رژیم های غذایی برای فیبرومیالژیا

هیچ رژیم غذایی فیبرومیالژیا خاصی برای هر فردی که مبتلا به فیبرومیالژیا است وجود ندارد. با این حال ، نام مشترک برای همه موارد فیبرومیالژیا التهاب است. رژیم غذایی که التهاب را در بدن کاهش می دهد کلید است. چالش این است که رفتار غذا برای هرکسی متفاوت است. آنچه برای یک فرد التهابی است ممکن است برای شخص دیگر ضد التهاب باشد.

رژیم حساسیت غذایی

یکی از انواع رژیم غذایی که در صورت داشتن فیبرومیالژیا باید مورد توجه قرار گیرد ، رژیم غذایی مبتنی بر نتایج آزمایش خون است که میزان التهاب بدن در برخی غذاها و مواد شیمیایی را اندازه گیری می کند ، که به عنوان آزمایش آزادسازی واسطه یا MRT شناخته می شود. یک رژیم غذایی خاص برای نتایج MRT ایجاد شده است. غذاهایی که باعث التهاب شما می شوند از رژیم غذایی حذف می شوند تا التهاب برطرف شود. انتظار می رود که با کاهش التهاب ، علائم مرتبط با علائم فیبرومیالژیا نیز کاهش یابد. متخصصان تغذیه ثبت شده بر اساس نتایج آزمایش خون ، رژیم های حذف خاصی را برای بیماران خود ایجاد می کنند.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد و شامل آن شد

نوع چربی مصرفی بخش مهمی در کاهش غذاهای التهابی است. به گزارش وب سایت RD411.com ، اسیدهای چرب امگا 3 ، یک چربی سالم ، به ویژه در مقایسه با غذاهای دارای چربی اشباع شده ، ضدالتهاب هستند. کاهش یا حذف چربی های ترانس و چربی های اشباع شده از رژیم غذایی الزامی است زیرا این چربی ها باعث التهاب می شوند. برخی از شیرین کننده های مصنوعی موجود در نوشابه ها مانند آسپارتام باعث تحریک سلول های عصبی می شود و باید از آنها اجتناب شود. به گزارش RD411.com ، مقدار زیادی آب ، میوه ها و سبزیجات تازه ، پروبیوتیک ها و غلات کامل غذاهایی هستند که باید در رژیم غذایی فیبرومیالژیا قرار گیرند. مصرف چند ویتامین می تواند مصرف مواد مغذی کافی را تضمین کند. از مصرف الکل ، قهوه ، قندها و کربوهیدراتهای تصفیه شده و غذاهای سرشار از نمک خودداری یا محدود کنید.

تحقیق درباره فیبرومیالژیا و رژیم غذایی

مطالعات تحقیقی در مورد فیبرومیالژیا نیاز به توصیه های غذایی خاص را برطرف می کند. مطالعه ای که در سال 2000 در مجله روماتولوژی اسکاندیناوی منتشر شد ، 18 بیمار مبتلا به فیبرومیالژیا را به مدت سه ماه دنبال کرد که رژیم سخت و کم نمک غنی از سبزیجات خام و پروبیوتیک مصرف می کردند. شرکت کنندگان در مطالعه بهبود چشمگیری در کیفیت خواب و سفتی مفاصل و کاهش درد کلی را تجربه کردند.

تحقیق در مورد رژیم گیاهخواری برای فیبرومیالژیا

برای برخی ، رژیم غذایی گیاهی در کاهش درد م effectiveثر است ، همانطور که در مطالعه نوامبر 2000 در مجله Toxicology مشاهده شد. این مطالعه از رژیم غذایی گیاهی متشکل از انواع توت ها ، آجیل ، دانه ها ، میوه ها ، سبزیجات و ریشه برای بهبود علائم فیبرومیالژیا استفاده کرد. کالری ، چربی و کربوهیدرات فراوان در 1829 کالری ، 71 گرم پروتئین ، 276 گرم کربوهیدرات و 63 گرم چربی مصرف شد. رژیم غذایی بدون کلسترول ، چربی های اشباع شده و بسیاری از چربی های غیر اشباع سالم ارائه می دهد. نتایج پیروی از رژیم غذایی نشان دهنده کاهش سفتی و درد مفاصل برای شرکت کنندگان بود. محققان حدس می زنند که بهبودهایی در نتیجه فراوانی آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی مشاهده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *