رژیم غذایی کبد چرب: یک رژیم غذایی 1200 کالری که برای کاهش وزن و کاهش چربی کبد مفید است

رژیم کبد چرب باید بر کاهش وزن و کاهش چربی اضافی در بدن متمرکز باشد. با کاهش مصرف چربی اضافی ، احتمال احتقان چربی در کبد تا حد زیادی کاهش می یابد. به طور کلی برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب (FLD) توصیه می شود از رژیم غذایی 1200 تا 1500 کالری پیروی کنند. بیش از 30 درصد کالری نباید از چربی تشکیل شود.

برای توضیح ملموس تر ، می توانیم کمی ریاضی انجام دهیم تا دریابیم که روزانه چند گرم چربی باید مصرف کنید. اگر بیش از 30 of از رژیم غذایی 1200 کالری حاوی چربی وجود نداشته باشد ، این بدان معناست که بیش از 360 کالری نباید کالری چربی باشد (1200 کالری 0. 0.30 = 360).

یک گرم چربی معادل 9 کالری است. بنابراین ، نباید بیش از 40 گرم چربی در روز مصرف شود (360 کالری / 9 کالری در گرم = 40 گرم).

رژیم غذایی 1200 تا 1500 کالری باید منجر به مقدار زیادی کربوهیدرات پیچیده با پروتئین و چربی محدود شود. چنین رژیم غذایی می تواند به بیماران مبتلا به FLD کمک کند تا 2 پوند در هفته وزن کم کنند. در اینجا نحوه تقسیم این رژیم غذایی آورده شده است.

  • 6 اونس پروتئین (به گوشت های سفید بدون چربی مانند ماهی ، بوقلمون و مرغ بچسبید یا از منابع گیاهی مانند لوبیا پروتئین دریافت کنید)
  • 4 وعده یا بیشتر سبزیجات (سبزیجات ، برگ ها ، حبوبات یا سایر غنی از فولات)
  • 3 وعده میوه (مرکبات غنی از ویتامین E و ویتامین C توصیه می شود)
  • 5 وعده غذایی نشاسته ای مانند سیب زمینی یا نان سبوس دار
  • 3 وعده چربی (سعی کنید از چربی های اشباع دور بمانید و چربی های اشباع نشده را در مقادیر محدود انتخاب کنید)
  • 2 وعده لبنیات (تمرکز بر جایگزین های کم چرب و بدون چربی)

مهم این است که هیچ غذایی را از دست ندهید. کالری باید در طول روز تجزیه و مصرف شود. به عنوان مثال ، 300 کالری برای صبحانه ، 100 کالری برای میان وعده صبح ، 300 کالری برای ناهار ، 50 کالری برای میان وعده بعد از ظهر و 450 کالری برای شام.

این اعداد فقط به عنوان راهنما عمل می کنند و روی سنگ ثابت نمی شوند. ممکن است خوردن کمتر در صبحانه ، ناهار و شام و خوردن چند میان وعده کوچک در طول روز آسان تر باشد.

بخش مهم این نوع رژیم غذایی برای کبد چرب این است که از مرز 1200 تا 1500 کالری در روز تجاوز نکنید. به طور منظم به جای یک وعده غذایی بزرگ وعده های کوچک بخورید تا بدن از حالت گرسنگی خارج نشود و اسیدهای چرب تولید نکند که می تواند باعث افزایش احتقان چربی در کبد شود. به همین دلیل ، به دنبال کاهش وزن تدریجی یک پوند یا 2 در هفته به جای کاهش ده ها پوند در یک زمان باشید.

دستورات غذایی زیادی برای کبد چرب وجود دارد که از خسته شدن جوانه های چشایی جلوگیری می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *