رژیم گیاهخواری: نوید سلامتی

گیاه خواری دیدگاه ما در مورد غذا را تغییر می دهد. این یک سفر طبیعی و جامع است که باید برای سلامت بدن خود انجام دهید. یک رژیم غذایی گیاهی متعادل ، یعنی کم چرب و فیبر زیاد ، برای دور نگه داشتن پیچیده ترین مشکلات پزشکی مانند بیماری عروق کرونر قلب ، دیابت ، فشار خون بالا و حتی انواع خاصی از سرطان کافی است.

گیاهخواران در مقایسه با چربی های اشباع موجود در تمام فرآورده های گوشتی ، مقادیر بیشتری از چربی های غیراشباع سالم را مصرف می کنند. یک وعده معمولی گیاهخواری آن است که شامل نسبت متعادل غلات ، غلات ، حبوبات ، آجیل ، دانه ها ، میوه ها ، سبزیجات ، محصولات لبنی و سویا باشد. از آنجا که تنوع بسیار زیادی وجود دارد ، شما تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را از این نوع غذا دریافت می کنید.

همه می دانیم که صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است و صبحانه گیاهی به معنای دو برابر فواید سلامتی است. بنابراین تخم مرغ های کوبیده ، بیکن سرخ شده و سوسیس را با میوه ، غلات و سویا جایگزین کنید. همیشه بهتر است صبحانه ای ترکیبی داشته باشید ، یعنی صبحانه ای که به جای یک محصول ، شامل قسمتی از میوه ، غلات و لبنیات باشد.

میوه ها سرشار از فیبر ، چربی کم و همچنین سرشار از بسیاری از مواد مغذی مانند مواد معدنی و ویتامین ها هستند. می توانید یک یا دو قسمت از یک یا دو نوع مختلف میوه مصرف کنید. اگر دوست ندارید میوه بخورید ، با میوه های جداگانه یا سالم که به همان اندازه سالم هستند اسموتی درست کنید. سعی کنید پوست میوه را تا حد امکان وارد کنید ، مخصوصاً برای سیب ، انگور ، گلابی ، گواوا و غیره.

یک وعده غلات در صبحانه روزانه خود بگنجانید و بهترین مثال ، بلغور جو دوسر است که منبع فراوانی از فیبر غذایی است. بلغور جو دوسر حاوی فیبر محلول است که هضم و جذب غذا را به تأخیر می اندازد و بر متابولیسم قند خون تأثیر کند دارد. بنابراین ، این غلات به شدت برای بیماران دیابتی توصیه می شود. همچنین ثابت شده است که فیبر محلول می تواند سطح کلسترول را در بدن کاهش دهد. برای کسانی که طعم بیکن و تخم مرغ را از دست می دهند ، معادل گیاه خواری مانند توفو و بیکن سویا را امتحان کنید.

شما می توانید با افزودن سایر مواد تازه به انتخاب خود مانند پیاز ، گوجه فرنگی ، قارچ و اسفناج ، توفو را به روش تخم مرغ تهیه کنید. سویا منبع عالی کلسیم است و همچنین در کاهش کلسترول و تری گلیسیرید مفید است. یک وعده گیاه خواری نیز بهترین راه برای کاهش وزن است زیرا دستور العمل ها و رژیم های تهیه شده از میوه ها و سبزیجات کالری و چربی کمتری دارند.

همچنین هضم آن آسان است ، و این یک انتخاب عالی برای کودکان و افراد مسن است. غذاهای گیاهی اصلاً نباید خسته کننده باشند. در حقیقت ، هزاران دستور العمل خوشمزه وجود دارد که می توان از سبزیجات ، غلات ، میوه ها ، آجیل و غلات تهیه کرد که به زودی فراموش خواهید کرد که محصولات گوشتی وجود داشته است. و بیشتر از همه ، شما می توانید صاحب افتخار وجدان پاک باشید در حالی که از ظلم به حیوانات دفاع می کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *