رژیم افزایش وزن چگونه با رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس چاق شدن دچار اضافه وزن شوند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کنید ، مطمئناً به طور متعادل وزن خود را افزایش می دهید. روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما همانطور که می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم غذایی مناسب و اصول افزایش وزن با شما عزیزان صحبت کنیم. سپس به ما بپیوندید.

رژیم افزایش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به طور مشابه ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای اعمال رژیم افزایش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری فقط باید یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدراتها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین دارند. در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان بیشتر از 500 گرم مرغ چاق کننده است. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

رژیم افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه رژیمی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی تجویز شده برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در زیر انواع مختلف غذا را ارائه می دهیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی 9 کالری دارد.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارد.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به طور مشابه ، بسته به گروه هایی که در طول روز می خورید ، می توانید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم میزان چاقی کربوهیدراتها از همه گروههای غذایی بیشتر است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، توصیه می شود کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم افزایش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به چاقی شما کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، قسمت های پرچرب را در وعده های غذایی خود قرار دهید. لوبیا همچنین کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. علاوه بر این ، برای سلامت بدن و تامین مواد و ویتامین های مختلف ، باید میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بنابراین ، دوستان عزیز هراز ، نظر شما در مورد رژیم غذایی برای افزایش وزن چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را توصیه می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید ما مشتاقانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما دوستان عزیز هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *