رژیم ضد التهابی

احساس می کنید چه می خورید

چشم اکثر مردم با دیدن کلمه “رژیم” برق می زند و صادقانه بگویم که این کلمه در همه جا وجود دارد. تقریباً هر مجله در جعبه دونده تیتری در مورد رژیم غذایی دارد و هر ماه برخی از متخصصان تغذیه رژیم غذایی جدیدی برای سنین مختلف منتشر می کنند. این فوق اشباع افسار گسیخته باعث می شود که بسیاری از مردم نسبت به ایده پیروی از رژیم غذایی به طور کلی حساسیت نداشته باشند.

من با بیمارانم سعی می کنم کلمه 4 حرفی را از گفتگوی خود دور نگه دارم و در عوض از آن به عنوان “برنامه تغذیه” یاد می کنم. زیرا ، چه بخواهید و چه نخواهید ، احساس می کنید که چه می خورید! و اگر هدف اصلی شما این است که احساس بهتری داشته باشید (و چرا نمی خواهید) ، پس باید به انواع غذاهایی که می خورید فکر کنید.

التهاب: روشی که بدن شما می گوید “بس کن!”

ضرب المثل قدیمی می گوید: “شما چیزی هستید که می خورید” اما واقعاً و به احتمال زیاد ، شما واقعاً هر لقمه ای را که در هر قسمت از بدن خود می خورید احساس می کنید. برخی از غذاها می توانند یک واکنش التهابی را در بدن تحریک کنند ، که در همه جا ظاهر می شود ، اما قطعاً در مفاصل.

رژیم غذایی و آرتروز

آرتریت شایع ترین علت ناتوانی در ایالات متحده است. طبق برآورد سالانه ، 46 میلیون بزرگسال آمریکایی (تقریباً 1 در 5) آرتریت تشخیص داده شده توسط پزشک را گزارش می دهند. با افزایش سن جمعیت ایالات متحده ، انتظار می رود این ارقام به شدت افزایش یابد. در حقیقت ، پیش بینی می شود تعداد بزرگسالان مبتلا به آرتریت که توسط پزشک تشخیص داده می شود تا سال 2030 به 67 میلیون نفر برسد. علائم رایج شامل درد ، درد ، سفتی و تورم در مفاصل یا اطراف آن است.

آرتروز در مورد التهاب بافت مفصلی است. زندگی با آن می تواند کاملاً چالش برانگیز باشد و یافتن کوکتل ضد التهابی مناسب نیز می تواند مشکل باشد. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید و واقعاً به کاهش درد کمک می کند این است که برخی غذاها را که می توانند واکنش التهابی بدن شما را افزایش دهند حذف کنید.

غذاهایی که می توانند آرتریت را تشدید کنند و باید به حداقل برسند عبارتند از:

• غذاهای سرشار از چربی های اشباع مانند لبنیات ، گوشت قرمز و محصولات پخته شده
• قهوه
• غذاهای قندی
• غلات تصفیه شده مانند ماکارونی ، برنج سفید و نان های سفید
• غذاهای تصفیه شده یا فرآوری شده (اگر در جعبه یا قوطی هستند ، تصفیه می شوند)
• الکل

غذاهایی که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند عبارتند از:

• سبزیجات و میوه های خاص
• غلات کامل مانند برنج قهوه ای و گندم بلغور
• منابع اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی های چرب مانند ماهی آزاد ، مکمل روغن ماهی و آجیل
• منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ ، بوقلمون یا لوبیا
• چای سبز

رژیم غذایی و آرتروز

آرتروز تخریب تدریجی سطوح مفصلی است که در اثر استفاده بیش از حد و در حال ترمیم ایجاد می شود. با گذشت زمان ، ساییدگی غضروف تا حد نازک شدن پیش می رود. علائم شامل درد ، سفتی و تورم در نواحی اصلی مفصل مانند لگن ، زانو و دست است.

اگرچه آرتروز یک التهاب نیست ، اما یک برنامه غذایی خوب برای اجتناب از این وضعیت دردناک کلیدی است.

کاهش وزن نه تنها برای خود و سلامتی شما بلکه برای مفاصل شما نیز عالی است. تحقیقات بالینی نشان داده است افرادی که بیش از 20 درصد یا بیشتر از وزن طبیعی بدن خود هستند ، مشکلات بیشتری با آرتروز دارند. مفاصل تحمل کننده وزن بیشترین تاثیر را بر وزن اضافی دارند ، به ویژه زانو ، لگن ، مچ پا و ستون فقرات. متأسفانه ، هنگامی که درد مفاصل شروع می شود ، منجر به یک شیوه زندگی بی تحرک می شود که به معنی افزایش وزن بیشتر با فشار بیشتر بر مفاصل است. این یک دور باطل است. در این شرایط ممکن است برنامه تغذیه ای برای کاهش وزن مناسب باشد.

وقتی رژیم نمی تواند همه چیز را حل کند

همانطور که قبلاً گفته شد ، برخی از انواع آرتریت لزوماً به غذاها یا داروهای ضد التهابی پاسخ نمی دهند. اگرچه تناسب اندام می تواند به شما در حفظ وزن مفصل کمک کند. گاهی اوقات آنها فقط فرسوده می شوند و شما نیاز به افزایش کمک خارجی دارید.

کمک خارجی!

پرولوتراپی: این درمان منحصر به فرد ، اگرچه بیش از 50 سال سن دارد ، اما اخیراً علاقه بیشتری به ماهیت موفقیت آن پیدا کرده است. پرولوتراپی دو بار عمل می کند:

• در کوتاه مدت: پرولوتراپی رباط های اطراف مفصل را فشار می دهد ، که به تسکین فوری درد کمک می کند.
• بلند مدت: پرولوتراپی رشد بافت را در ناحیه آسیب دیده تحریک می کند و در طول زمان قوی تر و زنده تر می شود.

پرولوتراپی بدن را تشویق می کند تا به طور طبیعی آنچه را که قرار است هنگام آسیب دیدگی انجام دهد انجام دهد: ایجاد رباط یا بافت سالم ، قوی و انعطاف پذیر. متأسفانه بدن ما همیشه آنطور که باید پاسخ نمی دهد و برای انجام کار نیاز به محرک های بیشتری دارد. پرولوتراپی آن انگیزه یا تشویق اضافه شده در سطح سلولی است.

درمان PRP: تزریق پلاسمای غنی از پلاکت ، اگرچه جدید نیست ، اما ابروهای زیادی را در زمینه پزشکی به عنوان یک تکنیک مناسب برای تسکین درد و تولید نتایج بهتر در بهبود تاندون ها و رباط های آسیب دیده و اضافی ایجاد می کند. یک پزشک مجرب و آموزش دیده خود پلاکت ها (عوامل رشد) خون را به ناحیه آسیب دیده تزریق می کند ، که باعث تحریک روند بهبودی و در نتیجه کاهش درد در ناحیه می شود.

شما احساس می کنید که چه می خورید و خوردن غذاهای کمتر از نظر تغذیه ای قطعاً شما را در مسیر احساس بسیار بهتر قرار می دهد.

آیا از درد مزمن مفاصل و تاندون رنج می برید و می خواهید در مورد پرولوتراپی و تزریق PRP بیشتر بدانید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *