شیر شکلاتی: میان وعده بعد از تمرین؟


سالهاست که می شنویم مردم می گویند شیر شکلات یک نوشیدنی عالی برای بهبود بعد از تمرین است …

آنها می گویند: “این ترکیب کاملی از پروتئین و کربوهیدرات است.”

به طور معمول ، شرکت ها و وب سایت های مختلف از عبارات بازاریابی شیر شکلات استفاده می کنند و در اینجا چند مورد وجود دارد:

نوشیدنی ریکاوری اصلی

پس از یک تمرین سخت ، بدن شما به مایعات ، کربوهیدرات ها و پروتئین نیاز دارد تا ریکاوری را حداکثر کرده و بازده را افزایش دهد.

بازگشت آب

وقتی عرق می کنید ، بدن شما آب و الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) را از دست می دهد. شیر شکلات منبع طبیعی الکترولیت ها از جمله سدیم و پتاسیم است.

سوخت گیری

کربوهیدراتها سوخت اصلی بدن برای تولید انرژی در فعالیتهای شدید هستند. مطالعات نشان می دهد که شیر شکلات ، تا 30 دقیقه ورزش ، به جبران ذخایر حیاتی کربوهیدرات کمک می کند تا برای تمرین فردا آماده شود.

بازسازی

ورزش شدید به ماهیچه ها آسیب می رساند. شیر شکلات حاوی پروتئین با کیفیت بالا است که به بازسازی ، ساخت و تغذیه ماهیچه ها برای کار سخت تر ، طولانی تر ، سریعتر و قوی دفعه بعد کمک می کند.

تکرار

مربیان و ورزشکاران حرفه ای اهمیت ایجاد ریکاوری در ورزش روزانه را درک می کنند. نه فقط گاهی. همیشه.

درست است که یک میان وعده خوب بعد از تمرین ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات است. به نظر من ، اگرچه شیر شکلات حاوی پروتئین و کربوهیدرات است ، اما بعد از تمرین یک میان وعده “عالی” است. ریشه!

بیایید امروز لحظه ای وقت بگذاریم تا مقدار دقیق تری را بررسی کنیم (این اطلاعات از برگه اطلاعات مربوط به شیر شکلات است که من از وب سایت سازنده تهیه کردم):

فقط برای یک مرور کلی ، باید بدانید که با خوردن یک لیوان شکلات میهن ، روزانه 26 گرم شکر اضافی و حدود 8 گرم پروتئین (کمی بیشتر از مقدار پروتئین در تخم مرغ !!) و تازه این مقدار دریافت می کنید. اگر فقط یک لیوان شیر شکلات بخورید و اگر بیشتر از این بخورید ، میزان شکر دریافتی شما بسیار بیشتر خواهد بود !!!

حتی بر اساس تحقیقات جدید ، جذب مواد مغذی کاکائو (مانند آنتی اکسیدان ها) با وجود شیر گاو می تواند مختل شود. و در نتیجه شیر بادام یا کتان بسیار بهتر است.

حالا می خواهم یک چیز را روشن کنم. من مثل بقیه شکلات را دوست دارم! و وقتی برای خرید ماست بیرون می روید ، اجازه دهید به شما بگویم که من هر شکلاتی یا هر چیزی که شکلات در آن باشد خریداری می کنم. مشکل این است که به دلیل شیر جو ، کاکائو به عنوان یک نوشیدنی “عالی” و “سالم” برای بعد از ورزش معرفی می شود. آنچه از شما می خواهم این است که وقتی به این نوشیدنی نگاه می کنید ، فکر می کنید این یک غذای خوشمزه است و باید به صورت محدود مصرف شود و آن را برای موارد خاص بگذارید ، بعد از هر تمرین یا بازی آن را به کودک خود ندهید.

بنابراین بیایید و برخی از ایده های زیر را همانطور که بعد از آموزش قول می دهید برای خود یا فرزندان خود استفاده کنید:

  • ماست و میوه ساده یونانی
  • 2 عدد تخم مرغ و میوه
  • شام باقیمانده سیب زمینی شیرین و گوشت
  • اسموتی پروتئینی با یک توپ پودر پروتئین و میوه

بسیاری از مواد غذایی دیگر وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، اما تمرکز اصلی وعده غذایی یا میان وعده بعد از تمرین باید روی کربوهیدرات ها و پروتئین باشد.

امیدوارم این مقاله به شما در شفافیت بیشتر در مورد تبلیغات کمک کند.

من دوست دارم بشنوم که برای وعده های بعد از تمرین چه می خورید.

در قسمت نظرات زیر غذا یا میان وعده خود را بنویسید.

شاد و سلامت باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *