راهنمای غذاهای چربی سوز

دانشمندان می توانند در جایی روی این موضوع کار کنند، اما تاکنون هیچ غذایی وجود ندارد که به چربی موجود در بدن شما حمله کند. متاسفم که این خبر را منتشر کردم!

با این حال، غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما در کاهش چربی کمک زیادی کند. این غذاها نه تنها گزینه های عالی برای سیر کردن و سیر کردن شما خواهند بود، بلکه انرژی لازم برای حرکت در اطراف و سوزاندن چربی بیشتری را نیز به شما می دهند. به غذاها:

1. بلغور جو دوسر اول است زیرا احتمالاً اولین غذای چربی سوزی است که در صبح می خورید. هنگامی که سطح قند خون شما در ساعات صبح پایین است و میل به خوردن یک یا سه دونات دارید، مقداری بلغور جو دوسر را مخلوط کرده و با انواع توت های خوش طعم شیرین کنید. آیا ضرب المثل قدیمی “چسب به دنده ها” را می دانید؟ جو دوسر واقعا این کار را می کند. ساعت‌ها در معده‌تان می‌ماند و سرشار از فیبر است که با هم اشتهای شما را کاهش می‌دهد و در مقابل کیکی که همکارتان به دفتر آورده است مقاومت می‌کند.

2. غذای شماره 2 که باید صبح ها کمی دیرتر مصرف شود، مغزها به خصوص بادام است. آجیل ها معده شما را بهتر از هر چیزی که در دستگاه تلوان خود پیدا کنید پر می کند. یک کیسه ساندویچی پر از بادام خام بردارید و وقتی گرسنه شدید پشت میزتان آن را بخورید. آجیل ها نیز مانند بلغور جو دوسر به دنده های شما می چسبند و اگر یک قوطی در روز نخورید، کالری زیادی ندارند. وقتی آجیل را روی آجیل درست می‌کنید، از انواع نمک‌های آن اجتناب کنید – سدیم برای فشار خون شما خوب نیست.

3. همانطور که قبلا ذکر شد، توت ها نیز غذاهای چربی سوز بسیار خوبی هستند. توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و شاه توت همگی سرشار از فیبر هستند و حاوی قندی هستند که از آن لذت می برید. آنها را بشویید، خام بخورید و در صورت خارج از فصل آنها را منجمد بخرید. و آن مرباها و ژله هایی که ادعا می کنند “همه میوه” هستند؟ از آنها دوری کنید. آنها اغلب قند اضافه دارند و فیبر ندارند.

4. غذای 4 تخم مرغ خوراکی باورنکردنی است، تا زمانی که سطح کلسترول شما از پشت بام نرود. مطالعات نشان داده است افرادی که تخم مرغ می خورند سریعتر از افرادی که سایر گزینه ها را برای صبحانه مصرف می کنند وزن کم می کنند. با این حال، مجبور نیستید خوردن تخم مرغ خود را به صبحانه محدود کنید. این آب پز را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد. آنها سرشار از ویتامین B12 هستند، عنصری که بدن شما برای متابولیسم چربی به آن نیاز دارد.

5. غذا 5 لوبیا هستند. بله، اگر مقدار زیادی از اینها بخورید، گاز بیشتری دریافت خواهید کرد، اما این به دلیل محتوای فیبر بالای آنهاست. آنها همچنین دارای مقادیر زیادی پروتئین هستند که به مبارزه با چربی نیز کمک می کند. راهی برای ترکیب لوبیا در غذاهای مختلف در طول هفته پیدا کنید. اگر آنها را با گوشت جایگزین کنید، دو برابر سود خواهید برد. از لوبیاهای سیاه، قرمز و سایر انواع ساده استفاده کنید و از لوبیاهای پخته شده (پر چربی اشباع شده) اجتناب کنید.

6. خوردن 6 شامل سبز شدن – با سبزیجات است. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا این گیاهان از زمین در سراسر جهان می آیند و در سراسر جهان مصرف می شوند؟ زیرا آنها برای شما خوب هستند! به عنوان مثال اسفناج و کلم بروکلی کالری کمی دارند و فیبر بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را خارج از سالاد به‌طور خوشمزه تهیه کرد. بخارپز کردن آنها بهتر از جوشاندن آنهاست. مواد مغذی آنها را دست نخورده نگه می دارد.

باز هم، هیچ یک از این غذاها به سلول های چربی حمله نمی کنند، اما با انتخاب رژیم غذایی بهتر و ورزش منظم به شما کمک می کنند چربی بسوزانید. آیا هزینه آنها بیشتر از تنقلات ناسالم مورد علاقه شما خواهد بود؟ بله آنها خواهند شد. اما شرط خوبی است که وقتی بدن شما به وزن ایده آل خود نزدیک تر است، زمان و هزینه کمتری را صرف مراجعه به پزشک کنید. به عبارت دیگر، پرداخت کمی بیشتر برای این خواربار سرمایه گذاری بسیار عاقلانه ای است.

رژیم لاغری سریع