فرنی همه کاره دانه چیا – وبلاگ تغذیه تغذیه


این فرنی آسان دانه چیا را با نام پودینگ چیا به عنوان پایه ای لذیذ برای میوه های تازه و سایر تاپینگ های خوشمزه درست کنید. این یک صبحانه یا میان وعده عالی در هر زمانی از روز است. این پودینگ چیا موز کره بادام زمینی را نیز امتحان کنید.

پودینگ چیا توت سه گانه در کاسه ها

[This chia pudding recipe was originally posted in June 2018. It has been updated with new photos, cooking instructions, expert tips, FAQ, related recipes, video and ways to repurpose/use up ingredients]

چگونه این پودینگ چیا زندگی شما را آسان تر می کند؟

این فرنی دانه چیا یک صبحانه / میان وعده عالی برای پخت و پز است. به اندازه کافی برای ماندگاری در طول هفته درست کنید. به خوبی ذخیره می شود و گرفتن و رفتن آسان است. من فقط به جای اینکه آنها را آماده کنم، مواد تازه را اضافه می کنم (مگر اینکه یخ زده کره بادام زمینی یا میوه باشند).

در اینجا چند دستور ساده دیگر برای صبحانه وجود دارد: جو پای سیب شبانه، اسموتی توت سه گانه با گرانولا، فنجان بلغور جو دوسر تک وعده، ساندویچ صبحانه از قبل درست کنید.

چه چیزی این فرنی را اینقدر خوب می کند؟

مواد لازم برای پودینگ دانه چیا

چگونه فرنی چیا درست کنم؟

مخلوط دانه چیا و آب مرحله 2 برای تهیه پودینگ چیا توت سه گانه

شروع به درست کردن فرنی دانه چیا کنید دانه های چیا، شیر، شکر و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید. بلافاصله هم بزنید. حداقل 30 دقیقه در یخچال بگذارید و هر از گاهی هم بزنید.

مرحله 4 پودینگ چیا توت سه گانه

برای آخرین بار هم بزنید. فرنی دانه چیا را با میوه های فصل پر کنید و لذت ببرید. به عنوان مثال، من روی آن را با برش های پرتقال تازه از آنجایی که زمستان است، اضافه می کنم. برای ایده های برتر بیشتر به زیر مراجعه کنید.

وعده های اضافی درست کنید و در یخچال بگذارید تا حداکثر 3-5 روز استفاده شود. این باعث یک میان وعده سریع می شود.

پیشنهادات برتر:

پودینگ چیا با مربا در آن

پودینگ سیب دارچین چیا: ½ سیب تارت، خرد شده؛ 1-2 قاشق چایخوری شربت افرا، کمی دارچین

پودینگ چیا زنجبیل پرتقالی: ½ پرتقال، ورقه شده؛ 1-2 قاشق چایخوری عسل، کمی زنجبیل آسیاب شده.

پودینگ بری چیا: 1-2 قاشق مرباخوری.

تعویض / نکات

  • شکرت را عوض کن برای شربت افرا یا عسل اگر طعم آن را ترجیح می دهید.
  • از شیر مورد علاقه خود استفاده کنید: شیر گاو، شیر بادام، شیر سویا، شیر نارگیل و غیره
  • قبل از سرو رویه میوه را اضافه کنید، مگر اینکه یخ زده باشد، می توانید آن را به فرنی دانه چیا اضافه کنید و برای چند روز نگهداری کنید.
  • این پودینگ چیا رو میتونید زودتر درست کنید در یخچال نگهداری کنید.
  • اضافی ایده های برتر: برش های پرتقال تازه، انواع توت های تازه، برش های کیوی، سیب یا گلابی ورقه شده، آناناس یا موز له شده. چیپس شکلات و کره بادام زمینی نیز یک افزودنی عالی هستند، یا توت های تازه را با یک قاشق شکر برای افزودن شیرینی له کنید.

سوالات متداول

آیا فرنی چیا و پودینگ چیا یکی هستند؟

بله، من از هر دو اصطلاح برای توصیف دانه‌های چیا استفاده می‌کنم که مایعات را جذب کرده و پودینگی مانند غذا درست می‌کنند.

آیا می توانید دانه چیا را در فرنی بریزید؟

می توانید دانه های چیا را به بلغور جو دوسر، فرنی و اسموتی ها اضافه کنید. آنها را به عنوان رویه برای یک لقمه ترد اضافه کنید یا قبل از پختن آن را به بلغور جو دوسر یا فرنی اضافه کنید تا دانه های چیا نرم تری بدست آورید.

پودینگ چیا توت سه گانه در کاسه ها

با مواد باقی مانده چه می توانم درست کنم؟

این فرنی دانه چیا رو درست کردید؟ برای من یک نظر و رتبه برای به اشتراک گذاشتن چگونگی تبدیل شدن به من بگذارید!

از نزدیک پودینگ چیا با برش های پرتقال

چاپ
سنجاق

فرنی دانه چیا آسان

این فرنی آسان دانه چیا را با نام پودینگ چیا به عنوان پایه ای لذیذ برای میوه های تازه و سایر تاپینگ های خوشمزه درست کنید. این یک صبحانه یا میان وعده عالی در هر زمانی از روز است.

تجهیزات

  • کاسه کوچک

  • هم زدن

  • قاشق های اندازه گیری

  • پیمانه های اندازه گیری

عناصر

  • 2 قاشق غذاخوری دانه چیا خشک
  • ¾ فنجان شیر
  • 1 تست قند
  • ½ تست عصاره وانیل
  • 1 فنجان میوه فصل برای گزینه ها به یادداشت ها مراجعه کنید

دستورالعمل ها

  • 2 قاشق غذاخوری دانه چیا، ¾ فنجان شیر، 1 قاشق چایخوری شکر و ½ قاشق چایخوری وانیل را با هم مخلوط کنید. حداقل 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. هر از گاهی هم بزنید.

  • دوباره هم بزنید. میوه های فصل را روی آن ریخته و نوش جان کنید.

یادداشت

  • در صورت تمایل شکر را با شربت افرا یا عسل تعویض کنید.
  • قبل از سرو، رویه میوه را اضافه کنید، مگر اینکه میوه یخ زده باشد، سپس می توانید آن را به فرنی دانه چیا خود اضافه کنید و آن را برای چند روز نگهداری کنید.
  • ایده های برتر: برش های پرتقال تازه، انواع توت های تازه، برش های کیوی، سیب یا گلابی ورقه شده، آناناس یا موز له شده. چیپس شکلات و کره بادام زمینی نیز افزودنی های عالی هستند.
  • همچنین می‌توانید توت‌های تازه را با یک قاشق شکر برای افزودن شیرینی له کنید.

آیا می خواهید دستور العمل های تک وعده بیشتری مانند این فرنی دانه چیا را در صندوق پستی خود دریافت کنید؟ برای دانلود کتاب آشپزی تک خدمت من اینجا را کلیک کنید.

دستور العمل ها عالی هستند، اما برای ایجاد یک برنامه غذایی که پخت و پز را آسان می کند و به شما در جلوگیری از هدر رفتن غذا کمک می کند، به یک فرآیند 3 مرحله ای ساده نیاز دارید. برای شروع، این راهنمای برنامه ریزی غذایی را که به طور ماهرانه توسعه یافته است، بررسی کنید.