2 دارند بهترین است؟ یا بهتر است آن را به طور کامل منتقل کنید؟

در اینجا چند نکته سریع برای بیماران دیابتی نوع 2 وجود دارد که باید در نظر داشته باشند …

1. سطح شدت. اولین چیزی که باید به آن توجه کنید سطح قند خون شما است. به احتمال زیاد هنگام انجام تمرینات هوازی ناشتا باید از شدت کلی پایین تری استفاده کنید زیرا سطح قند خون شما کمتر از بهترین سطح برای انجام تمرینات با شدت بالا خواهد بود.

اکنون زمان انجام آن دوی سرعت های اینتروال با شدت بالا که معمولاً انجام می دهید، نخواهد بود. در عوض، شما در انجام تمرینات کاردیو حالت ثابت گیر خواهید کرد. اگر به ورزش در حالت ثابت اهمیتی ندارید، این ممکن است خوب باشد، اما برای کسانی که به سرعت خسته می شوند، ایده آل نیست.

2. سوال قند خون. شما می دانید که به عنوان یک دیابتی نوع 2 که برای کاهش قند خون خود دارو مصرف می کنید، عاقلانه نیست که ساعت ها بدون غذا بمانید. در واقع، ممکن است در هنگام بیدار شدن از خواب شبانه متوجه شوید که سطح قند خون شما بسیار کمتر از آن چیزی است که دوست دارید.

حالا اگر ورزش کنید، این فقط اثر را تقویت می کند. برای بسیاری از بیماران دیابتی نوع 2، انجام تمرینات هوازی با حالت ناشتا به طور بالقوه می تواند سطح قند خون را به طور خطرناکی پایین بیاورد و این نوع تمرین را کاملا غیرممکن کند.

اگر قصد انجام تمرینات قلبی ناشتا را دارید، قبل از انجام این کار حتما با پزشک خود صحبت کنید. همچنین باید در حین انجام تمرینات، قند خون خود را با دقت بسیار کنترل کنید.

بنابراین شما باید دو نکته اصلی را در مورد کاردیو حالت ناشتا در نظر بگیرید. در مجموع، مزایای کاهش چربی آن حتی به این اندازه هم مشخص نیست، زیرا شدت تمرینات هوازی کاهش می یابد. اگر بعد از خوردن مقداری غذا، یک جلسه HIIT را بعداً در روز انجام دهید و انرژی لازم برای انجام شدیدترین ورزش را داشته باشید، به همان اندازه برای بدن شما مفید خواهد بود.