غذاهای چربی سوز چگونه کار می کنند؟

آیا چیزی به نام غذاهای چربی سوز وجود دارد یا این غذاها فقط کالری کمتری به بدن می دهند و به بدن اجازه می دهند چربی های ذخیره شده بیشتری بسوزانند و منجر به از دست دادن چربی می شوند؟ احتمالاً فقط یک موضوع معنایی است، زیرا تنها چیزی که واقعاً هنگام تلاش برای کاهش وزن اهمیت دارد این است: کدام غذاها مناسب هستند؟ بنابراین با موضوع غذاهایی که در واقع منجر به کاهش وزن می شوند و نحوه عملکرد غذاهای چربی سوز صحبت کنید.

اکثر برنامه های کاهش وزن طولانی مدت روی یک چیز اتفاق نظر دارند. که شکر دشمن شماست قبل از اینکه به بررسی نحوه عملکرد غذاهای چربی سوز بپردازیم، بیایید بررسی کنیم که چگونه مقادیر زیاد قند باعث مشکلات طولانی مدت وزن می شود. هنگامی که شکر مصرف می شود، انسولین آزاد می شود و به این قند اجازه می دهد تا به شکل گلوکز توسط سلول های بدن جذب شود. البته این یک فرآیند ضروری برای بقا و عملکرد ماست. بدون انسولین، گلوکز نمی تواند به سلول ها برسد و در نتیجه ما انرژی نداریم و بدن ما قادر به رشد و ترمیم خود نخواهد بود. انسولین عنصر کلیدی است که به گلوکز اجازه می دهد از جریان خون به داخل سلول ها حرکت کند. سلول های ما توسط غشایی احاطه شده اند که از آنها محافظت می کند و اکسیژن می تواند به راحتی از این غشاء عبور کند. اما مولکول‌های بزرگ‌تری مانند گلوکز به کمک نیاز دارند، و اینجاست که انسولین وارد می‌شود. برای اینکه انسولین کار خود را به درستی انجام دهد، وظیفه ما این است که غذاهایی را به بدن خود بدهیم که از افزایش بیش از حد انسولین جلوگیری می کنند.

با این حال، زمانی که ما غذاهایی می خوریم که باعث می شود مقادیر بیش از حد قند وارد جریان خون شود، قند خون خیلی سریع افزایش می یابد و باعث می شود لوزالمعده با سرعت بیشتری انسولین ترشح کند و این قند به سرعت وارد سلول ها شده و به عنوان چربی ذخیره می شود. در اینجا شما تقویت سریع انرژی یا افزایش قند را دریافت می کنید. نکته منفی این است که این قندها در سریع ترین زمان ممکن به داخل سلول ها رانده می شوند، زیرا انسولین فقط وظیفه خود را انجام می دهد تا قند خون را در سریع ترین زمان ممکن به محدوده طبیعی برساند. هر چه سطح قند خون بالاتر باشد، انسولین بیشتری ترشح می شود و چربی بیشتری ذخیره می شود.

برای پاسخ به این سوال: غذاهای چربی سوز چگونه عمل می کنند؟ اینها غذاهایی هستند که قند کمی دارند تا به ثابت نگه داشتن سطح انسولین ما کمک کنند، اما باعث نمی شوند بدنمان مانند روزه داری خاموش شود. بالا نگه داشتن متابولیسم به همان اندازه مهم است که سطح قند را پایین نگه دارید. در مقاله‌ای که بعداً منتشر شد، بیشتر به سراغ غذاهای خاص چربی‌سوز خواهیم رفت، اما برخی از خواص این غذاها دارای فیبر یا پروتئین بالایی هستند. بهترین غذاهای چربی سوز به طور متوسط ​​سطح قند افراد را در یک دوره طولانی و ثابت افزایش می دهد. فیبر محلول از تغییرات سریع قند خون جلوگیری می کند، بنابراین اشتها را سرکوب می کند و شما را از دویدن به آشپزخانه برای خوردن چیپس یا بستنی رها می کند. مصرف پروتئین تا زمانی که کم چربی باشد مفید است، زیرا پروتئین در حین هضم کالری بیشتری مصرف می کند. این متابولیسم را طولانی تر و موثرتر ترویج می کند. این غذاها که سرشار از فیبر و پروتئین هستند، زمانی که در کنار یک رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی مصرف شوند، می توانند با افزایش متابولیسم و ​​مهار گرسنگی به کاهش وزن کمک کنند.

برنامه های کاهش وزن مدرن مبتنی بر رویکردهای بلندمدت مبتنی بر اراده نیست، بلکه مبتنی بر دانش است. تغییر شیوه غذا خوردن با تاکید کمتر بر میزان غذا خوردن، از شمارش وسواس گونه کالری یا گرم چربی، در کاهش چربی بسیار بیشتر خواهد بود.

رژیم لاغری سریع