عمر طولانی تر با رژیم غذایی سالم

“کسی که سلامتی دارد امید دارد و کسی که امید دارد همه چیز دارد.”
(توماس کارلایل)

سلامتی بسیار بهتر از ثروت است. سلامت بهتر برای شادی و رفاه انسان ضروری تلقی می شود. افراد سالم از نظر جسمی و روانی نیز نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی کشورشان ایفا می کنند ، زیرا آنها دارای بازده بیشتری هستند و عمر بیشتری دارند.

سالم بودن به عنوان یک فرایند پویا در نظر گرفته می شود زیرا سلامت ما در طول زمان تغییر می کند. هر یک از ما مواقعی را تجربه می کنیم که احساس تناسب اندام و سلامتی می کنیم و زمان هایی را داریم که احساس بیماری و بیماری می کنیم.

رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت شخصی دارد ، می توان آن را به عنوان یک الگوی غذایی توصیف کرد و رژیم متعادل مواد مغذی را که برای حفظ سلامتی ما ضروری تلقی می شود ، فراهم می کند. مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی یکی از منابعی است که از طریق آن می توان از بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری عروق کرونر قلب ، نقایص مادرزادی و آب مروارید جلوگیری کرد.

محصولات غذایی زیادی توسط پزشکان و متخصصان پیشنهاد شده است که سالم تلقی می شوند و باید در همه وعده های غذایی گنجانده شوند. برخی از این غذاها عبارتند از چای سبز ، جو دوسر ، کشک ، روغن زیتون ، سالاد و ….

ما همچنین می توانیم با تنظیم برخی برنامه های رژیم غذایی و عادات غذایی ، وزن خود را کاهش دهیم.

در اینجا نکاتی درباره رژیم گرفتن برای کاهش وزن و حفظ سلامتی وجود دارد:
غذای تازه و ارگانیک بخورید. تحقیقات و مطالعات اخیر نشان داده است که سموم دفع آفات ، علف کش ها و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در غذا و سبزیجات عامل عظیمی از چاقی و افزایش وزن هستند.

آهسته گاز بگیرید و بجوید. این توصیه بسیار مفید است زیرا مغز به شما این پیام را می دهد که بیش از آنچه واقعاً غذا می خورید ، می خورید. شما باید از بشقاب ها و فنجان های کوچکتر برای غذا خوردن استفاده کنید ، زیرا این نیز راهی برای فریب مغز شماست تا باور کند که بیشتر می خورید.

آب یک عنصر ضروری بسیار مهم در بدن انسان است. شما باید حداقل 8-10 لیوان آب در روز بنوشید. یک لیوان آب 15 دقیقه قبل از غذا خوردن ، زیرا باعث می شود بدون خوردن غذا احساس سیری کنید.

نوشابه ننوشید ، پپسی ؛ کولا و غیره زیرا آنها سرشار از مواد شیمیایی و قند هستند. یک بطری پپسی حاوی حداقل 20 قاشق غذاخوری شکر است ، بنابراین نوشیدن هیچ یک از آنها منطقی نیست.

موارد دیگری که می توانند بدون کاهش سلامتی به کاهش وزن کمک کنند عبارتند از:
1- هر 15 روز یکبار غذای مورد علاقه خود را بخورید ، به شما کمک می کند تا در چند روز آینده دوباره شروع کنید و احساس محرومیت نخواهید کرد.
2- سالاد و سبزیجات را در هر وعده غذایی قرار دهید.
3- روزانه و مداوم ورزش کنید. اگر با فاصله تمرین کنید ، به جایی نمی رسید. در عوض ، او احساس سرخوردگی خواهد کرد.

تغذیه سالم مهم است ، اما معنای دقیق این بیانیه را نباید نادیده گرفت. غذا خوردن برای سالم بودن به معنای سرکوب اشتها نیست. به معنی خوردن “با هوش” است. یک رژیم غذایی مناسب و متعادل نیز می تواند به شما در کاهش وزن بدون از دست دادن سلامتی کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *