غذاهای عضله ساز – چرا پروتئین آب پنیر به سرعت عضله می سازد و چقدر باید مصرف کرد

اگر زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد بدنسازی کرده اید یا با مربیان در مورد چگونگی عضله سازی سریع صحبت کرده اید، احتمالاً شنیده اید که پروتئین یکی از بهترین مواد غذایی عضله ساز است. پروتئین بلوک ساختمانی بافت ماهیچه ای است. بدون آن بدن شما نمی تواند خود را ترمیم کند و بافت عضلانی جدیدی را سنتز کند. مهم نیست که چقدر در باشگاه سخت تمرین می کنید و چقدر هوشمندانه تمرین می کنید زیرا نتیجه این است که عضلات در آشپزخانه نیز ساخته می شوند.

چقدر پروتئین؟

برای عضله سازی مداوم، باید روزانه حداقل 1 گرم به ازای هر پوند از وزن بدون چربی بدن خود دریافت کنید. این حداقل است و اگر واقعاً در مورد عضله سازی سریع جدی هستید، حداقل 1.5 گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن را پیشنهاد می کنم. پروتئین های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، اما متوجه خواهید شد که بعد از تمرین، مصرف پروتئین آب پنیر یکی از بهترین مواد غذایی عضله ساز است.

چه زمانی باید آن را مصرف کنید؟

پروتئین آب پنیر باید درست قبل از تمرین و مستقیماً بعد از تمرین مصرف شود. نوشیدن مقداری پروتئین آب پنیر قبل از تمرین به ماهیچه های شما آمینو اسید اضافه می کند تا تحت استرس تمرین شما به سرعت تجزیه نشوند. نوشیدن پروتئین آب پنیر مستقیماً بعد از تمرین به بدن شما مواد مغذی لازم را برای شروع روند ساخت و ریکاوری می دهد. شما یک بازه زمانی 2 ساعته خواهید داشت که برای گیرکردن مواد مغذی در عضلات برای رشد جدید بسیار مهم است. اگر این پنجره را از دست بدهید، به طور مطلوب بهبود نخواهید یافت و به سرعت عضله نمی سازید. دلیل اینکه پروتئین آب پنیر به طور خاص یکی از بهترین مواد غذایی عضله ساز قبل و بعد از تمرین است این است که سریع ترین هضم و جذب است. آمینو اسیدها می توانند سریعتر از هر پروتئین دیگری هضم و وارد جریان خون شما شوند و این امر برای پنجره رشد بسیار موثر است.

چقدر باید مصرف کنید؟

در اینجا نمودار بسته به وزن بدن شما وجود دارد که محدوده ای از میزان پروتئین را برای قبل و بعد از تمرین به شما می دهد.

100-150 پوند – 20-25 گرم قبل از تمرین – 20-25 گرم بعد از تمرین

150-200 پوند – 30-35 گرم قبل از تمرین – 30-35 گرم بعد از تمرین

200-250 پوند – 40-45 گرم قبل از تمرین – 40-45 گرم بعد از تمرین

این ممکن است پروتئین زیادی به نظر برسد، اما بسیار مهم است که در طول این پنجره حیاتی رشد، این مقدار را وارد کنید. اگر می خواهید زمان و انرژی خود را برای رفتن به باشگاه اختصاص دهید، مطمئن شوید که غذاهای مناسب عضله ساز را برای ایجاد رشد عضلانی جدید دریافت می کنید. پروتئین آب پنیر با کیفیت بالا نسبتاً ارزان در دسترس است که آن را بسیار مقرون به صرفه می کند. یک قوطی 5 پوندی بردارید و یک یا دو ماه برای شما دوام می آورد.

رژیم لاغری سریع