فراتر از فانوس جک و PSL: آشپزی با کدو تنبل


زمان خواندن: 3 دقایق

کدو تنبل ها سزاوار احترام بیشتری نسبت به فانوس های جک و یا فانوس های هالووین و دستگاه های چاشنی کدو تنبل هستند. مطمئناً، این یک غذای اصلی در اکثر میزهای دسر شکرگزاری است، اما طعم و منشأ تغذیه‌ای کدو تنبل آن را به بخشی از وعده‌های غذایی روزمره پاییز و زمستان تبدیل کرده است – حتی بدون شکر اضافه.

کدو حلوایی همراه با سایر کدوهای زمستانی از خانواده خیار و خربزه است. گوشت آنها سرشار از آب است که باعث می شود نسبت به بسیاری از غذاهای نشاسته ای دیگر از جمله سیب زمینی شیرین کالری کمتری داشته باشند. یک فنجان کدو تنبل حاوی 49 کالری است، در مقایسه با 180 کالری برای سیب زمینی شیرین. آنها منبع خوبی از فیبر، پتاسیم و ویتامین C هستند.

رنگ کدو تنبلی به او چیزی بیش از یک ظاهر خوب می دهد این کدو حلوایی یک منبع عالی از آنتی اکسیدان بتاکاروتن است که بدن ما آن را به ویتامین A تبدیل می کند.. این برای چشم ها، پوست و بقیه بدن شما مفید است، زیرا آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند، که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. سایر آنتی اکسیدان های مفید پوست و چشم در کدو تنبل، فیتونوترینت های لوتئین و زآگزانتین هستند. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد و پیشرفت دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را کاهش دهد.

انتخاب کدو تنبل مناسب

چه در حال چیدن دانه برای باغ سبزیجات سال آینده باشید و چه در فروشگاه مواد غذایی خود از کدو تنبل استفاده کنید. به منظور خوردن آنها به جای حک کردن آنها در ایوان جلو، انواع کدو حلوایی “شیرین” یا “پای” را انتخاب کنید. طعم بهتر و بافت رضایت بخش تری خواهند داشت. آنها همچنین تمایل دارند کوچکتر باشند، که باعث می شود کباب کردن و له کردن آنها آسان تر شود. از آنجا، چرا سعی نکنید:

  • کدو تنبل تفت داده شده را مکعبی خرد کرده و به الف اضافه کنید سالاد یا سوپ.
  • یک فنجان از کدو تنبل له شده به دستور پخت هوموس مورد علاقه شما.
  • له شده کدو تنبل و ادویه پای کدو حلوایی را هم بزنید بلغور جو دوسر یا ماست یونانییا آن را با اسموتی صبحگاهی خود مخلوط کنید.
  • تعویض کدو تنبل قسمتی از سیب زمینی شیرین در یک قابلمه سیب زمینی شیرین تا آن را سبک کند.
کدو تنبل خود را بپزید

مانند سایر کدوهای زمستانی، می توانید یک کدو تنبل کامل را کباب کنید. اما نصف کردن آن – از بالا به پایین – یا به صورت برش به شما این امکان را می دهد که دانه ها را جدا کنید تا به عنوان میان وعده تفت دهید. در اینجا چه باید کرد:

  1. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید.
  2. کدو تنبل را به طرف خود برگردانید و با یک چاقوی تیز قسمت بالایی از جمله ساقه کدو را جدا کنید. کدو تنبل را از بالا به پایین نصف کنید. از یک قاشق برای بیرون آوردن دانه ها و داخل رشته ای استفاده کنید.
  3. هر کدو حلوایی را نصف کنید، سپس پوست را به سمت پایین روی یک ورقه پخت با پوشش روغنی قرار دهید. 45 دقیقه با چنگال تفت دهید تا نرم شوند.
  4. کدو تنبل را از فر خارج کرده و اجازه دهید 10 دقیقه خنک شود تا آنقدر خنک شود که تحمل شود. پوست را بردارید و دور بریزید.
  5. (اختیاری) تفاله کدو تنبل را به غذاساز یا مخلوط کن بریزید و پوره کنید تا یکدست شود.
  6. کدو حلوایی تفت داده شده را تا 5 روز در ظرف درب دار در یخچال نگهداری کنید.

همه حاضر نیستند پوره کدو تنبل خود را درست کنند و اگر یک درب کن کنسرو دارید این مشکلی ندارد. اگر کدو تنبل کنسرو شده را انتخاب کنید، اطمینان حاصل کنید که کدو تنبل ساده بخرید (تنها ماده آن باید کدو تنبل باشد) و نه مخلوط پای کدو تنبلی که قندهای اضافه دارد.


کری دنت او یک متخصص تغذیه ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام، نویسنده مستقل، مشاور مواد غذایی بصری، نویسنده و سخنران است. از جمله قدرت های فوق العاده اسطوره های تغذیه ای درهم شکسته و توانمندسازی زنان برای اینکه در بدن خود احساس بهتری داشته باشند و انتخاب های غذایی را انجام دهند که از سرگرمی، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

رژیم لاغری سریع