سندرم تخمدان پلی کیستیک و انسولین

اخیراً، شخصی پرسید که آیا فکر می کنم خوردن برای معکوس کردن PCOS در چند سال آینده به اندازه امروز مهم خواهد بود؟

اگر برخی تغییرات اساسی اتفاق نیفتد، فکر می کنم در واقع مهم تر خواهد بود.

سه دلیل اصلی برای این امر عبارتند از:

1. اپیدمی چاقی احتمالا منجر به افزایش مقاومت به انسولین در زنان می شود. مقاومت به انسولین زمینه ساز PCOS است.

2. آنچه می خوریم نیز مهم است. مقاومت به انسولین فقط نتیجه اضافه وزن نیست. بدون تغییرات عمده، رژیم غذایی آمریکایی احتمالا منجر به افزایش مقاومت به انسولین در زنان می شود.

3. در مورد اختلال عملکرد انسولین، مهم نیست که کدامیک در اولویت قرار می گیرد – چاقی، رژیم غذایی نامناسب، ژنتیک بد نسبت به انسولین یا PCOS. عواقب متابولیک یکسان است.

بنابراین PCOS به احتمال زیاد شایع تر می شود. بیایید به چند واقعیت در مورد آن و چند نکته که زنان مبتلا به PCOS می توانند برای معکوس کردن آن استفاده کنند، نگاه کنیم.

چند واقعیت در مورد سندرم تخمدان پلی کیستیک

PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) یک ناهنجاری هورمونی در زنان در سنین باروری است. حدود 7 درصد از زنان در آن گروه سنی را مبتلا می کند.

زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک دارای سطوح تستوسترون بالاتری نسبت به زنان عادی هستند، همراه با اختلال در ترشح FSH (هورمون محرک فولیکول) و LH (هورمون لوتئینیزه) که هر دو برای تخمک گذاری ضروری هستند. نتیجه عدم تخمک گذاری، بی نظمی قاعدگی، هیرسوتیسم و ​​ناباروری است.

از نظر متابولیکی، PCOS با مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 مرتبط است. در ایالات متحده، چاقی یا اضافه وزن در حدود 40٪ تا 80٪ از زنان مبتلا به PCOS دیده می شود.

زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک معمولاً سطح میکروبیوتای روده (فلور روده) کمتر از حد طبیعی دارند.

به نظر می رسد PCOS یک پیوند ژنتیکی قوی دارد.

خبر خوب این است که پیشگیری یا معکوس کردن PCOS به طور طبیعی امکان پذیر است.

خوردن برای معکوس کردن سندرم تخمدان پلی کیستیک

در اینجا چندین نکته وجود دارد که زنان مبتلا به PCOS باید بدانند تا بتوانند برای معکوس کردن آن غذا بخورند.

• ورزش های قلبی عروقی (هوازی) انجام دهید.

بله، اینها قرار است نکات تغذیه ای باشند، اما این یکی بسیار مهم است، بنابراین اول است.

– 4 روز یا بیشتر در هفته به مدت حداقل 30 دقیقه هر روز کاردیو انجام دهید.

– 1 یا 2 مورد از تمرینات را HIIT (تمرین تناوبی با شدت بالا) انجام دهید.

– اگر می توانید یک باشگاه ورزشی با Krankcycle® پیدا کنید – به طور جدی، باشگاه خود را نق بزنید تا تعدادی از آنها را دریافت کنید! – شامل تمرین کرانکینگ 2 بار در هفته. Krankcycle یک UBE (ارگومتر بالاتنه) نیست. این به بهبود حساسیت به انسولین در عضلات فوقانی بدن کمک می کند.

• نشاسته و قند خود را کاهش دهید.

نشاسته ها غذاهایی هستند که اکثر مردم آن را «کربوهیدرات» می نامند. اما سبزیجات و میوه ها نیز کربوهیدرات هستند، بنابراین من نشاسته را همان چیزی که هستند می نامم – استارت. آنها و قندها را محدود کنید.

• با هر وعده غذایی سبزیجات بخورید.

مزیت اصلی افزایش فیبر است که می تواند به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند.

• حداقل 8-10 لیوان آب در روز بنوشید.

اگر عرق کرده اید، بیشتر بنوشید. به هضم غذا کمک می کند و به جلوگیری از نفخ کمک می کند.

• بذر کتان کامل مصرف کنید.

نشان داده شده است که 2.5 قاشق غذاخوری در روز به کاهش وزن کمک می کند.

رژیم لاغری سریع