غذاهای کاهش وزن: سطح کلسترول خود را کاهش دهید و با فلفل دلمه ای وزن کم کنید

بیماری قلبی بزرگترین قاتل جهان غرب است و کلسترول بالا (سطح بالای کلسترول LDL (کلسترول بد)) است که علت اصلی آن است. سطوح بالای کلسترول LDL (کلسترول بد) که در خون گردش می کند می تواند به پلاک تبدیل شود که منجر به گرفتگی عروق می شود.

این زمانی اتفاق می افتد که کلسترول LDL که در خون گردش می کند، به پلاک تبدیل می شود. بدن همچنین به کلسترول HDL (کلسترول خوب) نیاز دارد که کلسترول LDL (کلسترول بد) را به کبد می رساند تا از بدن خارج شود. با این حال، زمانی که سطح کلسترول LDL بالا است، سطح HDL پایین است، این منجر به تجمع کلسترول LDL در بدن و در نتیجه خطر انسداد شریان ها می شود.

افزایش وزن نیز یک بیماری همه گیر جهانی است، و همراه با سطوح بالای کلسترول در خون، شما بمب ساعتی هستید که منتظر انفجار هستید و در معرض خطر بیماری جدی و کشنده هستید.

برای قرن ها، فلفل دلمه ای به عنوان یک مقوی برای سلامتی در بسیاری از کشورها، علاوه بر استفاده رایج آن در غذا در سراسر جهان استفاده می شود. با این حال، تنها اکنون است که فلفل دلمه‌ای، که به عنوان فلفل قرمز یا فلفل نیز شناخته می‌شود، به دلیل فواید سلامتی‌اش در کانون توجه قرار گرفته است. این یک راه حل عالی برای کاهش کلسترول است، در حالی که برای کاهش وزن نیز بسیار مفید است.

تا همین اواخر ما نمی‌توانستیم این غذای فوق‌العاده را به صورت مکمل مصرف کنیم، زیرا دستگاه گوارش را تشدید می‌کند. با این حال، به دلیل راه‌اندازی فناوری اخیر، اکنون می‌توانیم شکل غلیظی از این غذای کاهش وزن باورنکردنی را به شکل قرص مصرف کنیم.

بنابراین چگونه فلفل قرمز می تواند کلسترول و وزن من را به طور همزمان کاهش دهد؟

فلفل دلمه ای، زمانی که در دوزهای بالا مصرف شود، با افزایش قابل توجهی متابولیسم و ​​سوزاندن چربی، قبل از اینکه بتواند توسط بدن جذب شود و به عنوان چربی ذخیره شود، عمل می کند. همچنین به سرکوب اشتها کمک می‌کند و احتمال پرخوری، میان وعده یا پرخوری در طول روز را کاهش می‌دهد. کالری هایی که در طول وعده غذایی خورده می شوند و بلافاصله استفاده نمی شوند، به تری گلیسیرید تبدیل شده و به سلول های چربی منتقل می شوند تا ذخیره شوند. کپسایسین با افزایش سرعت متابولیسم، جذب چربی را متوقف می کند که به این معنی است که چربی بهتر در بدن بسیج می شود. هر چه میزان متابولیسم شما بیشتر باشد چربی بیشتری از دست خواهید داد.

فلفل قرمز همچنین گردش خون را افزایش می دهد، بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری با سرعت و سرعت بیشتری در بدن حمل می شود. این باعث سلامت بدن می شود و کاهش وزن مداوم را تضمین می کند.

فلفل دلمه ای حاوی ویتامین C و ویتامین A است که حاوی بتاکاروتنوئیدها هستند که هر دو آنتی اکسیدان قوی هستند. این آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد و سایر سموم را از بدن ما حذف می کنند و مسیرهای متابولیک را پاک می کنند، بنابراین به بدن ما کمک می کنند تا کارآمدتر کار کند. عرضه مواد مغذی به بافت ها نیز افزایش می یابد. اگر رادیکال‌های آزاد در بدن کنترل نشده باقی بمانند، تجمع مواد شیمیایی و سموم مضر می‌تواند ایجاد شود و به طور چشمگیری شانس ابتلا به بیماری‌ها و بیماری‌های جدی را افزایش دهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در فلفل دلمه‌ای رادیکال‌های آزاد را که می‌توانند سطح کلسترول را نیز افزایش دهند، از بین می‌برند، که می‌تواند باعث بیماری قلبی نیز شود.

فلفل دلمه ای همچنین حاوی ویتامین B6 و اسید فولیک است. ویتامین B سطح بالای هموسیستئین را کاهش می دهد، که نشان داده شده است که باعث آسیب به رگ های خونی می شود و با افزایش شدید خطر حمله قلبی و سکته همراه است. همچنین هموسیستئین را به مولکول های دیگری تبدیل می کند که برای کاهش سطح کلسترول مفید است.

کپسایسین، ترکیب موجود در فلفل قرمز که مسئول گرمای آن است، همچنین به کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید (شکل شیمیایی که در آن بیشترین چربی در غذا و همچنین در بدن وجود دارد) کمک می کند. هنگامی که کپسایسین مصرف می شود، افزایش معمول در سطح کلسترول کبد و سرم خون به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

فلفل دلمه ای همچنین به تنظیم فشار خون، تشویق گردش خون بهتر و کاهش بیماری های تنفسی رایج مانند آسم، سرماخوردگی، سینوزیت و برونشیت کمک می کند، زیرا راه های هوایی ریه ها را نیز گشاد می کند.

رژیم لاغری سریع