رژیم غذایی خود را با غذاهای چربی سوز پر کنید

رژیم غذایی و کاهش وزن دست به دست هم می دهند. همه مایل به کاهش وزن هستند، با این حال رژیم غذایی سنتی و کاهش وزن می تواند سخت و زمان بر باشد. اکثر مردم برای پایبندی به برنامه های کاهش وزن خود خسته می شوند یا انگیزه خود را از دست می دهند. با این حال، راه هایی برای افزایش کاهش وزن وجود دارد. هدف از کاهش وزن سوزاندن چربی اضافی بدن است. برای تسریع اهداف کاهش وزن خود، باید با گنجاندن غذاهای چربی سوز در رژیم غذایی خود، چربی را هدف قرار دهید. غذاهایی که چربی می سوزانند، اثر گرمازایی روی بدن دارند و باعث افزایش سرعت متابولیسم می شوند. همه غذاها اثر حرارتی بر بدن دارند، زیرا برای هضم انرژی مورد نیاز است. با این حال، همه غذاها اثر حرارتی یکسانی ندارند. برای افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن کالری و چربی بیشتر در طول روز، غذاهایی با اثرات حرارتی بالاتر مصرف کنید. در اینجا لیستی از غذاهای چربی سوز که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید آورده شده است.

مرغ مرغ سرشار از پروتئین است که متابولیسم شما را افزایش می دهد. بدن هنگام هضم و تجزیه پروتئین کالری می سوزاند. همچنین، پروتئین برای بسیاری از فرآیندهای بدن، به ویژه رشد عضلات، حیاتی است. از مرغ سوخاری، سرخ شده یا ترد خودداری کنید زیرا چربی و کالری اضافی اضافه می کنند.

ماهی قزل آلا – مانند بیشتر غذاهای دریایی، ماهی سالمون سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 سطح لپتین را در بدن کاهش می دهند. لپتین یک هورمون پروتئینی است که سطح انرژی، اشتها و متابولیسم را تنظیم می کند. سطوح پایین لپتین باعث افزایش متابولیسم برای سوزاندن کالری بیشتر می شود. ماهی سالمون همچنین از قلب محافظت می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

بوقلمون – بوقلمون یکی دیگر از گوشت های پر پروتئین است، اما بوقلمون به طور طبیعی چربی کمتری نسبت به مرغ دارد. از پخت و پز با کره یا مواد افزودنی که می توانند کالری اضافه کنند خودداری کنید.

گوشت گاو (گوساله بدون چربی) – گوشت گاو سرشار از پروتئین است، اما برش آن لاغری و محتوای چربی را تعیین می کند. علاوه بر این، گوشت گاو حاوی آهن است که برای تشکیل هموگلوبین ضروری است.

ساردین ساردین سرشار از پروتئین و روغن ماهی امگا است. این به چربی سوزی و عضله سازی کمک می کند، اگرچه ساردین در اروپا بیشتر از ایالات متحده مصرف می شود.

تخم مرغ – تخم مرغ ها بدون توجه به اینکه چگونه آنها را می خورید مملو از پروتئین هستند. علاوه بر این، B12 دارند که خلق و خو و انرژی را بهبود می بخشد، اما به از بین بردن چربی نیز کمک می کند.

ماهی تن – سرشار از پروتئین، ماهی تن لپتین را در بدن کاهش می دهد که متابولیسم را افزایش می دهد. این به بدن کمک می کند چربی و کالری را به طور موثرتری بسوزاند.

گوشت خوک – گوشت خوک پروتئینی به انرژی بیشتری برای هضم معده نیاز دارد و بنابراین اثر گرمایی بر بدن دارد. با این حال، گوشت خوک بدون چربی برای تحریک این فرآیند و سوزاندن چربی مورد نیاز است.

شیر بدون چربی شیر حاوی کلسیم است که یک محرک متابولیک برای سوزاندن کالری است. شیر بدون چربی همچنین منبعی غنی از کربوهیدرات های پیچیده است که به کاهش سطح انسولین بعد از غذا کمک می کند. سطوح پایین انسولین نیاز بدن به ذخیره چربی را کاهش می دهد.

چای سبز – چای سبز حاوی EGCG است، یک ماده شیمیایی که مغز و سیستم عصبی را برای سوزاندن کالری تحریک می کند. بدون افزایش ضربان قلب مانند کافئین در بدن عمل می کند. علاوه بر این، چای سبز حاوی چندین آنتی اکسیدان است که خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش داده و سطح کلسترول را کاهش می دهد.

قهوه سیاه حاوی کافئین است که ضربان قلب و سوخت و ساز بدن را برای سوزاندن کالری افزایش می دهد. از افزودن شکر، خامه یا شیر به قهوه خود برای کاهش کالری اضافی خودداری کنید. علاوه بر این، نوشیدن قهوه در حد اعتدال توصیه می شود، زیرا می تواند اثرات ادرارآور و اعتیادآور بر مغز داشته باشد.

جو جو دوسر مملو از فیبر است که واقعاً متابولیسم را افزایش می‌دهد، زیرا به کندی در معده تجزیه می‌شود. علاوه بر این، جو دوسر منبع خوبی از سلنیوم است، آنتی اکسیدانی که با افزایش تعداد آنتی بادی ها، انرژی و ایمنی را تقویت می کند. جو دوسر یک غذای عالی برای صبحانه است زیرا سطح انسولین را پایین نگه می دارد که متابولیسم را افزایش می دهد و کالری سوزی را افزایش می دهد.

غلات کامل – غلات کامل کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که مملو از فیبر هستند. غلات کامل با پایین نگه داشتن سطح انسولین بعد از غذا متابولیسم را بالا نگه می دارند. سطوح پایین انسولین باعث کاهش ذخیره چربی می شود زیرا متابولیسم شما کالری بیشتری می سوزاند.

ادامام – ادامام که به عنوان دانه سویا نیز شناخته می شود، سرشار از پروتئین، ویتامین C، آهن و کلسیم است. آنها یک سبزی عالی هستند زیرا حاوی صفر گرم چربی اشباع هستند.

لوبیا – لوبیا یک جایگزین گیاهی برای گوشت است. لوبیا سرشار از پروتئین و فیبر است. این باعث افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن کالری بیشتری در طول روز می شود.

کلم بروکلی – کلم بروکلی یک سبزی عالی است که باید مقدار زیادی در رژیم غذایی خود داشته باشید. سرشار از کلسیم، ویتامین A، ویتامین C، اسید فولیک و فیبر است. با افزایش متابولیسم به چربی سوزی کمک می کند. سرشار از آنتی اکسیدان است و خطر ابتلا به برخی سرطان ها و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

Jalapenos/Habaneros/Cayenne Chilies – اگر به غذاهای تند علاقه دارید، این سه فلفل تمام چیزی است که برای طعم دادن به غذا و افزایش متابولیسم خود نیاز دارید. کپسایسین ماده ای است که در این فلفل ها یافت می شود و چربی سوزی شما را افزایش می دهد. ضربان قلب را تسریع می کند و در عین حال متابولیسم را افزایش می دهد. گفته شده است که افزودن یک وعده غذایی تند به رژیم غذایی روزانه می تواند متابولیسم شما را تا 25 درصد افزایش دهد.

رژیم لاغری سریع