سه مزیت چک لیست برای کنترل موفقیت آمیز وزن با جراحی کاهش وزن

افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار می گیرند ، اغلب سعی می کنند به سادگی اجازه دهند عمل جراحی باعث کاهش وزن شود بدون اینکه تلاش کنند خود را با رژیم های جدید و سالم تر و عادات تناسب اندام وفق دهند. اما بیماران جراحی چاقی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند و وزن سالمی داشته باشند ، از جراحی به عنوان فرصتی برای ایجاد عادات جدید با ایجاد یک شیوه زندگی جدید و سالم استفاده خواهند کرد. استفاده از چک لیست ها برای تعیین اهداف ، تدوین برنامه و ارتقای پاسخگویی یک راه کلیدی برای بیماران مبتلا به جراحی کاهش وزن است تا از فرصت جراحی خود برای کاهش وزن و حفظ وزن سالم در طولانی مدت بیشترین استفاده را ببرند. در اینجا سه ​​چک لیست سود وجود دارد:

نقشه یک طرحبه همه ما شنیده ایم افرادی می گویند “من باید وزن خود را کاهش دهم” یا “من باید برنامه غذایی خود را برنامه ریزی کنم و بهتر غذا بخورم” یا “من واقعاً باید ورزش را شروع کنم”. و ما می دانیم که گفتن این موارد به ندرت اقداماتی را برای دستیابی به نتایج آغاز می کند. استفاده از چک لیست ها می تواند کلمات را به نتایج تغییر دهد زیرا به ما مکانی برای ترسیم نقشه می دهد. یک چک لیست خوب فرصتی را برای تعیین هدف و سپس شرح مراحل مورد نیاز برای دستیابی به آن فراهم می کند. درست مانند یک سفر جاده ای خوب برنامه ریزی شده ، یک چک لیست خوب مسیر سفر را مشخص می کند تا از رسیدن به مقصد مطمئن شود.

مسئولیت ایجاد کنید. ما ممکن است دوست نداشته باشیم که آن را در بزرگسالان بپذیریم ، اما نکته ساده این است که وقتی مسئولیت پذیر باشیم عملکرد بهتری داریم. این شامل مسئولیت پذیری شخصی و احیاناً خصوصی هنگام انجام اهدافی است که برای ما مهم هستند. یک چک لیست خوب ما را با نقاط عطف و مهلت ها مسئول می کند. گفتن “من می خواهم برای مسابقه 5K ثبت نام کنم” ضربه ای نیست که چک لیست “شرکت در سه ماهه 5K از امروز” است. دیدن هدف مکتوب ما را در افکار و اعمال خود مد نظر قرار می دهد. و بهترین بخش این جعبه کوچک است که در آن می توانیم X بزرگ را هنگام رسیدن به هدف قرار دهیم. پاسخگویی با چک لیست ها می تواند یک اقدام خصوصی باشد یا می تواند توسط افرادی با ایده های مرتبط به اشتراک گذاشته شود. افرادی که اهداف مشترکی دارند ممکن است با افزودن لایه دیگری از مسئولیت که انگیزه و توانمندسازی می دهد ، چک لیست های خود را به اشتراک بگذارند.

عمل لمسی. واقعیت این است که یک چک لیست داشته باشید ، جاهای خالی را پر کنید و تیک ها را بزنید از نظر جسمی مفید است. اما مهمتر از همه ، نوشتن یک چک لیست ، علامت گذاری به پیشرفت و انجام وظایف یا اهداف به ما فرصت می دهد تا اهداف خود را در نظر بگیریم و پیشرفت خود را ارزیابی کنیم. استراتژی های مدیریت زمان موثر مستلزم بلوک های کوچکی از زمان است که منحصراً بر ایجاد چک لیست ها ، مشخص کردن پیشرفت و توجه به دستاوردها متمرکز شده است. برای م lossثر بودن کاهش وزن و مدیریت وزن ، هر روز باید به ایجاد و بازبینی چک لیست ها به طور همزمان اختصاص داده شود و اهداف بزرگ ما و مسیری را که برای دستیابی به آنها طی می کنیم ، تحت نظر داشته باشیم.

چک لیست ها می توانند به همان اندازه ساده و پیچیده باشند که شما تهیه کرده اید. وقتی هدف به اندازه مدیریت طولانی مدت سلامتی و وزن اهمیت دارد ، سرمایه گذاری زمان و فکر در یک چک لیست به خوبی اجرا شده به معنای مزایای بزرگ است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *